Vad har ni för MP3-Spelare?|Page 5|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad har ni för MP3-Spelare?
chrippaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3518
sp_UserOfflineSmall Offline
817397
January 8, 2005 - 1:53 pm
sp_Permalink sp_Print

davidhellmyrs wrote:
Du har inte heller tänkt på att det är ganska normalt att man håller inne betalningar, om man inte kommer överens. Det är många företag som gör så. Till och med min mormors gardinaffär gör så med sina leverantörer. Det är ett sätt och skydda sig. De dåliga produkter som JOS har köpt in har dels gjort så JOS har förlorat "marknadsvärde" (då produkterna går sönder), plus massa andra omständigheter.

Jag vet inte hur du gör, men avtal förhandlar man väl innan man genomför en affär. Sen om man ska betala i efterhand eller inte spelar väl ingen roll så länge man följer det avtal som man själv undertecknat och därmed godkänt. Det är kul att mycket av det du skriver är nästintill ordagrant jens of swedens pressmeddelanden från deras hemsida, samtidigt som du pratar om källkritik 😉

davidhellmyrs wrote:
På SweC så finns det dessutom en snubbe som heter "ZainT". Han jobbade tidigare på JOS, men verkar ha avslutat sitt jobb där nu. Om han gjorde det självmant eller på grund av nått annat vet jag inte. Hur som helst, så har han mycket vrede mot JOS och sprider där en massa "idioti".

Det roliga är att han för ett halv år sen satt och lovordade allting JOS gjorde. Men idag snackar skit om pricis allt. Röttägg.

Ifall man inser att det man förut stod för inte längre stämmer måste man ju få ändra sig. Dessutom påstår han fortfarande att den spelare det handlade om när han lovordade jens: MP-110, var en bra spelare.

Att det dessutom är fler än han som nyss pratat jättebra om jens och sedan ändrat åsikt, vad menar du det beror på?

davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1553
817412
January 8, 2005 - 2:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Finns flera andra tidningar som granskat JOS. Den webtidning som ni refererar till har ljugit.

Alltså ger jag till och med MER för REKLAM och egna PRESSMEDDELANDEN. Än "lögner" från en nystartad webtidning.

Om artikeln inte innehöl lögner så hade den varit trovärdig. Men den innehåller många lögner. Alltså ger jag den NOLL trovärdighet. Hitta en annan seriös artikel (inte antaganden) som kommit till samma slutsats som den webbtidningen så kommer jag tro dig. Och det får inte vara en artikel som citerar den "falska".

Det brukar också vara så att en leverantör brukar ha någon form av skyldighet av att se till att mp3spelare inte går sönder hur som helst. Alltså ett serviceavtal. Det är i detta man har brustit (antagligen). Därför håller man inne betalningen TILLS dess att leverantören redovisat siffror (servicesiffor) så man kan antaga hur många av produkterna som i själva verket ÄR sönder. Och på vilket sätt det skadat varumärket. Dessutom vill man kanske se vilken tillverkningsmånad som är mest drabbad och liknande, så man kan dra tillbaka dessa enskilda. Det är dessa siffror som JOS inte får ut.

Detta är viktigt eftersom man idag SLUTAT sälja MP-130, alltså har inte tillverkningsföretaget NÅGOT mer att tjäna på JOS, utan snarare stor risk att förlora i och med service framöver. Alltså är risken stor att företaget antingen kanske försvinner, eller INTE KOMMER ta hand om sina åtaganden framöver.

Jos är inte ensam om att ligga i tvist med det aktuella bolaget.

Givetviss får en person ända sig. Men det roliga är att man ändrar sig så drastiskt. Över en natt. Speciellt när det är i sammband med att en av parterna slutar arbeta på företaget (skit i anledningen). Han kanske inte är nöjd med hur det gick till, eller hans ersättning för sista perioden (eller liknande). Men personligen ger jag inte mycket för hans "historia" då den mer er personlig, än har med produkten i sig att göra.

Det roliga är att ni tar upp MP-110 som är JÄTTE bra produkt. Jag förstår inte. Varför är den så otroligt bra? Den VAR otroligt bra. Men idag tycker jag inte alls den håller måttet. Lyssna bara på ljudet i den. Katastroff nästintill. Utveckligen har gått framåt hos JOS också. Bara det att de hade vissa problem med MP-130. Men det är inte hela världen, de har tagit bort den ur sortimentet. Visst, vissa kunder är drabbade, och jag hoppas de får byta ut sin (eller liknande). Men deras interna avtal med leverantörer tycker jag är skitsamma så länge vi inte vet 100% att det är nått skumt. Varför spekulera?

