June 20, 2002
-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=Kojak]
För det första om krysset så är killar lite anorlunda bygda en tjejer, vi har nämligen en prostata där inne som tar emot.
Du låter som en man med erfarenheter?
Ne men åtminstånde allmänbildad.. 😛
å andra sidan sitter ju våran G-punkt lämpligt placerad och åtkomlig från dajman på killar... 🙄
January 28, 2003
boogey wrote: [quote=-=*ThE_cRoW*=-][quote=Kojak]
För det första om krysset så är killar lite anorlunda bygda en tjejer, vi har nämligen en prostata där inne som tar emot.
å andra sidan sitter ju våran G-punkt lämpligt placerad och åtkomlig från dajman på killar... 🙄
har 6 G-punkter, så jag föredrar att utnyttja dom andra 😀
bara jag som tycker feminister och kommunister, helst bådadera, är dom roligaste att jävlas med??
går Teknik nu så det är inte så många tjejer i klassen, två stycken.. iaf vår svenskalärare e råfeminist så vi håller på att förbereda en liten sak för henne 😀
dom två tjejerna ska börja snacka om att när dom har hittat man så ska dom leva på honom å va hemma å städa å passa barnen å ha maten klar när mannen kommer hem.. och givetvis ska alla vi killar i klassen hålla med :bgrin:
ska bli kul tt se hennes reaktion..
August 20, 2001
MrWeizel wrote: dom två tjejerna ska börja snacka om att när dom har hittat man så ska dom leva på honom å va hemma å städa å passa barnen å ha maten klar när mannen kommer hem.. och givetvis ska alla vi killar i klassen hålla med :bgrin:
Skriv gärna en uppdatering sen 😉
July 18, 2002
Egentligen vet jag inte varför jag gav mig in i den här diskussionen på detta forum, med tanke på att jag redan visste hur den skulle komma att utveckla sig. Men... Varför är feminismen så otroligt provocerande för många? Varför känner sig människor hotade av den feministiska analysen? Vad är det man försöker försvara? Man behöver inte ens prata om feminism för att provocera, det räcker att säga "jämställdhet" för att folk skall se rött... Det här gäller förstås rent allmänt, och inte bara här på nh. Tänk om det skulle vara lika provocerande att prata om tex demokrati...
February 12, 2002
MrWeizel wrote: [quote=boogey][quote=-=*ThE_cRoW*=-][quote=Kojak]
har 6 G-punkter, så jag föredrar att utnyttja dom andra 😀
bara jag som tycker feminister och kommunister, helst bådadera, är dom roligaste att jävlas med??
går Teknik nu så det är inte så många tjejer i klassen, två stycken.. iaf vår svenskalärare e råfeminist så vi håller på att förbereda en liten sak för henne 😀
dom två tjejerna ska börja snacka om att när dom har hittat man så ska dom leva på honom å va hemma å städa å passa barnen å ha maten klar när mannen kommer hem.. och givetvis ska alla vi killar i klassen hålla med :bgrin:
Big smile! 😀
February 12, 2002
tb3030 wrote: Egentligen vet jag inte varför jag gav mig in i den här diskussionen på detta forum, med tanke på att jag redan visste hur den skulle komma att utveckla sig. Men... Varför är feminismen så otroligt provocerande för många? Varför känner sig människor hotade av den feministiska analysen? Vad är det man försöker försvara? Man behöver inte ens prata om feminism för att provocera, det räcker att säga "jämställdhet" för att folk skall se rött... Det här gäller förstås rent allmänt, och inte bara här på nh. Tänk om det skulle vara lika provocerande att prata om tex demokrati...
Vet du vad fasism är? :arg:
Blanda aldrig ihop femenism och gämstäldhet, det sköter den röda rosen så bra själv.
Slå upp Femenism i en ordbok så får ni se vad det betyder...
February 12, 2002
-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=tb3030]Egentligen vet jag inte varför jag gav mig in i den här diskussionen på detta forum, med tanke på att jag redan visste hur den skulle komma att utveckla sig. Men... Varför är feminismen så otroligt provocerande för många? Varför känner sig människor hotade av den feministiska analysen? Vad är det man försöker försvara? Man behöver inte ens prata om feminism för att provocera, det räcker att säga "jämställdhet" för att folk skall se rött... Det här gäller förstås rent allmänt, och inte bara här på nh. Tänk om det skulle vara lika provocerande att prata om tex demokrati...
Blanda aldrig ihop femenism och gämstäldhet, det sköter den röda rosen så bra själv.
