October 22, 2002
ilg@dd wrote: [quote=Callister][quote=ilg@dd]Heh, fick mer jobb nu, montering av en Berlingofront..(I princip allt framför motorn.) Med Pajeromoteringen och denna Berlingo, så är det nog en helvecka nästa vecka..
Skitbra. :hb:
Bättre att gå på a-kassa och jobba svart än att ha heltidsanställning vitt.
Öhh, var skrev jag att det är svart??
Du skriver i var och varanna tråd att du jobbar svart så klart som korvspad att detta också är svart.
Men de är väl borgarnas fel som allt annat i ditt liv... :bgrin:
fisken wrote:
Du skriver i var och varanna tråd att du jobbar svart så klart som korvspad att detta också är svart.Men de är väl borgarnas fel som allt annat i ditt liv...
Det där är en ganska så allvarlig anklagelse, så om du inte kan styrka detta på något vis så bör du förslagsvis hålla käft.
ilg@dd wrote: F.ö så handlade väl tråden om vad man gör, skola eller jobb? Inte hur man gör det.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
October 18, 2006
Callister wrote: [Bättre att gå på a-kassa och jobba svart än att ha heltidsanställning vitt.
Javisst och sedan när du går i pension så har vi dumma jävlar som jobbar tjänat in till de bidrag du behöver för att din pension blir så låg också, om inte det är win-win så vet inte jag 😛
För att återknyta till topic så jobbar jag för närvarande med logistik men skall från den 23 April byta jobb och börja jobba för en svensk-japansk mobiltillverkare. Där skall jag jobba med leverantörsutveckling och projektledning.
MrWeizel wrote: [quote=Delph1]Lärare är slapptaskar. Det är allmänt känt 😉
//Andreas
Jo, och jämföra dem med de akademiska högdjuren och samhällets ouppskattade stöttepelare; Ingenjören, är en skymf.
🙂
Måste gå offtopic här..
Ingenjörer?? Dom mest socialt handikappade och verklighetsfrämmande människor jag träffat på under mitt 41-åriga liv har icke överraskande varit ingenjörer.
Enligt mina erfarenheter är detta ett släkte teoretiker med tummarna på armbågarna, men lustigt nog får dom rätt bra betalt för detta.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
MrWeizel wrote: [quote=ilg@dd]...
Det har nästan blivit sport att locka fram dig... 😉
Det bjuder jag så gärna på.
January 4, 2001
ilg@dd wrote: Måste gå offtopic här..
Ingenjörer?? Dom mest socialt handikappade och verklighetsfrämmande människor jag träffat på under mitt 41-åriga liv har icke överraskande varit ingenjörer.
Enligt mina erfarenheter är detta ett släkte teoretiker med tummarna på armbågarna, men lustigt nog får dom rätt bra betalt för detta.
Då måste jag fortsätta offtopic...
Du kan inte ha träffat många ingenjörer. Om du har en ingenjör som ska sälja en produkt till ett företag eller jobba tillsammans med ett team, tror du det fungerar om han/hon är socialt handikappad då?
Dina erfarenheter måste vara väldigt knappa, trots ditt 41åriga liv så verkar du inte veta mycket om ingenjörer. Jag har jobbat med många och kan säga att det du säger inte stämmer alls.
November 22, 2001
ilg@dd wrote: [quote=MrWeizel][quote=Delph1]Lärare är slapptaskar. Det är allmänt känt 😉
//Andreas
Jo, och jämföra dem med de akademiska högdjuren och samhällets ouppskattade stöttepelare; Ingenjören, är en skymf.
🙂
Måste gå offtopic här..
Det finns ingenjörer och så finns det ingenjörer.
Jag har träffat ingenjörer som jag är fascinerad av att de klarar att knyta skosnörena själva. Dessa hade vi klarat oss utan.
Sen har du de andra ingenjörerna, utan dessa hade inte Sverige sett ut som det gör idag. Hur tror du att saker och ting utvecklas?
[edit]Angående ditt svartjobbande så vet jag att du har nämt det i andra trådar.
Coore wrote: [quote=ilg@dd]Måste gå offtopic här..
Då måste jag fortsätta offtopic...
Du kan inte ha träffat många ingenjörer. Om du har en ingenjör som ska sälja en produkt till ett företag eller jobba tillsammans med ett team, tror du det fungerar om han/hon är socialt handikappad då?
Dina erfarenheter måste vara väldigt knappa, trots ditt 41åriga liv så verkar du inte veta mycket om ingenjörer. Jag har jobbat med många och kan säga att det du säger inte stämmer alls.
Har bara varit på 4 större industrier iofs, och på samtliga av dessa var det i stort sett inkompetenta teoretiker som var ingenjörer. En t.ex knäckte dessutom extra som "konstnär", (På betald arbetstid naturligtvis) vilket i ett fall innebar att han rafsade ihop en hör metallskrot (Mässing, svartplåt, rostfrítt och även lite kopparrör.) som jag personligen lödde (Ingenjören ville att jag skulle svetsa ihop det.) ihop till något han beskrev skulle föreställa en massafabrik. Tokerierna fortsätter, för snubben fick 50 papp för detta åbäke till konstverk vill jag minnas.
Ett annat exempel är en FoU's ingenjör på en annan industri, som lyckades sabotera 2 st ~30kubikstankar inom loppet av 1 vecka.. Typ 700 papp i ett nafs som gick om intet i bara materiel.. Vad händer med ett sånt klantarsel?? Inte fick han sparken iaf. Samma klantskalle räknade ockå om hur mycket fabriken kunde producera som mest genom att räkna på bl.a annat torkkapaciteten i torktrummorna på bygget.. Den stolliga jäkeln räknar då på spec från det fabriken var nybyggd, dvs 30 år tidigare.. denne ingenjörs inkompetens kostade fabriken många dyra stillestånd, och hur en sån snubbe kan få "jobba" kvar övergår mitt förstånd.
Det finns en hel del fler exempel också, men dessa är de horriblaste jag råkat ut för.
Klart det finns duktiga ingenjörer också, men det är ett sällsynt släkte.. Värst är dom som nyligen utexaminerats och tror att dom kan allt..
January 4, 2001
Duktiga ingenjörer är verkligen inte ett sällsynt släkte.
Hur många duktiga ingenjörer tror du inte det har krävts för att ta fram datorn du använder nu när du läser detta?
Nej, jag skulle våga påstå att du är helt fel ute och helt sonika antingen inte vet vad en ingenjör är, eller har haft en fantastik otur med de få du har träffat.
1 Guest(s)