January 7, 2006
Bogus wrote: [quote=hULt0]Msuik: Winamp
Film: VLC
Dvd: för tillfället Nero
är du medveten om att VLC spelar DVDs också?
Jodå, det är jag. Jag gillar inte Vlc:s dvd-uppspelning, vet inte varför... Tror att det är en vanesak, något i Vlc som jag stör mig på även om det inte är sämre.
November 27, 2003
WinAmp och BSPlayer. Det faktum att man dölja huvudfönstret till tray är bara så underbart med båda. Inget tjafs i taskbar.
Borderless playing window och sen hide to tray med BSPlayer gör att jag föredrar den över VLC. Helt suveränt om man vill ha lite film eller tv-serie rullande samtidigt som man gör något annat.
ffdshow täcker alla krav på filmstöd iaf.
WinAmp använder jag pga Media Library, vilket är ett måste med en sådan samling musik som jag har,
//Andreas
January 6, 2002
Delph1 wrote: WinAmp och BSPlayer. Det faktum att man dölja huvudfönstret till tray är bara så underbart med båda. Inget tjafs i taskbar.
Borderless playing window och sen hide to tray med BSPlayer gör att jag föredrar den över VLC. Helt suveränt om man vill ha lite film eller tv-serie rullande samtidigt som man gör något annat.
ffdshow täcker alla krav på filmstöd iaf.WinAmp använder jag pga Media Library, vilket är ett måste med en sådan samling musik som jag har,
//Andreas
Härmegris!
du som gillar ljud, tanka hem kx-project drivare till ljudkort, resampleplugin+mad pug till winamp.
varför?
1..393% IMD Distortion at 15KHz for Audigy2
(check http://www.tomshardware.com for details)
[The solution:]
my high quality resample to 48KHz
(or any frequency>= 48000, that means 96KHz and 192KHz too).
Testing results:
using SBLive! to resample to 48000:
19KHz IMD=20%
18KHz IMD=10%
16KHz IMD=5%
14KHz IMD=1%
You don't believe me ...???? I've included in component pack generated tones
used in my test versions of 44100Hz and 48000Hz ... Should sound the same !!!
using my component for KernelPrecision=100 (that means kernelsize 16000 samples
at resampling to 48000Hz):
19KHz IMD=0.01%
18KHz IMD=0.001% ; can't measure less than this
16KHz IMD=0%
gäller givetvis audigy korten med.
därför!
July 18, 2003
Mp3 = WinAmp
Film = VLC eller BS player om jag inte kör det på xboxen
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
November 27, 2003
Schmutziger wrote: [quote=Delph1]WinAmp och BSPlayer. Det faktum att man dölja huvudfönstret till tray är bara så underbart med båda. Inget tjafs i taskbar.
ffdshow täcker alla krav på filmstöd iaf.WinAmp använder jag pga Media Library, vilket är ett måste med en sådan samling musik som jag har,
//Andreas
Härmegris!
du som gillar ljud, tanka hem kx-project drivare till ljudkort, resampleplugin+mad pug till winamp.
varför?
1..393% IMD Distortion at 15KHz for Audigy2
(check http://www.tomshardware.com for details)
[The solution:]
my high quality resample to 48KHz
(or any frequency>= 48000, that means 96KHz and 192KHz too).
Testing results:
using SBLive! to resample to 48000:
19KHz IMD=20%
18KHz IMD=10%
16KHz IMD=5%
14KHz IMD=1%
You don't believe me ...???? I've included in component pack generated tones
used in my test versions of 44100Hz and 48000Hz ... Should sound the same !!!
using my component for KernelPrecision=100 (that means kernelsize 16000 samples
at resampling to 48000Hz):
19KHz IMD=0.01%
18KHz IMD=0.001% ; can't measure less than this
16KHz IMD=0%
gäller givetvis audigy korten med.
därför!
Har inget audigy-kort och datorn är inte kopplad till stereon 😉
MP3 är ändå bara mp3 så där nöjer jag mig med ganska lite och det är mest tv-serier som kollas på vid datorn iaf. Vill jag lyssna på riktigt så vet jag vart jag kan vända mig 😉
//Andreas
June 23, 2002
Joni^ wrote: [quote=macrus][quote=optimuz][quote=macrus][quote=Joni^]Musik: Foobar, duuuuh vad annars?
Film: VLC
Jadu.. Winamp, Itunes, BPMPlayer, XMMS? Ptja, listan kan göras lång. 😉
Fast ingen av dom är i närheten av lika sköna som fb2k 😉
Jo, alla.
Icke, foobar piskar allt!
Det är fult att ljuga. :bgrin:
3 Guest(s)