March 29, 2003
Utan någon som helst ordning (:P).
Handlar om en kille och en kvinna, mannen råkar ut i trubbel och får polisen efter sig. Hans fru/flickvän är gravid. Och för att skydda henne så skickar han upp henne från Albuquerque till Boise (USA). (Osäkert, hon kanske blir förflyttad till ett annat sjukhus)
Han åker efter några dagar.
Och har polisen efter sig. Ringer sin fru/flickvän under resan. Sista samtalet till sjukhuset säger dom att hans fru/flickvän dött under förlossningen. När han får höra att hans fru/flickvän dött så väljer han självmant att åka in i en väggspärr av bulldozrar (stava?) som polisen satt upp.
Jag minns att han åker en vit Dodge Challenger.
Sorglig historia, men grymt bra.
Gick på Canal+ för en ca 4-5 år sedan. Har mailat C+, men dom hänvisar mig till SF. Och dom på SF vet inte vilken film det är :S.
KANSKE får bättre lycka här...
January 19, 2002
http://us.imdb.com/Title?0120430
Vanishing Point
kommer inte ihåg svenska titeln, gick på tv3 för någon månad sedan.
March 29, 2003
_Crime wrote: http://us.imdb.com/Title?0120430
Vanishing Point
kommer inte ihåg svenska titeln, gick på tv3 för någon månad sedan.
GAAAH! TACK! tack tack tack! (vill inte missbruka caps :)).
Filmen som jag letat efter såååå länge!
Thx alot m8!!!
April 25, 2003
June 28, 2001
japp, sett delar av den. jäkla ball film, men det hadde ju aldrig blivit nått om det inte var för den mkt fräcka Dodge Challenger bilen.
dom gamla jenkmuskelbilarna är så jävla sköna.
fan bmw kan slänga sig i diket, 70tals jenkrace är stil !
nån som vet årtalet på bilen föresten ?
June 17, 2001
Det fanns ingen uppföljare, men den jag menade heter "Gammla män i nya bilar" och ganska många av skådisarna från "I Kina käkar dom hundar" finns med i den.
/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"
March 29, 2003
Mind wrote: japp, sett delar av den. jäkla ball film, men det hadde ju aldrig blivit nått om det inte var för den mkt fräcka Dodge Challenger bilen.
dom gamla jenkmuskelbilarna är så j**la sköna.
fan bmw kan slänga sig i diket, 70tals jenkrace är stil !nån som vet årtalet på bilen föresten ?
Håller med, Challenger´n gör halva filmen
TROR det är -70, -71. Dock inte säker. Minns att dom säger det i filmen. Men eftersom det var ett tag sedan jag såg den, så kan jag ha fel.
Och ja, 70-tals jänkar bilar, det är klass!
May 23, 2002
Gueno wrote: [quote=Mind]dom gamla jenkmuskelbilarna är så j**la sköna.
fan bmw kan slänga sig i diket, 70tals jenkrace är stil !
Japp, synd bara att dom inte är mycket att hänga i granen när det svänger.
Det finns så jäkla mycket eftermarknadsprodukter på stötdämpare, fjädrar, krängningshämmare mm. att du kan få samma väghållning i gamla jänkare som i en M3 CSL
Sen är ju inte kapaciteten i V8:or helt fel heller...
1 Guest(s)