September 16, 2002
Ja, idag ska man alltså ha sökt till eventuell kurs eller program som man tänkt gå, om det är dags för Högskola eller Universitet.
Så då undrar jag. Vad har ni sökt?
Själv ser min plan ut såhär:
Jag ser helst att jag kommer in på
Dataspelsutveckling - Design. 120P
Om jag inte kommer in där, så har jag planerat HT med följande lösa kurser:
Digital Bildbehandling
Audiovisuella representationsformer
Filmens Form och Stil
Filmhistoria
Introduktion till Dataspel
Och om det också skulle skita sig, så har jag en 20p kurs i bakfickan:
Praktisk Filosofi
Alla dessa är i Skövde.
Men jag har även sökt 2st Distanskurser i Umea som jag kanske tänkte läsa vid sidan om:
IT och lärande: Webbdesign och nätbaserat lärande
Pedagogisk dokumentation med IT-stöd
November 5, 2001
Har sökt:
1. Sjöfart och logistik 120p
2. Sjökaptensprogrammet 120p
3. Sjöingenjörsprogrammet 120p
Samtliga i Göteborg.
Kizo: Ha det så kul med studerandet i Skövde
October 31, 2003
Arny wrote: Har sökt:
3. Sjöingenjörsprogrammet 120pSamtliga i Göteborg.
Kizo: Ha det så kul med studerandet i Skövde
Rätt sjysta kurser man blir lite sugen, har du varit "till sjöss" tidigare?
November 5, 2001
MoparPower wrote: [quote=Arny]Har sökt:
Nope. Den största erfarenheten jag har av att vara till sjöss är när jag har suttit i familjens eka. Det är Krqagyzzz som rekomenderat sjöfartshögskolan och eftersom jag inte visste vad jag ville läsa så fick det bli den. Hoppas dock på att få åka till Kosovo i höst/vinter istället. Läsa kan man göra sen.
October 7, 2003
1. KTH Öppen ingång (Civilingenjörsutb.)
2. KTH Maskinteknik (Civilingenjörsutb.)
3. KTH Medieteknik (Civilingenjörsutb.)
4. LTU Öppen ingång (Civilingenjörsutb.)
5. LTU Maskinteknik (Civilingenjörsutb.)
6. LTU Medieteknik (Civilingenjörsutb.)
7. UMU Teknisk Datavetenskap
December 29, 2004
Arny wrote: [quote=MoparPower][quote=Arny]Har sökt:
Nope. Den största erfarenheten jag har av att vara till sjöss är när jag har suttit i familjens eka. Det är Krqagyzzz som rekomenderat sjöfartshögskolan och eftersom jag inte visste vad jag ville läsa så fick det bli den. Hoppas dock på att få åka till Kosovo i höst/vinter istället. Läsa kan man göra sen.
Åker du till Kosovo som fredsbevarare med FM/KFOR då? Vet du hur mycket man får betalt? Funderar själv på att fara efter att min utbildning till Vapentekniker innom marienen är klar. Siktar även på att läsa vidare på Sjöfartshögskolan efter lumpen och en ev utlandstjänst.
May 17, 2002
dåren wrote: Åker du till Kosovo som fredsbevarare med FM/KFOR då? Vet du hur mycket man får betalt? Funderar själv på att fara efter att min utbildning till Vapentekniker innom marienen är klar. Siktar även på att läsa vidare på Sjöfartshögskolan efter lumpen och en ev utlandstjänst.
Den som söker han skall finna:
http://www.mil.se/int/article.php?id=247
klicka runt lite så hittar du löner till de olika tjänsterna.
July 18, 2003
Högskoleingenjör datateknik på Växjös universitet, sen så har jag sökt några andra också. Alla är dator relaterade, men jag hoppas att komma in på första valet.
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
November 5, 2001
dåren wrote: Åker du till Kosovo som fredsbevarare med FM/KFOR då? Vet du hur mycket man får betalt? Funderar själv på att fara efter att min utbildning till Vapentekniker innom marienen är klar. Siktar även på att läsa vidare på Sjöfartshögskolan efter lumpen och en ev utlandstjänst.
Japp. Hur mycket man tjänar skiljer sig ganska mycket mellan olika tjänster. Lägsta-lönen ligger strax över 20.000:- + risktillägg och traktamente.
December 29, 2004
Arny wrote: [quote=dåren]Åker du till Kosovo som fredsbevarare med FM/KFOR då? Vet du hur mycket man får betalt? Funderar själv på att fara efter att min utbildning till Vapentekniker innom marienen är klar. Siktar även på att läsa vidare på Sjöfartshögskolan efter lumpen och en ev utlandstjänst.
Japp. Hur mycket man tjänar skiljer sig ganska mycket mellan olika tjänster. Lägsta-lönen ligger strax över 20.000:- + risktillägg och traktamente.
Du har inte funderat på Yof? Det har jag men jag tror jag går sjöfartsskolan istället.
November 5, 2001
dåren wrote: [quote=Arny][quote=dåren]Åker du till Kosovo som fredsbevarare med FM/KFOR då? Vet du hur mycket man får betalt? Funderar själv på att fara efter att min utbildning till Vapentekniker innom marienen är klar. Siktar även på att läsa vidare på Sjöfartshögskolan efter lumpen och en ev utlandstjänst.
Du har inte funderat på Yof? Det har jag men jag tror jag går sjöfartsskolan istället.
Lycka till med att bli YOF när officershögskolan har stängt. Utbildas inga nya officerare på ett tag nu eftersom FM har totalt anställningstopp. De kadetter som går ut nu i vår har t.ex inget jobb att gå till. FM anställer inte ens BFA längre
December 29, 2004
Arny wrote: [quote=dåren][quote=Arny][quote=dåren]Åker du till Kosovo som fredsbevarare med FM/KFOR då? Vet du hur mycket man får betalt? Funderar själv på att fara efter att min utbildning till Vapentekniker innom marienen är klar. Siktar även på att läsa vidare på Sjöfartshögskolan efter lumpen och en ev utlandstjänst.
Lycka till med att bli YOF när officershögskolan har stängt. Utbildas inga nya officerare på ett tag nu eftersom FM har totalt anställningstopp. De kadetter som går ut nu i vår har t.ex inget jobb att gå till. FM anställer inte ens BFA längre
Vet att den är stängd men den ska öppnas igen 2007. Det är en dröm jag har haft sedan litten pojke att få bli Yof. Men får se om jag söker eller inte.
2 Guest(s)