September 16, 2002
Om några timmar lämnar jag hemmet för att bege mig mot Ryssland. Jag flyr från APB, förstår ni.
I vilket fall, vad finns det för något man "måste" och "bör" köpa där?
Jag vet att elektronik är billigt där, då du kan få en 50" Plasma TV för 20k:-, men såna pengar har jag inte direkt.
Det enda jag planerat att köpa är lite vapen om pris och utbud tillåter. (Svärd och liknande, inte skjutvapen och MIG:ar.) Och kanske en mp3-spelare eller liknande.
Men som sagt, vad bör man passa på att köpa när man är där?
PS. Ni förstår att detta innebär att ni måste klara er utan mig en tid framöver. Om nu inte någon stackare där sitter med oskyddad WLAN-uppkoppling. DS. :bgrin:
July 11, 2002
Vart till ryssland skaru? jag har dock varit i moskva o jag kan säga att du kan glömma o köpa elektronik....
Priserna är kanske 10% billigare, men det säljs en hel del skit där och garantin kan du glömma.
Och att grejer som säljs där såsom mobiltelefoner, mp3 är ryskspråkiga och det går EJ att byta språk, det gjorde jag misstaget när jag Köpte Nokia telefon där...
I ditt fall så skulle jag köpa mig en hora och bli av med oskulden (om du nu inte är det) 😛
Nämen seriöst..
Något som jag rekommenderar att du inhandlar där att gamla sovjetiska grejer, svincoolt enligt min tycke såsom:
KGB prylar som snappsglas, klockor, mössor, pennor, knivar, dogtags.
Finns sånna butiker här o där, speciellt på rödatorget (dock är det väldigt dyrt, försök o hitta på marknader eller så)
Sen är vodka ett hett tips, köp hem bra vodka inte det billigaste utan över medelklass runt 60kr liter.
Cigg som du kan sälja billigt här i sverige om du nu röker själv...
September 16, 2002
snyde wrote: Klart att du ska köpa skjutvapen. Tänk på alla j**la rödingar som springer omkring, tänker du låta dem göra det? Tänker du det? Va? Va!!?
😉
:burn: :burn: :burn: :burn: :burn: :burn: :burn: :burn: :burn:
:gunsfire: :gunsfire: :gunsfire: :gunsfire: :gunsfire:
September 16, 2002
Smirnoff wrote: Vart till ryssland skaru? jag har dock varit i moskva o jag kan säga att du kan glömma o köpa elektronik....
Priserna är kanske 10% billigare, men det säljs en hel del skit där och garantin kan du glömma.
Och att grejer som säljs där såsom mobiltelefoner, mp3 är ryskspråkiga och det går EJ att byta språk, det gjorde jag misstaget när jag Köpte Nokia telefon där...I ditt fall så skulle jag köpa mig en *prostituerad* och bli av med oskulden (om du nu inte är det) 😛
Nämen seriöst..
Något som jag rekommenderar att du inhandlar där att gamla sovjetiska grejer, svincoolt enligt min tycke såsom:
KGB prylar som snappsglas, klockor, mössor, pennor, knivar, dogtags.
Finns sånna butiker här o där, speciellt på rödatorget (dock är det väldigt dyrt, försök o hitta på marknader eller så)Sen är vodka ett hett tips, köp hem bra vodka inte det billigaste utan över medelklass runt 60kr liter.
Cigg som du kan sälja billigt här i sverige om du nu röker själv...
Ja, det är Moskva jag ska till. Bor på hotellet Ukraina... Hur nu det går ihop. 😛
Voda etc, är inte av intresse då jag inte super.
Och jag röker inte heller (fan vad jag är tråkig va :P) så det är inte aktuellt.
KGB shit, huh? Hmm...
July 11, 2002
Vad tyckte du om mitt första förslag då 😛
Jag köpte själv en hel del souvinir vodka hem, ger definitivt prydnadsvärde.
ehm, det jag menade är att du ävekn unde Köpa gamla sovjet grejer,
typ sådan Ryssmössa rätt poppis...
När jag var i moskva så var jag till ett stort datorköpcenter 2 våningar med enbart hårdvara och 1 våning med onlyyyy Original w4rezz.
Var ganska kul, tror att stället heter "garbojska" eller nu hur man stavar det till.
passa även att käka dig mätt på donken rätt så billigt. 25spänn per meny (då var det 3årsen)....
September 16, 2002
Smirnoff wrote: När jag var i moskva så var jag till ett stort datorköpcenter 2 våningar med enbart hårdvara och 1 våning med onlyyyy Original w4rezz.
Yes, jag vet att de har mycket sånt.
Men sånt vet vi inget om, och pratar inte om här på NH. :bgrin:
Btw, nån måltid där lär det nog bli. :corn:
3 Guest(s)