January 4, 2003
pompougnac wrote: Tog mitt 29 September 2004, inkluderade 3 lektioner med farsans polare för 500 kr sammanlagt och sen 950kr för uppkörning och 120kr för teoriprov samt halkkörning 1600kr...
Mitt körkort kostade totalt: 3170 (kan diffa men ungefärligt iaf)
De nog de billigaste man kan komma om man inte är mig då.
Jag fick betalt för att ta körkortet =)
May 17, 2002
Mitt körkort kostade ingenting. Men jag tog cirka 30 lektioner. Jag hade knappt suttit i förarplatsen på en bil då jag kom till trafikskolan så man kan säga att jag var rätt färsk.
det du bör räkna på skulle jag tro är detta:
cirka 15 lektioner om du är någorlunda körvan
halkörning
teroibok
teroilektioner (om du väljer att ta sådanna)
halkörning
alla prov
uppkörning
och en till uppkörning
summan får du räkna ut själv.
February 4, 2003
XsaR: Ingår inte sånt i betalningen till körskolan? Försäkring och sånt?
Jag har inte fått mitt körkort än. Men jag ligger på detta änsålänge. Uppkörningen har jag bokat nu, till den 7 februari (bävar...)
1200kr teoriavgift (onödigt som FAN att jag tog den kursen, gick aldrig dit ändå)
2500kr för 7 st körlektioner.
1200kr för halkan.
180kr för teoriprovet.
1000kr för uppkörning.
= 6080kr
November 22, 2001
Chewie wrote: [quote=Snorch]120:- och det för tillverkning av kortet.. Tog det för snart ett år sedan..
Inget "lämp" eller halkkörning då?
Räkna om lite.
Gissningsvis läste han fordon/transport eller något liknande o då blir kostnaden så liten.
Mitt kostade runt 7000, tog det 2000.
Men då blev jag pålurad några extra körlektioner eftersom det var så lång väntetid för uppkörningen.
January 28, 2003
December 5, 2001
skinner wrote: Ta det i lumpen. Det är gratis vad jag har förstått.
Funkar inte för alla befattningar.
Tog mitt 2001 och kostade runt 10k. Hade inga förmåner alls.
Edit: MC-kortet gick på ungefär lika mycket pga att jag kuggade precis innan jag åkte in i lumpen. Jag fick sedan börja om ett par år efter.
2 Guest(s)