November 8, 2002
dett har jag funderat en längre stund på..: dagens dataspel blir mer och mer realistiska. vad kommer att hända om kanske 3-4år när spelen blir _för_ realistiska grafikmässigt? det lär ju knappas bli tillåtet att spela verklighetstrogna spel model counterstrike när grafiken blir _för_ bra. en del av det som lockar med spel som cs är just våldsdelen i spelet, det ser tufft ut när blodet sprutar osv när man träffar rätt. så att dem skulle dra ner på våldet i spelen är nog inte troligt.. hmm
March 14, 2001
tror du de kommer hända nå då.. är inte säker på de ja.. men
jäkla fränt när spelen blir så bra & realistiska så man inte ser
skillnad på riktiga världen & spelen... men tar nog ett tag...
men som sagt inte kan dom väl sätta en i fängelse bara
för att man dödar bush i en mod till gta 7, lr??
June 28, 2001
mmm Virtual Reality.
har nån film nånstans, kan inte hitta den för jag inte vet namnet.
men storyn är i "framtiden" ala 1999 så finns det slags video spelare som man lägger på huvet så den spelar in det man ser, känner, hör osv. det är exakt som att det händer på riktigt när man tar på sig en sådan mojeng.
förhoppningsvis så kommer det att existera innan jag dör då jag kan veta hur det känns att vara i paradiset omgiven av 200 nakna unga brudar.
det är bättre än värklig grafik.
tror inte det blir olagligt när grafiken blir realistisk, men dom kommer nog att gnälla om det Precis som när doom och Wolfenstein kom ut.
September 1, 2002
chrippaz wrote: [quote=heimdal]du kommer du nog inte att "sitta med en dator" när du e 70 bast 😕
Min morfar är 82 han sitter vid datorn (p4 1700MHz, rdram), han spelar tv-spel och allt möjligt..
Fy fasiken va coolt! Hoppas din über-morfar äger alla fjortisar i Counter-Strike! 😀
September 13, 2002
chrippaz wrote: [quote=heimdal]du kommer du nog inte att "sitta med en dator" när du e 70 bast 😕
Min morfar är 82 han sitter vid datorn (p4 1700MHz, rdram), han spelar tv-spel och allt möjligt..
det jag menade var att man nog inte "sitter" med en dator som man gör nu.. framför en skärm å fular.. utan då kommer man nog att ha något annat sätt att sköta datorn..
January 4, 2001
Vamp wrote: Jo... Ska iaf ha en dator, och jag måste se hur det ser ut då... få be mina barn barn påminna mig 😀
Du förstår ju inte hur han menar... Det kommer troligen finnas smartare lösningar till dagens pc...
Såå... om du har en dator nu... med ett nytt spel.. låter det ligga tills du är 70år, så lovar jag dig att spelet ser likadant ut då.. 😉
May 19, 2003
Coore wrote: [quote=Vamp]Jo... Ska iaf ha en dator, och jag måste se hur det ser ut då... få be mina barn barn påminna mig 😀
Du förstår ju inte hur han menar... Det kommer troligen finnas smartare lösningar till dagens pc...
Såå... om du har en dator nu... med ett nytt spel.. låter det ligga tills du är 70år, så lovar jag dig att spelet ser likadant ut då.. 😉
Jo det såklart...
January 6, 2003
Nån som läst "Otherland" av Tad Williams där har vi ungefär hur VR kan se ut i framtiden kanske inte som "Otherland" men som det vanliga nätverket" det som ersatt internet. Att man dör om man dör på nätet ala Matrix som det är i "Otherland" kommer nog inte att bli verklig det kommer ingen att aceptera. Men att vi kommer kuna upleva smak, lukt, känsel, hörsel och syn precis som i verkligheten med hjälp av en nerokanyl kan säker bli verklig men inte inom de närmaste 50 åren tyvärr. 🙁
Dator :Asus M3A32 MVP Deluxe||Amd 64 X2 6400+||ASUS EAH3850 Gold||6GB DDR2||4TB HDD||Logitech Z-680||Moddat Lian-Li PC 71
August 21, 2001
Blue_Moon_ wrote: [quote=Blue_Moon_][quote=Gueno]Min pappa e snart fyllda 60.. lyssnar bara på psy trance och "vanlig" trance. 8)
jaha.. vad har det med topic att göra?
Gueno det var den fråga. Vad har din pappa+trance med topic att göra?
Kan ju inte svara för Gueno med säkerhet.. men om jag skulle få gissa så skulle jag tro att gueno försökte påvisa att åldern inte förhindrar att man sysslar med saker som unga finner fascinerande.. psytrance, datorspel osv.. Min mormor sitter förvisso inte och spelar, men hon älskar sin dator om möjligt mer än vad jag älskar min..
Och jag tror faktiskt att när vi blir gamla, kommer det finnas toksnabba bredbandsuttag i varje ålderdomshem... som standard.
1 Guest(s)