Vad jobbar/pluggar ni?|Page 5|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad jobbar/pluggar ni?
the_C@t
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 354
sp_UserOfflineSmall Offline
1127822
March 30, 2007 - 10:42 pm
sp_Permalink sp_Print

IT-Gymnasiet, Västerås. Går en ingenjörsutbildning (kallar skolan det. Jag plockar ämnen i princip hur jag vill).
År ett.

Jag är liten.

Kame_boy
Member
Medlem
Forum Posts: 2310
1127825
March 30, 2007 - 10:55 pm
sp_Permalink sp_Print

första året av Teknisk fysik på KTH. Och vi använder allt vi lär oss.

alrik
Member
Medlem
Forum Posts: 2923
1127835
March 31, 2007 - 4:13 am
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=Callister][quote=ilg@dd]Heh, fick mer jobb nu, montering av en Berlingofront..(I princip allt framför motorn.) Med Pajeromoteringen och denna Berlingo, så är det nog en helvecka nästa vecka..

Skitbra. :hb:

Bättre att gå på a-kassa och jobba svart än att ha heltidsanställning vitt. wink

Öhh, var skrev jag att det är svart??

Du skriver i var och varanna tråd att du jobbar svart så klart som korvspad att detta också är svart.

Men de är väl borgarnas fel som allt annat i ditt liv... :bgrin:

alrik
Member
Medlem
Forum Posts: 2923
1127836
March 31, 2007 - 4:15 am
sp_Permalink sp_Print

Jag framför 24m långtradare som arbetssyssla 4 nätter i veckan.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1127837
March 31, 2007 - 5:38 am
sp_Permalink sp_Print

fisken wrote:
Du skriver i var och varanna tråd att du jobbar svart så klart som korvspad att detta också är svart.

Men de är väl borgarnas fel som allt annat i ditt liv...

Det där är en ganska så allvarlig anklagelse, så om du inte kan styrka detta på något vis så bör du förslagsvis hålla käft.

ilg@dd wrote: F.ö så handlade väl tråden om vad man gör, skola eller jobb? Inte hur man gör det.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1127842
March 31, 2007 - 6:37 am
sp_Permalink sp_Print

Lärare är slapptaskar. Det är allmänt känt 😉

//Andreas

MrWeizel
Member
Medlem
Forum Posts: 4639
1127843
March 31, 2007 - 6:41 am
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Lärare är slapptaskar. Det är allmänt känt 😉

//Andreas

Jo, och jämföra dem med de akademiska högdjuren och samhällets ouppskattade stöttepelare; Ingenjören, är en skymf.

🙂

Josey Wales
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 561
1127844
March 31, 2007 - 6:52 am
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: [Bättre att gå på a-kassa och jobba svart än att ha heltidsanställning vitt. wink

Javisst och sedan när du går i pension så har vi dumma jävlar som jobbar tjänat in till de bidrag du behöver för att din pension blir så låg också, om inte det är win-win så vet inte jag 😛

För att återknyta till topic så jobbar jag för närvarande med logistik men skall från den 23 April byta jobb och börja jobba för en svensk-japansk mobiltillverkare. Där skall jag jobba med leverantörsutveckling och projektledning.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1127845
March 31, 2007 - 6:55 am
sp_Permalink sp_Print

MrWeizel wrote: [quote=Delph1]Lärare är slapptaskar. Det är allmänt känt 😉

//Andreas

Jo, och jämföra dem med de akademiska högdjuren och samhällets ouppskattade stöttepelare; Ingenjören, är en skymf.

🙂

Måste gå offtopic här..
Ingenjörer?? Dom mest socialt handikappade och verklighetsfrämmande människor jag träffat på under mitt 41-åriga liv har icke överraskande varit ingenjörer.
Enligt mina erfarenheter är detta ett släkte teoretiker med tummarna på armbågarna, men lustigt nog får dom rätt bra betalt för detta.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

MrWeizel
Member
Medlem
Forum Posts: 4639
1127853
March 31, 2007 - 7:39 am
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: ...

Det har nästan blivit sport att locka fram dig... 😉

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1127854
March 31, 2007 - 7:43 am
sp_Permalink sp_Print

MrWeizel wrote: [quote=ilg@dd]...

Det har nästan blivit sport att locka fram dig... 😉

Det bjuder jag så gärna på.

Hugge
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1847
1127889
March 31, 2007 - 10:15 am
sp_Permalink sp_Print

Tekniker på en av Sveriges största ISP:er, övervakning säkerhet och optimering.

Pluggar även Nätverk/Säkerhet/Routing på MDH i Västerås.

Coore
Member
Medlem
Forum Posts: 6002
1127939
March 31, 2007 - 2:48 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Måste gå offtopic här..
Ingenjörer?? Dom mest socialt handikappade och verklighetsfrämmande människor jag träffat på under mitt 41-åriga liv har icke överraskande varit ingenjörer.
Enligt mina erfarenheter är detta ett släkte teoretiker med tummarna på armbågarna, men lustigt nog får dom rätt bra betalt för detta.

