October 22, 2002
ilg@dd wrote: [quote=Bjornstrom]blää troligtvis har jag fått ett vik på LKAB från maj - augusti :E
[quote=ilg@dd]Pajeron klar, arbetslös igen.
🙁
Du skattade väl pengarna? Inte kul med folk som bryter mot lagen...
När jag anser att det angår dej, då ska jag fundera över om jag ska svara på den frågan.
Vem har f.ö nämnt något om pengar?
Vi ska inte glömma bort den oskrivna regeln att man inte får tala emot eller frågasätta ilg@dd. Speciellt när det gäller om svarta inkomster osv för det är en väldigt öm tå att ev. kliva på.
Nu när du, ilg@dd skriver att du blivit arbetslös igen efter att lagat en bil på en verkstad så är det självklart att du fått någon form av ersättning. Du kan ju försöka lura i någon av påskkärringarna idag att du jobbat utan någon ersättning alls, tror inte ens att dom går på de. Sen om det var "vitt" så skulle det ju inte vara några som helst problem att klämma ur sig för då har man ju inget att dölja...
Men nu ska vi ju inte gå hur mkt som helst OT för vi ska ju inte sitta och diskutera hur någon jobbar svart för de har ju vi vanliga skattebetalare inget med att göra eftersom vi betalar någons A-kassa....
Håll i er nu gnällkärringar, ikväll/natt ska jag "jobba" som ordningsvakt.. Varsågod och spekulera om skatt etc etc..
😛
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
October 22, 2002
ilg@dd wrote: Håll i er nu gnällkärringar, ikväll/natt ska jag "jobba" som ordningsvakt.. Varsågod och spekulera om skatt etc etc..
😛
Undra just vem fan det är som gnäller över att allt är så dåligt osv?? Inte fan är det jag iaf, däremot tycker jag det går fetbort att jobba svart samtidigt lyfta A-kassa...
fisken wrote: [quote=ilg@dd]Håll i er nu gnällkärringar, ikväll/natt ska jag "jobba" som ordningsvakt.. Varsågod och spekulera om skatt etc etc..
😛
Undra just vem fan det är som gnäller över att allt är så dåligt osv?? Inte fan är det jag iaf, däremot tycker jag det går fetbort att jobba svart samtidigt lyfta A-kassa...
Ja, sånt är ju inte tillåtet..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
November 22, 2001
ilg@dd wrote: [quote=fisken][quote=ilg@dd]Håll i er nu gnällkärringar, ikväll/natt ska jag "jobba" som ordningsvakt.. Varsågod och spekulera om skatt etc etc..
😛
Om jag tolkat ilg@dd rätt så förstår jag att han jobbar lite svart.
För isåfall handlar det om någon dags jobb och att jobba vitt har inte varit ett alternativ.
Det är ju inte rätt för det, men en man måste ju överleva.
Då känns det lite som en gråzon.
Däremot de jävlarna som jobbar heltid svart o lyfter a-kassa, de borde fan arkebuseras.
Json_81 wrote: [quote=ilg@dd][quote=fisken][quote=ilg@dd]Håll i er nu gnällkärringar, ikväll/natt ska jag "jobba" som ordningsvakt.. Varsågod och spekulera om skatt etc etc..
😛
Om jag tolkat ilg@dd rätt så förstår jag att han jobbar lite svart.
För isåfall handlar det om någon dags jobb och att jobba vitt har inte varit ett alternativ.
Det är ju inte rätt för det, men en man måste ju överleva.
Då känns det lite som en gråzon.
Däremot de jävlarna som jobbar heltid svart o lyfter a-kassa, de borde fan arkebuseras.
Skulle vara skoj att höra hur roligt folk tycker det är att gå hemma hela dagarna..
Personligen hoppar jag på allt möjligt, ideelt, bytesjobb eller ev betalning i annan form.
Skulle jag sitta hemma hela dagarna så bleve det nog en snara inom snar framtid.
Bara för att behaga Fisken, så ska jag väl tillägga att "jobbet" som ordningsvakt ikväll är på en tillställning som min sons klass arrangerar till förmån för deras klassresa nu i slutet på Maj.
Jag ska alltså "vakta" en drös 4,5,6 och 7'ndeklassare på disco i byns Fokets Hus..
Antar att Fisken anser det brukligt att anmäla detta till lokala skattemyndigheten, eller? Ungarna lär säkert dra in 1-1500:- ikväll.
Själv kommer jag säkert att erhålla förmåner i form av kaffe och nån bulle, hur gör jag då? Skickar in 1 sockerbit och en bullkant till skattekontoret?
😛
July 27, 2002
Jag kommer inte ihåg om jag skrivit i denna tråd
Men jag studerar ekonomi på gymnasienivå samt jobbar som konsult (just nu inom it/logistis leveranser, öhh typ).
Tyvärr vill jag ej arbeta med ekonomi och inte heller med mitt arbete, ganska jobbigt eftersom lönen är rätt hög för mig och andra jobb har betydligt lägre, men bättre om det är kul.
Planen är att få ett mer rörligt arbete, hantverk eller natur. Arbeta ett år för att sedan studera juridik eller liknande...
1 Guest(s)