Kom på vars det var jag skrev så jag förtydligar vad jag menar, (vilket inte var helt uppenbart)
Femenister vill inte bli gämstallda med männen de vill bli de nya männen. 😀
August 20, 2001
-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=-=*ThE_cRoW*=-][quote=tb3030]Egentligen vet jag inte varför jag gav mig in i den här diskussionen på detta forum, med tanke på att jag redan visste hur den skulle komma att utveckla sig. Men... Varför är feminismen så otroligt provocerande för många? Varför känner sig människor hotade av den feministiska analysen? Vad är det man försöker försvara? Man behöver inte ens prata om feminism för att provocera, det räcker att säga "jämställdhet" för att folk skall se rött... Det här gäller förstås rent allmänt, och inte bara här på nh. Tänk om det skulle vara lika provocerande att prata om tex demokrati...
Kom på vars det var jag skrev så jag förtydligar vad jag menar, (vilket inte var helt uppenbart)
Femenister vill inte bli gämstallda med männen de vill bli de nya männen. 😀
Den håller jag med om... Sedan är omställd jämställdhet ett steg i fell riktning tycker jag...
September 11, 2002
En sak jag inte gillar är att feminister inte anser att till exempel tjejer som är med i porrfilmer är förmögna att göra egna val i livet. Även om en tjej som medverkat i en porrfilm själv säger att hon var med på grund av att hon själv gjort det valet, så bortförklarar en typisk feminist det med att könsrollerna ser ut som de gör, att världen är mansdominerad, och så vidare.
Själv tycker jag att en person i Sverige som börjat röka nu de senaste åren (med varningar och anti-rök kampanjer) får skylla sig själv om personen sedan får lungcancer och dör en för tidig död. Sorry, men så är det. Personen har valt att röka trots medvetenheten om riskerna. Det spelar ingen roll om alla i hans familj röker, om hans kompisar rökt hela livet eller om fucking iprenmannen följer efter honom dygnet runt och försöker pracka på honom cigaretter, det är ändå hans eget val att ta cigaretten och röka den!
Nu kanske ni undrar varför jag snackar rökning? Porr är väl inte samma sak? Jo det är det tusan i det här fallet, för det handlar om att många tycker att man får skylla sig själv när det gäller rökningen, men så fort det handlar om porrfilm, då är det någon annans fel!!
Om en tjej tycker att det finns fördelar med att vara med i en porrfilm som överväger nackdelarna, då är det inte upp till någon feminist att sen kacka ner på det och påstå att tjejen "valde fel" eller "inte var förmögen att kunna göra det valet på grund av könsrollen" eller nåt liknande....
Om man använde sig av den metoden så skulle man rätt snabbt kunna dum-förklara en stor del av sveriges befolkning. "De visste inte sitt eget bästa, men det vet jag"
..är det förresten bara jag som tycker mig ha märkt att det inte så ofta är de allra snyggaste tjejerna som framåt 20-års åldern börjar kalla sig för aktiva feminister?
January 28, 2003
Bar-Code wrote: ..är det förresten bara jag som tycker mig ha märkt att det inte så ofta är de allra snyggaste tjejerna som framåt 20-års åldern börjar kalla sig för aktiva feminister?
feminister är manhaftiga flator hela bunten som aldrig har varit snygga nog för att en man ska stöta på dom :roll:'
:bgrin:
June 20, 2002
-=*ThE_cRoW*=- wrote: Slå upp femenism i en ordbok. Tror ni det är de person vill vara?
vilken ordbok...???
I och med att du ger sken av en viss kunskap på området så antar jag att du visste att ordböckerna har olika definitioner av ordet...
Och vilken riktning på feminismen...???
Som inom de flesta rörelser av den storleken så finns det grenar på två kanter som i princip motsäger varandra på alla punkter utom att det har med kvinnor att göra...
Jag hoppas att det inte är någon extrem gren du syftar på då det knappast skulle vara representativt för feminismen...
Sen får jag väl passa på att berömma någon för den ruskigt bra idén med att låta ett par högavlönade franska porrstjärnor föra talan för en hel bransch till stor del bestående av lågavlönade/ej avlönade kvinnor i en situation där det handlar mer om en överlevnadsstil än en levnadsstil...
Jag kanske skulle slänga ihop ett videoband bestående av killar sponsrade av Swedish Match och låta de berätta om rökningens överväldigande positiva effekter på hälsan...
Då kan ju WHO definitivt slänga sig i väggen, för inte kan de tampas med sådana överväldigande bevis!?
2 Guest(s)