January 17, 2002
Har ett arbete i psykologi där man ska undersöka psykisk press och följderna etc, man fick välja vad man ville, huvudsaken var att det blev bra skrivet och innehöll fakta inom ämnet. Jag kom direkt ihåg denna film,
Såg en rulle för ett år sedan då Franska Canal + intervjuade de största franska p-skådisarna (kvinnliga) år 2000 eller nått. Dom satt på en läktare och svarade på frågor, och varje tjej eller par fick göra en egen scen. En var blåmålad och sjöng som en kratta i hennes akt.
Iaf så dementerade dom ganska effektivt feministernas syn på porr. Alla utom en gjorde det för njutningen, avvikaren gjorde det för pengarna, men hon såg då ut att njuta ganska fint endå 😉
Var svinkul att höra vad dom tyckte om jobbet, och vad militanta feminister hittat på. Ingen upplevde psykisk press förutom då nån av de stora manliga stjärnorna var med Ingen använde droger, och för att få arbeta måste de ha ett HIV test varje vecka i handen.
Skulle iaf vara underbart att få klippa ihop själva intervjun! Vi har 3-4 st feminister i psykologiklassen som definitivt borde få sin världsbild ändrad! Undrar vad dom har för argument mot att kvinnliga P-skådisar är bäst betalda av alla kvinnor per timme :bgrin:
Nu snackar jag om de stora filmbolagen, inte privatfilmat. Det gäller samma karriärstege som för alla andra jobb, gör ett bra jobb och få bra lön, kolla bara på alla de kända namnen som äger lyxvillor överallt...
Skulle bli överlycklig om jag fick tag i denna innan nästa ondsdag! Då hinner jag redigera den! Ska lungt fota klassens reaktion då jag redovisar :bgrin:
Namn tack!
December 6, 2002
July 18, 2002
CoLiC wrote:
Såg en rulle för ett år sedan då Franska Canal + intervjuade de största franska p-skådisarna (kvinnliga) år 2000 eller nått. Dom satt på en läktare och svarade på frågor, och varje tjej eller par fick göra en egen scen. En var blåmålad och sjöng som en kratta i hennes akt.Iaf så dementerade dom ganska effektivt feministernas syn på porr. Alla utom en gjorde det för njutningen, avvikaren gjorde det för pengarna, men hon såg då ut att njuta ganska fint endå 😉
Var svinkul att höra vad dom tyckte om jobbet, och vad militanta feminister hittat på. Ingen upplevde psykisk press förutom då nån av de stora manliga stjärnorna var med Ingen använde droger, och för att få arbeta måste de ha ett HIV test varje vecka i handen.
Skulle iaf vara underbart att få klippa ihop själva intervjun! Vi har 3-4 st feminister i psykologiklassen som definitivt borde få sin världsbild ändrad! Undrar vad dom har för argument mot att kvinnliga P-skådisar är bäst betalda av alla kvinnor per timme :bgrin:
Nu snackar jag om de stora filmbolagen, inte privatfilmat. Det gäller samma karriärstege som för alla andra jobb, gör ett bra jobb och få bra lön, kolla bara på alla de kända namnen som äger lyxvillor överallt...
Skulle bli överlycklig om jag fick tag i denna innan nästa ondsdag! Då hinner jag redigera den! Ska lungt fota klassens reaktion då jag redovisar :bgrin:
Jaha, och vad är det som säger att den här filmen du sett sammanfattar hela porrbranschen? Och varför skulle "de största" sitta i TV och berätta hur lite de egentligen gillar vad de gör- det gynnar dem knappast( och ger dem knappast mer betalt för den delen heller) att medge att en feministisk kritik av porren i de flesta fall är ytterst befogad. Och vadå "få sin världsbild ändrad"? Varför skulle ett feministiskt synsätt vara fel? Känner du dig hotad av feminismen på något sätt? Har du satt dig in i vad feminismen egentligen innebär? Skall du skriva en uppsats om hur bra det är med prostitution också? Tror du också på att det finns lyckliga horor?