Då måste jag fortsätta offtopic...
Du kan inte ha träffat många ingenjörer. Om du har en ingenjör som ska sälja en produkt till ett företag eller jobba tillsammans med ett team, tror du det fungerar om han/hon är socialt handikappad då?
Dina erfarenheter måste vara väldigt knappa, trots ditt 41åriga liv så verkar du inte veta mycket om ingenjörer. Jag har jobbat med många och kan säga att det du säger inte stämmer alls.

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
1127940
March 31, 2007 - 2:49 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=MrWeizel][quote=Delph1]Lärare är slapptaskar. Det är allmänt känt 😉

//Andreas

🙂

Måste gå offtopic här..

Det finns ingenjörer och så finns det ingenjörer.
Jag har träffat ingenjörer som jag är fascinerad av att de klarar att knyta skosnörena själva. Dessa hade vi klarat oss utan.
Sen har du de andra ingenjörerna, utan dessa hade inte Sverige sett ut som det gör idag. Hur tror du att saker och ting utvecklas?

[edit]Angående ditt svartjobbande så vet jag att du har nämt det i andra trådar.

fastbullit
Member
Medlem
Forum Posts: 3042
1127943
March 31, 2007 - 3:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Är elektriker. Tjänar pengar på diverse (börsen). Och jobbar i handel 75% för mitt uppehälle. Och inställer mig snart i någon form av utbildning för att få betygen till att bli läkare förmodligen.

Odehn
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 780
1127944
March 31, 2007 - 3:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Jobbar på Saft AB, blockar och monterar industribatterier nattetid 4-6 nätter i veckan.

Arny
Member
Medlem
Forum Posts: 2842
1127955
March 31, 2007 - 4:55 pm
sp_Permalink sp_Print

MoNsTeR wrote: Pluggar till sjöingenjör på Chalmers

Då har ju du inga problem att få jobb iaf.

Pluggade Sjöfart och Logistik förra året men läser nu Mekatronik på Chalmers Lindholmen.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1127956
March 31, 2007 - 4:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Coore wrote: [quote=ilg@dd]Måste gå offtopic här..

Då måste jag fortsätta offtopic...
Du kan inte ha träffat många ingenjörer. Om du har en ingenjör som ska sälja en produkt till ett företag eller jobba tillsammans med ett team, tror du det fungerar om han/hon är socialt handikappad då?
Dina erfarenheter måste vara väldigt knappa, trots ditt 41åriga liv så verkar du inte veta mycket om ingenjörer. Jag har jobbat med många och kan säga att det du säger inte stämmer alls.

Har bara varit på 4 större industrier iofs, och på samtliga av dessa var det i stort sett inkompetenta teoretiker som var ingenjörer. En t.ex knäckte dessutom extra som "konstnär", (På betald arbetstid naturligtvis) vilket i ett fall innebar att han rafsade ihop en hör metallskrot (Mässing, svartplåt, rostfrítt och även lite kopparrör.) som jag personligen lödde (Ingenjören ville att jag skulle svetsa ihop det.) ihop till något han beskrev skulle föreställa en massafabrik. Tokerierna fortsätter, för snubben fick 50 papp för detta åbäke till konstverk vill jag minnas.
Ett annat exempel är en FoU's ingenjör på en annan industri, som lyckades sabotera 2 st ~30kubikstankar inom loppet av 1 vecka.. Typ 700 papp i ett nafs som gick om intet i bara materiel.. Vad händer med ett sånt klantarsel?? Inte fick han sparken iaf. Samma klantskalle räknade ockå om hur mycket fabriken kunde producera som mest genom att räkna på bl.a annat torkkapaciteten i torktrummorna på bygget.. Den stolliga jäkeln räknar då på spec från det fabriken var nybyggd, dvs 30 år tidigare.. denne ingenjörs inkompetens kostade fabriken många dyra stillestånd, och hur en sån snubbe kan få "jobba" kvar övergår mitt förstånd.
Det finns en hel del fler exempel också, men dessa är de horriblaste jag råkat ut för.
Klart det finns duktiga ingenjörer också, men det är ett sällsynt släkte.. Värst är dom som nyligen utexaminerats och tror att dom kan allt..

Coore
Member
Medlem
Forum Posts: 6002
1127965
March 31, 2007 - 5:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Duktiga ingenjörer är verkligen inte ett sällsynt släkte.
Hur många duktiga ingenjörer tror du inte det har krävts för att ta fram datorn du använder nu när du läser detta?

Nej, jag skulle våga påstå att du är helt fel ute och helt sonika antingen inte vet vad en ingenjör är, eller har haft en fantastik otur med de få du har träffat.

kappy
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 249
1127969
March 31, 2007 - 5:51 pm
sp_Permalink sp_Print

för att gå lite ON TOPIC, Ettan i gymnasiet, teknisk linje. 😉

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 365
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL