July 23, 2001
Josey Wales wrote: Sluta larva er nu.
En riktig karl jobbar naturligtvis inte teoretiskt, det är både fjolligt och omanligt.
Nej, en riktig man har ett jobb där man blir skitig och svettig. Jobbet skall också innefatta användandet av tunga maskiner, om det dessutom bullrar och låter mycket så är det också bara ett plus.
Den riktige mannen brukar också vara full av små visdomsord som han delar med sej av till sina manliga arbetskamrater under dagens lopp:
- Går det inte med våld så går det med mer våld
- Fruntimmer skall man *censur* både fram och bak (hört på riktigt under ett sommarjobb, där en kranförare sa så varje dag när han öppnade matlådan, oklart varför)
När den riktige mannen dunkat, bullrat och skitat ner sej under ett par timmars tid så skall han sitta tilsammans med andra riktiga män i fikarummet och prata om typiskt manliga saker som *censur*, tjuvjakt, alla bögfjollor som skall skjutas och hur j**la dumma alla människor med position över den riktige mannen är.
Den ultimata lyckan för den riktige mannen är sedan om han får duscha tillsammans med andra riktiga män efter arbetsdagens slut innan han tar på sej sina dressmankläder och går hem.
ROFL
själv är jag mellan två jobb nu 😕
February 23, 2004
June 30, 2002
För att blanda lite hit och dit...
Jag har tidigare jobbat på golvet och visst, det finns ingenjörer och pappersvändare som inte borde ha sina jobb. Men å andra sidan finns det totalt okunniga arbetare som inte duger till så mycket annat än att framföra en sopkvast...
En bra arbetsplats består av en duktig ingenjör som lyssnar och tar till sig av folket på golvet samt folk på golvet som är duktiga och tar till sig av det ingenjören säger. Den här tråden är ett typiskt exempel på att det ganska ofta brister i den senare delen likväl som i den första. Vilket är mer förödande för företaget, ingenjören som räknar fel eller arbetarna som vet att han räknat fel och inte säger något? Bara ett exempel på hur det kan vara i verkligheten...
Vad gäller utbildning så må det vara sant att det inte är allt och att mycket man lär sig under en högskoleutbildning aldrig kommer till användning men det allra viktigaste man uppvisar med en bra utbildning är att man har hjärna att ta till sig nya saker. Sedan skadar det inte heller att dina ansökningshandlingar blir attraktiva istället för att bara hamna i papperskorgen...
Själv har jag sadlat om rejält, efter ett antal år inom byggindustrin så har jag läst till dataingenjör och numera jobbar jag som systemutvecklare "på ett av nordens största företag inom vårt område" 😉
July 18, 2003
Högskoleingengör i datateknik på Växjö universitet
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
March 14, 2001
fisken wrote: Jag framför 24m långtradare som arbetssyssla 4 nätter i veckan.
Jag med, fast 25,25m 😉
Får se hur länge man håller på med detta, skulle gärna utbilda mig till något men vet inte vad så jag fortsätter nog ett tag till, sen att man tjänar rätt bra för vad man gör gör inte saken sämre (eller bättre beroende på hur man ser det)..
October 22, 2002
Snorch wrote: [quote=fisken]Jag framför 24m långtradare som arbetssyssla 4 nätter i veckan.
Jag med, fast 25,25m 😉
Får se hur länge man håller på med detta, skulle gärna utbilda mig till något men vet inte vad så jag fortsätter nog ett tag till, sen att man tjänar rätt bra för vad man gör gör inte saken sämre (eller bättre beroende på hur man ser det)..
Då är du i samma sits som mig...
Har helt OK betyg från gymnasiet och har planer på att läsa vidare. Skulle bara köra lastbil tills jag kom på vad jag ville plugga.
Att lönen är helt OK för jobbet man utför gör ju inte att man blir mer motiverat att hitta sitt kall i livet. Men man har ju all tid i världen att läsa vidare, är ju bara barnet än. 🙂
October 22, 2002
MrWeizel wrote: [quote=fisken]Att lönen är helt OK för jobbet man utför gör ju inte att man blir mer motiverat att hitta sitt kall i livet. Men man har ju all tid i världen att läsa vidare, är ju bara barnet än. 🙂
Tss, du har hus, mer medelålders blir det inte 😉
Glöm för guds skull inte Volvon och sen dammarna i trädgården. 😉
Vovve och husvagn får vänta ett tag. 😀
November 19, 2003
Pajeron klar, arbetslös igen.
🙁
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
Bjornstrom wrote: blää troligtvis har jag fått ett vik på LKAB från maj - augusti :E
[quote=ilg@dd]Pajeron klar, arbetslös igen.
🙁
Du skattade väl pengarna? Inte kul med folk som bryter mot lagen...
När jag anser att det angår dej, då ska jag fundera över om jag ska svara på den frågan.
Vem har f.ö nämnt något om pengar?
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
1 Guest(s)