Även andra företag har serviceproblem och liknande. JOS är inte mycket mer drabbat eller farligt än andra företag. Överlag. Det finns alltid enskilda produkter som blir mer drabbade. Vet många som haft konflikter med Iriver också. Men så är det alltid.

Tycker bara spekulationen är onödig. Förstår inte varför den ens kommit igång.

MP-130 var en bra spelare förutom problemet med att den gick sönder och att man knappt såg vad det stod på den i solljus.

MP-300 var en bra spelare. Men när PTS kom in så tog de bort en väsentlig funktion, som gjorde att den var lite i fetaste laget för vad man fick. Dock kunde man ju köpa FM-sändaren separat om man ville på ex. INET.

MP-400 verkar fungera riktigt bra. Lite klen ut-effekt kanske. Men den är ändå smidig och liten. Perfekt för de som inte vill bära med sig världens största och synliga sak.

Ge företagen en chans. Bara för EN produkt strular (MP-300 ser jag inte som strul, utan en laglig konflikt, och den var alla medvetna om, alltså inget som någon blev lurad på).

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
817424
January 8, 2005 - 2:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Äh lägg ner och håll er till topic, ni kommer ingenstans.

Hat ägt ett antal. Är inte feg att prova på nya konstiga saker:

[Image Can Not Be Found]

Tre knappar, ingen display och endast en 2,5mm kontakt :bgrin: Inte hunnit använda den speciellt mycket du den preci kommi i min ägo-

[Image Can Not Be Found]

Rent skräp. Gick sönder på en gång och i övrigt var den inte mycket att hurra över.

//Andreas

davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
817428
January 8, 2005 - 2:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Givetviss kan jag lägga ner Delph. Tycker bara det är otroligt synd om Hugge's recensioner framöver på JOS eventuellt skulle ha svårare att få bra betyg på grund av rykten som är skapade av en ny webbtidning.

Hugge är en otroligt bra recensent. Därför jag skrev första inlägget. Men sen har avtal och vidare börjat diskuteras. Avtal som inte på något sätt är anmärknignsvärda.

Copyswede's avgifter har jag också för mig att det är MÅNGA av oss här pÅ NH som är emot. Alltså ser jag inget fel på det.

Men du har rätt. Ontopic igen.
Det var ena riktiga plastiga saker du hade fått tag på. Speciellt den andra.... Den första såg ganska "hyffsad" ut ändå. Men 2.5mm verkar inte så trevligt. Lågbudget? Hur liten är den? Ser inte så jätte jätte liten ut.

chrippaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3518
817439
January 8, 2005 - 2:41 pm
sp_Permalink sp_Print

http://www.idg.se/ArticlePages.....CS.dbp.asp
http://www.idg.se/ArticlePages.....TB.dbp.asp

Realtid och speciellt idg är i mina ögon tillförlitliga.

Förövrigt tyckte jag personligen MP-110 var en skitspelare redan när den kom.

mm: ontopic igen.

davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
817470
January 8, 2005 - 3:10 pm
sp_Permalink sp_Print

4 artiklar som handlar om två saker. Varav Copyswede är totalt oväsentlgit för kunden.

3 av artiklarna handlar om en Koreansk org. vid namn "Kpac". Motstidiga uppgifter.

Artiklar citerar andra artiklar.

Varav mycket kan gå fel.

IDG ger jag inte ens 5öre för, om det inte gäller tidningar som är "tunga" som exempelviss ComputerSweden eller liknande.

Inte ens IDG som skrivit, utan de skriver själva "Enligt uppgift till nättidningen Realtid".

Mycket konstigt dessutom att JOS fortfarande tillverkas i Korea om de är svartlistade (Mp-400)

Dessutom är det tidningen Realtid.se som "hittat på massa", därav jag inte ger mycket för den blaskan. Finns massa uppgifter i artiklarna rörande JOS som inte ens stämmer. Blandannat att vissa butiker ska sluta sälja spelarna, som aldrig ens sålt de från första början. Blandannat.

Men men. Över till on-topic. Annars förtjänar vi en varning. Plus att jag måste plugga på annat nu. Varav min röda signatur nedan 😛

Quarzi
Member
Medlem
Forum Posts: 2716
817501
January 8, 2005 - 3:50 pm
sp_Permalink sp_Print

i stället för att ta det i tråden och försöka få sista ordet hela tiden men i slutet av varje inlägg skriva typ "aja. back to topic" för att sen skriva ett svar på nästa och nästa och nästa inlägg igen och vara lika OT så kan ni väll ta det via pm?

