March 14, 2004
Vill bli officer men håller på att pressa ut tankarna ur mitt huvud då FM inte verkar ha någon framtid i detta landet. Men vi får se, kanske blir det Yof någon dag.
Annars vill jag ta över farsans företag och då lär jag behöva en civilingenjör examen innom teknik (laserteknik). Så akademiker lär jag bli.
July 23, 2002
skinner wrote: Vill bli officer men håller på att pressa ut tankarna ur mitt huvud då FM inte verkar ha någon framtid i detta landet. Men vi får se, kanske blir det Yof någon dag.
Annars vill jag ta över farsans företag och då lär jag behöva en civilingenjör examen innom teknik (laserteknik). Så akademiker lär jag bli.
Borde du inte bli någon slags ekonom om du vill sköta ett företag?
Jag ska bli/är systemvetare. Är uppe i 155 högskolepoäng nu och kan ta ut kandidatexamen. Jag kanske återvänder till universitet till hösten igen för att läsa en sista termin och erhålla magisterexamen, men helst vill jag ut i arbetslivet vilket tyvärr inte är helt enkelt för tillfället.
March 14, 2004
nilsrock wrote: [quote=skinner]Vill bli officer men håller på att pressa ut tankarna ur mitt huvud då FM inte verkar ha någon framtid i detta landet. Men vi får se, kanske blir det Yof någon dag.
Borde du inte bli någon slags ekonom om du vill sköta ett företag?
Jag ska bli/är systemvetare. Är uppe i 155 högskolepoäng nu och kan ta ut kandidatexamen. Jag kanske återvänder till universitet till hösten igen för att läsa en sista termin och erhålla magisterexamen, men helst vill jag ut i arbetslivet vilket tyvärr inte är helt enkelt för tillfället.
Nja inte då företaget bara hade han som anställd. Funderar då även på att läsa lite ekonomi men får se. Mitt livsmål är att bli officer i FM men då det troligen inte blir av så blir det eget företagande, och jag ska fanemig få företaget att bli något stort 😛
December 15, 2002
macrus wrote: Är antagligen utbildad elektriker när jag går ut nästa år. Bra att ha och man kan tjäna pengar direkt efter gymnasiet. Dock är mitt mål att starta en egen itfirma eller installatörfirma, och mitt mål ska jag verkerligen lyckas med. Viljan och motivationen är stark så tror mycket väl jag kan lyckas. Hur som helst ska jag inte plugga vidare, inte planerat det hur som helst. Så valet är gymnasium, dvs utbildad elektriker.
Har väll ungefär samma mål som dig macrus... Vore soft som fan att ha egen firma.
Förresten, har du nån aning om vad en färdig elektriker har för ungefärlig timlön?
2 Guest(s)