February 12, 2002
Truelies wrote: Mmmm....säkert jatteskönt att spela in en porrfilm. Särskilt när man får en stor svettig k-k körd i krysset. Det hade jag gärna velat prova. Måste vara en upplevelse att inte veta om man är pilsk eller skitnödig.....
Väx upp för fan.
Det finns säkert personer som har andra åsikter än du.
Jag vill inte testa men det har sina förklarliga orsaker. 🙄
January 17, 2002
tb3030 wrote: [quote=CoLiC] Såg en rulle för ett år sedan då Franska Canal + intervjuade de största franska p-skådisarna (kvinnliga) år 2000 eller nått. Dom satt på en läktare och svarade på frågor, och varje tjej eller par fick göra en egen scen. En var blåmålad och sjöng som en kratta i hennes akt.
Iaf så dementerade dom ganska effektivt feministernas syn på porr. Alla utom en gjorde det för njutningen, avvikaren gjorde det för pengarna, men hon såg då ut att njuta ganska fint endå 😉
Jaha, och vad är det som säger att den här filmen du sett sammanfattar hela porrbranschen? Och varför skulle "de största" sitta i TV och berätta hur lite de egentligen gillar vad de gör- det gynnar dem knappast( och ger dem knappast mer betalt för den delen heller) att medge att en feministisk kritik av porren i de flesta fall är ytterst befogad. Och vadå "få sin världsbild ändrad"? Varför skulle ett feministiskt synsätt vara fel? Känner du dig hotad av feminismen på något sätt? Har du satt dig in i vad feminismen egentligen innebär? Skall du skriva en uppsats om hur bra det är med prostitution också? Tror du också på att det finns lyckliga horor?
Lyckliga horor? Ja, Roshina sambo (stavning?) Olyckliga porrskådisar, visst, men det finns olyckliga börsmäklare, snickare och sjuksköterskor också.
"Skall du skriva en uppsats om hur bra det är med prostitution också?"
Va? nu har du tappat fotfästet lille vännen... Sa jag att det var endast bra saker med porr? Nej, jag försöker inte säga att det i porrbranchen inte finns de skådisar som inte gillar det, men som jag sa, alla kan inte gilla sitt jobb. Dessutom väljer man det av egen fri vilja, porr producenterna kidnappar inte precis sina skådisar och tvingar dem till samlag framför en kamera, ellerhur? Och för att komma närmare citatet, legalisera prostitution och låt bordellerna ägas av staten.
Tror du inte att det finns dom som gillar sitt jobb som porrskådis överhuvudtaget?
Kvinnor har fördelar, männen har sina, det är det närmaste rättvisa vi kan komma.
December 6, 2002
-=*ThE_cRoW*=- wrote:
Det finns säkert personer som har andra åsikter än du.Jag vill inte testa men det har sina förklarliga orsaker. 🙄
Visst, finns säkert andra åsikter än mina. Jag har bara en liten undran; Om nu alla i porrbranschen skulle njuta så hängivet av sitt arbete och alla skulle tro att dom dessutom gör det så borde det ju vara helt naturligt för dig , eller andra beivrare, att prova, eller?? Då måste det ju vara skönt. Eller det kanske bara är tjejers "kryss" som får penetreras?? Borde ju vara samma sak/känsla för en kille och då är det ju bara att testa. Lesbiska scener är ju en del av en porrfilm och sägs vara upphetsande så då borde ju "bögscener" vara lika trevliga och underbara???
Någon som vet?? Ett bra talesätt innan man startar en debatt om ett ämne där man saknar fakta; Om man anses vara idiot bara för att man är tyst så är det i alla fall bättre än att öppna munnen och undanröja alla tvivel.
Gnäll nu gärna på mej men eftersom ni förmodligen redan fattat min ståndpunkt så kommer jag inte lägga mer kraft på att försvara något som redan är så uppenbart.
Tack för ordet.
