September 11, 2002
boogey wrote: Jag kanske skulle slänga ihop ett videoband bestående av killar sponsrade av Swedish Match och låta de berätta om rökningens överväldigande positiva effekter på hälsan...
Då kan ju WHO definitivt slänga sig i väggen, för inte kan de tampas med sådana överväldigande bevis!?
Haha!
Den var faktiskt riktigt bra!
Inte för att det förändrar min negativa syn på feminismen, men det var ett riktigt bra svar på tal 🙂
July 18, 2002
"Vet du vad fasism är? Blanda aldrig ihop femenism och gämstäldhet, det sköter den röda rosen så bra själv. Slå upp Femenism i en ordbok så får ni se vad det betyder... "
Ok, här någonstans hoppar jag av detta debattens skenande tåg... De efterföljande inläggen skingrade ju knappast heller de dumhetens dimslöjor som bland debattinläggen på sina håll är tjocka som gröt. Med den feministiska flaggan stolt i topp debatterar jag hellre på andra ställen. Det här känns ju bara fånigt. "Like bangin ya head against a brick wall".
September 3, 2001
tb3030... det är nog inte de "hederliga" feministerna vi män känner oss kränkta och rädda för. Det är snarare dom tjejerna som tar feminismen till det extrema och försöker hitta idiotförklaringar till varför dom lever så "förjävligt" som dom gör och vill skylla allt på oss killar... dom är inte för jämstäldhet, dom längtar efter att tjejer dominerar killar... matriarkat. Det är också fel imho.
Borde finnas skilda ord för feminister och extrema feminister, varav den senaste är den som ska sättas på sin plats..
Även killar kan vara feminister men det vore lite konstigt om killen vore extrem... för då skulle han bekämpa sig själv.
Du kan INTE neka att det finns sådana extrema tjejer som tänker på det här viset och som har fått fnatt av nån anledning (oftast för att ingen kille gillar dem eller för att de inte kan nöja sig med att de är så mycket svagare fysiskt än killar)
Spring runt med din flagga men skyll inte på oss killar när vi vill sätta fula feta feminister på sin plats. Vi har också rätt att känna oss kränkta... inte bara tjejer.
Du är alldeles för färgad i din feministiska tro... du försvarar den blint typ.. gör som du vill men jag tycker att det är fel att styras blint av fanatism.
Jag är för köns-jämstäldhet btw... inte för köns-krig.
4 Guest(s)