March 15, 2002
Jag har en NAD C542 cd spelare, ett NAD C162 försteg, ett NAD 218 THX slutsteg och ett par Cerwin-Vega AL752 som fronthögtalare. Sen så har jag en Cerwin-Vega Stroker 18 som sub, men för tillfället inget slutsteg att driva den med.
Spelaren kostar 4 papp, försteget 5 papp, slutsteget kostade 11 papp, högtalarna 10 papp och strokern kostar 11 papp ny om man köper den i sverige. Det blir 41 000SEK totalt + en tusing extra för sladdar o sånt.
June 28, 2001
jonaz wrote: [quote=Mind]Jag har ett par Cervin Vega 12" på G som ska bonka på rätt fett i mitt rum, nu har jag 2 st 12" 700W Pyle PA basar i en hemmagjord låda, men dom går inte tillräkligt djupt i HZ så cervin får det bli.
det drivs av ett 200Wrms@8ohm Gemini steg. Som mellanregg har jag ett par 3vägs Zachry högtalare där förvånandsvärt mkt mellanreggs ljud kommer genom 12" basen, så det blir rätt kraftigt "mittenljud" av dom.Krämen som kommer ur högtalarna är oftast techno, synth och brutal hårdrock.
btw, popmaskin får mig att tänka på popcorn maskin av nått slag, men det är microns jobb.
Bazooka därimot är ett stabilt ord för Fet Stereo.
Bazooka är inte ett så bra ord för "fet stereo" då det oftast syftar på en bas för bil i "rörform"...
Jaha, då har jag enna blandat ihop det.
Krqagyzzz wrote: [quote=Mind]...
btw, popmaskin får mig att tänka på popcorn maskin av nått slag, men det är microns jobb....
vadå? en stereo är ju en maskin som poppar... popmaskin
well, kanske om man lyssnar på tuggomipop, men det är knappast många som gör det.
min dunkar oftast, ala Dunkmaskin.
October 7, 2002
En styck dator med Hercules Game Theatre XP samt Creative Inspire 5.1 5100. Räcker alldeles utmärkt till att väcka grannarna (studentkorridor).
Men tycker inte riktigt det räknas som det "sunkljudsystem" som var det enda som kunde tänkas vara kopplat till PC av dem man kunde rösta på. Så jag har inte röstat än...
1 Guest(s)