November 16, 2002
Truelies wrote: Visst, finns säkert andra åsikter än mina. Jag har bara en liten undran; Om nu alla i porrbranschen skulle njuta så hängivet av sitt arbete och alla skulle tro att dom dessutom gör det så borde det ju vara helt naturligt för dig , eller andra beivrare, att prova, eller?? Då måste det ju vara skönt. Eller det kanske bara är tjejers "kryss" som får penetreras?? Borde ju vara samma sak/känsla för en kille och då är det ju bara att testa. Lesbiska scener är ju en del av en porrfilm och sägs vara upphetsande så då borde ju "bögscener" vara lika trevliga och underbara???
Öhh vad har detta med ämnet o göra ??
November 9, 2002
Truelies wrote: [quote=-=*ThE_cRoW*=-] Det finns säkert personer som har andra åsikter än du.
Visst, finns säkert andra åsikter än mina. Jag har bara en liten undran; Om nu alla i porrbranschen skulle njuta så hängivet av sitt arbete och alla skulle tro att dom dessutom gör det så borde det ju vara helt naturligt för dig , eller andra beivrare, att prova, eller?? Då måste det ju vara skönt. Eller det kanske bara är tjejers "kryss" som får penetreras?? Borde ju vara samma sak/känsla för en kille och då är det ju bara att testa. Lesbiska scener är ju en del av en porrfilm och sägs vara upphetsande så då borde ju "bögscener" vara lika trevliga och underbara???
Någon som vet?? Ett bra talesätt innan man startar en debatt om ett ämne där man saknar fakta; Om man anses vara idiot bara för att man är tyst så är det i alla fall bättre än att öppna munnen och undanröja alla tvivel.
Gnäll nu gärna på mej men eftersom ni förmodligen redan fattat min ståndpunkt så kommer jag inte lägga mer kraft på att försvara något som redan är så uppenbart.
Tack för ordet.
Hmm, de här med att bögscener skulle vara lika upphetsande som "lebbscener" för killar, är det ju inga som helt tvivel om att det för merparten inte stämmer alls. Kan ju förmodligen vara för att lebbar är mer accepterade av killar och att killar inte tänder på andra killar, vilket är ganska naturligt. dehär med att testa i bakdelen är ju inte heller så troligt eftersom det troligtvis inte är så många killar som vill ha med andras k**kar att göra. Jag skulle nog förmodligen kunna likna det emot att många tjejer inte vill bli slickade m.m. av samma kön. Tycker det är ganska uppenbart....
Over and out
February 12, 2002
Truelies wrote: [quote=-=*ThE_cRoW*=-] Det finns säkert personer som har andra åsikter än du.
Tack för ordet.
För det första om krysset så är killar lite anorlunda bygda en tjejer, vi har nämligen en prostata där inne som tar emot. Men å andra sidan så finns det ju bögar som gillar sånt. Om en kille är på en tjej i krysset är väl mer normalt än om han är på en kille? 🙄
Angående det här med lesbiska så är det väl lite mer accepterat än bögar. Antagligen för att tjejer kramar/pussar/hållervarrandra i hand/ andra tjänster för varrandra. som killkompisar aldrig ens skulle drömma om. Tjejer har dessutom mer dragning till sitt eget kön än samma sak för killarna. Bevisat i forskning men jag har inte hittat var jag såg det. länge sen. men jag ska leta.
Tack för ordet... Over and out... 😛
Edit: Kul Xuestor att vi kompletera varrandra och att du också skrev "Over and out". 😀
June 2, 2003
Det är då konstigt att så fort ett roligt ämne ska behandlas så kommer dessa feminister o ska irritera,,,,,, "stackars flickor som förstör sina kryss".... Sluta besvära er över brudarna dom tjänar fett me pengar o de stackars männen tjänar betydligt mindre....snacka om könsdiskriminering :arg:
January 17, 2002
Nice wrote: Det är då konstigt att så fort ett roligt ämne ska behandlas så kommer dessa feminister o ska irritera,,,,,, "stackars flickor som förstör sina kryss".... Sluta besvära er över brudarna dom tjänar fett me pengar o de stackars männen tjänar betydligt mindre....snacka om könsdiskriminering :arg:
Tack!
Exhibitions 99 heter den iaf! lär beställa! Tack för tipset om Flashbacks forum 🙂
1 Guest(s)