December 4, 2002
Själv har jag en Yamaha AX-900 som kan hittas här http://www.retroaudio.ru/other.....-900.shtml med en Denon DE-70 Equalizer, rätt dyra grejer när dom va nya men desvärre är högtalarna riktigt billiga med dubbla 10 tummar basar varav 1 är en så kallad "slavbas" dvs den drivs bara av luften med ettmellanregister och en diskant. Ska bytas ut om ja får jobb efter skolan! 😀
January 23, 2002
Gör som Hugge 🙂
Steel wrote: Här i min studentlägenhet så har jag Logitech Z-640 till datorn och ingen stereo.
Hemma hos päronen så har jag:
Yamaha RX-V496
Yamaha CD-växlare, kommer inte ihåg modellnamnet. 😕
Yamaha YST-SW160 baslåda
Genexxa Center 100
Jamo Studio 180 fram, om jag inte minns fel
Genexxa SX 900 bak
June 28, 2001
Jag har ett par Cervin Vega 12" på G som ska bonka på rätt fett i mitt rum, nu har jag 2 st 12" 700W Pyle PA basar i en hemmagjord låda, men dom går inte tillräkligt djupt i HZ så cervin får det bli.
det drivs av ett 200Wrms@8ohm Gemini steg. Som mellanregg har jag ett par 3vägs Zachry högtalare där förvånandsvärt mkt mellanreggs ljud kommer genom 12" basen, så det blir rätt kraftigt "mittenljud" av dom.
Krämen som kommer ur högtalarna är oftast techno, synth och brutal hårdrock.
btw, popmaskin får mig att tänka på popcorn maskin av nått slag, men det är microns jobb.
Bazooka därimot är ett stabilt ord för Fet Stereo.
May 8, 2001
Mind wrote: Jag har ett par Cervin Vega 12" på G som ska bonka på rätt fett i mitt rum, nu har jag 2 st 12" 700W Pyle PA basar i en hemmagjord låda, men dom går inte tillräkligt djupt i HZ så cervin får det bli.
det drivs av ett 200Wrms@8ohm Gemini steg. Som mellanregg har jag ett par 3vägs Zachry högtalare där förvånandsvärt mkt mellanreggs ljud kommer genom 12" basen, så det blir rätt kraftigt "mittenljud" av dom.Krämen som kommer ur högtalarna är oftast techno, synth och brutal hårdrock.
btw, popmaskin får mig att tänka på popcorn maskin av nått slag, men det är microns jobb.
Bazooka därimot är ett stabilt ord för Fet Stereo.
Bazooka är inte ett så bra ord för "fet stereo" då det oftast syftar på en bas för bil i "rörform"...
Desktop: Gigabyte GA-MA770-DS3 | AMD Phenom II 955 BE | 8GB PC6400 | Samsung 1TB + 500GB | Powercolor HD3870
3DMark 2006: 11932 3DMark Vantage: P5137
Laptop: Macbook Pro 2012 | 8GB | Samsung 830 128GB SSD
HTPC: Mac Mini | 3GB | 500GB
4 Guest(s)