January 23, 2002
Zyrus wrote: [quote=Vaniljflickan][quote=Zyrus]Tänkte på en sak. Heter det inte mobiloperatör? Eller är operatören mobil som i mobil operatör?
Djup fråga! hmmm... starta en tråd om det vet ja!!??
Nja.. lite onödigt kanske.. får jag väl en varning för.
Det heter mobiloperatör, mobil operatör är ju i princip en helt annan sak, en operatör som är mobil, precis som du skrev Zyrus. 🙂
August 22, 2001
Jag bytte iallafall precis. Blev så arg på Comviq (Tele2) när mitt kort helt plötsligt slutade att fungera. Telefonen hade då legat på ett bord utan att jag gjort något extraordinärt med den.
Jag fick skicka in kortet för att få det utbytt GRATIS såklart, trodde jag. Inte då, de skickade ett nytt mot att jag skulle betala 100:-! Det ville jag inte av rena principskäl så jag ringde dem och bad dem låsa upp telefonen eftersom jag valde ett annat abonnemang. Då skulle jag få betala en upplåsningsavgift på 350:-, vilket innabar att hur jag än gjorde var jag låst till att betala dem för ett fel DE SKULLE STÅ FÖR! :burn:
Jag ringde oxå och ville prata med någon ansvarig. Fick prata med någon på kundservice, de skulle ringa upp mig inom 24 h! Det var väl 2 veckor sedan, än har ingen ringt. Synd att man ska behöva hetsa upp sig över små förtret i vardagen....
Nu har jag Vodafone i min gamla telefon.
January 28, 2003
Zyrus, Fia.B jag vet va ni kan göra!!
Gör jättelånga quotes så allas scrollhjul blir uppslitet!!
Ontopic: Telia för mig, i särklass bäst täckning, bra priser i förhållande till vad man får, har aldrig varit strul med kundtjänst (när jag jobbar så ringer jag dom sådär 5ggr per dag...)
December 18, 2001
Vaniljflickan wrote: Jag bytte iallafall precis. Blev så arg på Comviq (Tele2) när mitt kort helt plötsligt slutade att fungera. Telefonen hade då legat på ett bord utan att jag gjort något extraordinärt med den.
Jag fick skicka in kortet för att få det utbytt GRATIS såklart, trodde jag. Inte då, de skickade ett nytt mot att jag skulle betala 100:-! Det ville jag inte av rena principskäl så jag ringde dem och bad dem låsa upp telefonen eftersom jag valde ett annat abonnemang. Då skulle jag få betala en upplåsningsavgift på 350:-, vilket innabar att hur jag än gjorde var jag låst till att betala dem för ett fel DE SKULLE STÅ FÖR! :burn:Jag ringde oxå och ville prata med någon ansvarig. Fick prata med någon på kundservice, de skulle ringa upp mig inom 24 h! Det var väl 2 veckor sedan, än har ingen ringt. Synd att man ska behöva hetsa upp sig över små förtret i vardagen....
Nu har jag Vodafone i min gamla telefon.
Dä där va ju som när jag skulle köpa en SATA converter i en lokal butik här. Jag va in på beställde den och efter en vecka va ja dit igen för att hämta den men då sa dom att ingen hadde beställt en sån så då sa jag att dom skulle beställa en sån igen. efter yterligare en vecka så gick jag dit för att hämte den men dom hadde inte beställt nån så då sa ja åt dom att jag hadde beställt 2 gånger men det hadde dom inte hört nåt om men dom sa iaf att dom skulle beställa en och ringa mig när den kom. Det va en par månader sen men dom har fortfarande inte ringt =/ Köpte den från ett annat ställe istället! oj va rörig texten blev. inte vidare lättläst heller!
January 23, 2002
Vaniljflickan wrote: [quote=Steel] Det heter mobiloperatör, mobil operatör är ju i princip en helt annan sak, en operatör som är mobil, precis som du skrev Zyrus. 🙂
Tack, äntligen fick vi svar på det, vi som inget förstår! 8)
Mobbing, personangrepp, i alla fall på sätt å vis. [-X :bgrin:
Skiroy, nu får du allt ge henne en varning, hon har gått över gränsen. [Image Can Not Be Found] 🙄 :hehe:
December 18, 2001
MrWeizel wrote: Zyrus, Fia.B jag vet va ni kan göra!!
Gör jättelånga quotes så allas scrollhjul blir uppslitet!!
Ontopic: Telia för mig, i särklass bäst täckning, bra priser i förhållande till vad man får, har aldrig varit strul med kundtjänst (när jag jobbar så ringer jag dom sådär 5ggr per dag...)
I kan do that! använd knapparna på tangentbordet då istället!
Nä men ursäkta.. Det blev lite långt .
December 18, 2001
MrWeizel wrote: [quote=Zyrus]*rörig text*
vi är vana 🙄
men sånt blir man så jäkla sne på, fattar inte varför dom inte beställer direkt när dom har det i färskt minne, det gör alltid jag så fort någon beställer något iaf..
Saken är ju den att dom skrev ju ner det på papper oxå alla 3 gångerna, men det tycktes inte hjälpa.
November 22, 2001
Hub wrote: [quote=PolarIce]Comviq, fast jag har så dålig täckning här ute i buschen så jag funderar starkt på att byta till DJuice. Fast har dom eget nät? Eller hyr dom något nåt ifrån någon operatör?
Djuice kör med Tele2s nät. Så det lär bara bli sämmre om du går från en operatör till en aktör i samma nät!
Har de bytt? När jag hade dem för ett år sedan gick de på vodafones nät.
September 20, 2001
Json_81 wrote: [quote=Hub][quote=PolarIce]Comviq, fast jag har så dålig täckning här ute i buschen så jag funderar starkt på att byta till DJuice. Fast har dom eget nät? Eller hyr dom något nåt ifrån någon operatör?
Djuice kör med Tele2s nät. Så det lär bara bli sämmre om du går från en operatör till en aktör i samma nät!
Har de bytt? När jag hade dem för ett år sedan gick de på vodafones nät.
Den informationen jag har är att dom alltid har legat på tele2s nät... Kan ha fel iofs... Men nu kör dom på tele2s nät, det är jag helt säker på.
1 Guest(s)