December 7, 2001
Jontez wrote: Som topicen lyder. Vad har ni blivit tagna för av farbror blå?
Jag har aldrig blivit fäld, men i sommras så kom en bil och stannade mig och sa att jag inte fick cykla på bakhjulet 😉
samma fast ja "trixade" på en gågata mitt i stan... och dom skulle såklart in på gågatan med bilen för att säga till mig
February 21, 2003
Cyklade och kom till en stoppskyltskorsning. Jag skulle svänga höger så jag cyklade istället upp på trottoaren vid korsningen så jag inte svängde ut i biltrafiken. Trots att det var cykelbana där så gillade inte polisen det.
Frågan är om de verkligen hade rätt 😕 Låter lite överdrivet att cyklister ska behöva stanna och sätta foten i backen för stoppskyltar om man inte kör ut i körbanan. 🙄
Annars har jag aldrig blivit tagen. Men jag har blivit jagad av polisen. T ex en gång när jag körde lite över 160, men de lurades lite väl lätt. 🙄
June 17, 2002
Gueno wrote: Lite fortkörningar och lite p-böter är det enda.
HAHA.. sopa.. har du åkt dit för fortlörning..=)'
Jag har brännt som en tok i uppsala nu i 2½år.. fick kortet för 2½år sen.. inte blivit plockad..
däremot har dom plockat mig på rutinkontroller.. alltså bara fått blåsa i alkotesten...
June 23, 2002
BearznaiL wrote: Åker runt i lätta 80 på puchen 🙂
Hör lite skrikande sirener, kollar bakåt och jakten är igång. Slutar med att jag hamnar i ett dike med hojen liggandes på vägen bredvid, ihopkrupen för att snutfan inte skulle se mig. De gav upp och jag kunde lugnt börna vidare 🙂
Du åkte i 80blås och baila men skadade dig inte? 😮
June 3, 2001
MULLVADEN wrote: [quote=Gueno]Lite fortkörningar och lite p-böter är det enda.
HAHA.. sopa.. har du åkt dit för fortlörning..=)'
Mmm.. järnvägsbommar är förädiska. :arg:
Specielt dom vid Nallens och Reanult trakterna där om du fattar va jag menar..
Dom fick jaga lite iallafall.. det bara knäppte från piketbussen.
July 19, 2001
Jag har alldrig blivit tagen för något.. Det var dock jävligt nära att Falck tog mig och några andra. Klockan var 05:00 och vi var på elektronikskroten men eftersom att de hade tömt allt dagen innan så gick vi ut. Och precis när alla hade klättrat ut genom ett hål i staketet så kom Falck och susade förbi :). Det var ju inte olagligt att stå utanför skrotens tomt så vi var ju oskyldiga..
Annars har jag blivit hotad med att bli anmäld för mordbrand tre gånger.. Aah.. min gamla skola var allt rolig 🙂
January 15, 2002
HELIX wrote: Jag har alldrig blivit tagen för något.. Det var dock jävligt nära att Falck tog mig och några andra. Klockan var 05:00 och vi var på elektronikskroten men eftersom att de hade tömt allt dagen innan så gick vi ut. Och precis när alla hade klättrat ut genom ett hål i staketet så kom Falck och susade förbi :). Det var ju inte olagligt att stå utanför skrotens tomt så vi var ju oskyldiga..
Annars har jag blivit hotad med att bli anmäld för mordbrand tre gånger.. Aah.. min gamla skola var allt rolig 🙂
Vad gjorde du i skolan för att ens bli anklagad?
2 Guest(s)