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
817529
January 8, 2005 - 4:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Quarzi wrote: i stället för att ta det i tråden och försöka få sista ordet hela tiden men i slutet av varje inlägg skriva typ "aja. back to topic" för att sen skriva ett svar på nästa och nästa och nästa inlägg igen och vara lika OT så kan ni väll ta det via pm?

Du har ju varit medlem längre än jag: hur lång tid tar det inan man vänjer sig vid dessa diskussioner, för det känns som varannan tråd slutar på detta vis 😕

Är det en oförmåga att skapa ny tråd eller handlar det om att söka uppmärksamhet och viljan att synas som gör det?

(Nu ska jag sluta retas :P)

T: Båda spelarnra på bilden är som större än en vanlig tändare. Äger ingen kamera tyvärr.

//Andreas

Jürgen Mc Kvack
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 892
817551
January 8, 2005 - 4:53 pm
sp_Permalink sp_Print

en creative jukebox 60gb

Ranta
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 714
818226
January 9, 2005 - 11:46 am
sp_Permalink sp_Print

Använder handdatorn även för MP3, en Fujitsu Siemens Loox 600.

Swinger
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 184
818488
January 9, 2005 - 4:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har en Ipod 20GB, funkar utmärkt, och helt underbar att ha som "fick" minne
http://www.apple.com/ipod/

chippen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1614
818877
January 9, 2005 - 10:18 pm
sp_Permalink sp_Print

mp3 spelare??

jag använder min gamla walkman freestyle... punken är som bäst på kasset

misterjb
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 3
820132
January 11, 2005 - 4:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har en MEIZU E2 1GB - är grymt nöjd med allt, främst ljudet och designen! 😀

Överföringstestet i NH-recensionen anger write 1,62 MBps via USB 2.0 men jag har klockat 2.6 MBps write och 3.6 MBps read

[Image Can Not Be Found]

liinus_
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 265
820135
January 11, 2005 - 4:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Köt med Jens of Sweden mp-400 och hittills har den fungerat utmärt ;P

BelGarath
Member
Medlem
Forum Posts: 3611
820227
January 11, 2005 - 6:12 pm
sp_Permalink sp_Print

DMTECH

512 mb

http://upl.silentwhisper.net/u.....CN2322.JPG

väldigt nöjd med den!

TERdON
Member
Medlem
Forum Posts: 2919
820310
January 11, 2005 - 7:54 pm
sp_Permalink sp_Print

En CD-spelare med MP3-stöd. Denver DMP344. Och iTunes förstås.

ULT
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 97
855473
March 8, 2005 - 10:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Har en Creative Muvo^2 med 4 Gb i minne. En liten smidig hårdiskspelare (67 x 66.5 x 20mm) till skildnad från de flesta andra på marknaden

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
855477
March 8, 2005 - 10:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Winamp

wink embarassed

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

smurfen-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 419
855481
March 8, 2005 - 10:45 pm
sp_Permalink sp_Print

davidhellmyrs wrote: Givetviss kan jag lägga ner Delph. Tycker bara det är otroligt synd om Hugge's recensioner framöver på JOS eventuellt skulle ha svårare att få bra betyg på grund av rykten som är skapade av en ny webbtidning.

Hugge är en otroligt bra recensent. Därför jag skrev första inlägget. Men sen har avtal och vidare börjat diskuteras. Avtal som inte på något sätt är anmärknignsvärda.

Nog ingen risk att nh recenserar nåt från JoS. Den dagen de gör det slutar iaf jag att besöka sidan. Tycker det är illa nog att de haft nyheter om nya spelare ibland. Företag med sämre respekt för sina kunder får man leta efter.

Hugge
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1847
855487
March 8, 2005 - 10:53 pm
sp_Permalink sp_Print

davidhellmyrs wrote: Givetviss kan jag lägga ner Delph. Tycker bara det är otroligt synd om Hugge's recensioner framöver på JOS eventuellt skulle ha svårare att få bra betyg på grund av rykten som är skapade av en ny webbtidning..

Det kommer inga fler av Jensas importerade grejer sålänge jag håller i trådarna på MP3-biten. Deras sätt att behandla företag/försäljare/recensenter och kunder ger jag inte mycket för. Nu pratar jag inte om det som stått i tidningarna utan det jag själv upplevt, vilket har varit lite sisådär...

EDIT: smurfen-: 😀

EDIT2: Gammal tråd som fan jue... jaja.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 276
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL