December 5, 2001
Logiskt...
50cl öl innehåller 50x0,045=2,3cl ren alhohol.
33cl öl innehåller 33x0,045=1,5cl ren alkohol.
Faktan förutsätter att det är volymprocent vi snackar om i bägge burkarna.
Om det är volymprocent i den ena och viktprocent i den andra så blir det svårare att förutse.
February 10, 2003
Darko wrote: vikt % har jag aldrig sett på en burk så jag förutsatte att de var underförstått volym %.
För övrigt är de Sardukar som har rätt svar, men polaren satt i säkert en halvtimma och försökte komma på en bra lösning, vilket han inte gjorde 😛
hur full var din polare sa du?
September 28, 2003
Mezzlock wrote: [quote=Darko]vikt % har jag aldrig sett på en burk så jag förutsatte att de var underförstått volym %.
För övrigt är de Sardukar som har rätt svar, men polaren satt i säkert en halvtimma och försökte komma på en bra lösning, vilket han inte gjorde 😛
precis vad jag tänkte
June 23, 2002
fastbullit wrote: [quote=Mezzlock][quote=Darko]vikt % har jag aldrig sett på en burk så jag förutsatte att de var underförstått volym %.
precis vad jag tänkte
Same here.
Tycker det är självklart att 50cl 4.5% innehåller mer alkohol än en 33cl 4.5%.
🙄
May 17, 2002
macrus wrote: [quote=fastbullit][quote=Mezzlock][quote=Darko]vikt % har jag aldrig sett på en burk så jag förutsatte att de var underförstått volym %.
precis vad jag tänkte
Same here.
Tycker det är självklart att 50cl 4.5% innehåller mer alkohol än en 33cl 4.5%.
🙄
samma sak här, satt hela downperioden idag och tänkte på vad det var för kugg i kuggfrågan , jag hittade ingen och så var ju också svaret...
July 4, 2003
Darko wrote: vikt % har jag aldrig sett på en burk så jag förutsatte att de var underförstått volym %.
% räknas inte längre i Volym har jag för mig. Ska fråga farsan imorn, han har koll på det där. Jobbade på Pripps för några år sen.
"There's no such thing as a free lunch"
"Because I am the Only Gay in the Village" - Little Britain
September 28, 2003
Nord wrote: [quote=Darko]vikt % har jag aldrig sett på en burk så jag förutsatte att de var underförstått volym %.
% räknas inte längre i Volym har jag för mig. Ska fråga farsan imorn, han har koll på det där. Jobbade på Pripps för några år sen.
det räknas inte i vikt längre menar du (inte i sverige iaf)
June 20, 2002
Nord wrote: [quote=Darko]vikt % har jag aldrig sett på en burk så jag förutsatte att de var underförstått volym %.
Tvärtom, förut skrev man ut vikt-procent på öl.
De gamla 2.8%-orna motsvarar alltså dagens 3,5%-or.
2 Guest(s)