March 14, 2001
Chewie wrote: [quote=Snorch]120:- och det för tillverkning av kortet.. Tog det för snart ett år sedan..
Inget "lämp" eller halkkörning då?
Räkna om lite.
Halkkörningen gratis, faktiskt lite osäker på om lämpan han bli gratis när jag fixa den men tror den var det..
Så nej här räknas inte om något.. 😛
Hmm, tog det -84, gick på omkring 2000:- med körkortstillstånd och några lektioner..
Klantade till det första gången när jag körde privat..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
May 17, 2002
Arne_Garflak wrote: Wow hur kan alla klara det på så lite lektioner!?
Jag har kört 14 gånger nu, ska köra igen om en kvart och jag körde ändå rätt hyfsat innan jag började köra på körskolan 😕
om du tex har övningskört privat varje dag i 2 år så behövs det kanske inte så många. Har du aldrig ens startat en bil när du kommer till körskolan så behövs det fler. Förstår du sambandet 😉
December 31, 2001
Arne_Garflak wrote: Wow hur kan alla klara det på så lite lektioner!?
Jag har kört 14 gånger nu, ska köra igen om en kvart och jag körde ändå rätt hyfsat innan jag började köra på körskolan 😕
Körskolan försöker bara suga ur dig så mycket pengar som möjligt.
Jag tog 4 lektioner och han sa att jag hadde en hel del kvar att lära som det verkade så som att backa och parkare och massa dynga. Beställde då själv uppkörning och fick bara 1 anmärkning och det var bara en liten grejj med backningen jag gjorde.
Så tycker du att du skulle klara att köra själv i stan och så, så är det bara att beställa skit i vad de där idioterna på körskolan säger.
Teorin var det tråkigaste av allt, tog inga lektioner läste bara i boken och misslyckades på första försöket men tog det på andra, läste boken 2 gånger.
Halkbana, beställ denna tidigt för det brukar vara fruktansvärt lång kö. Går det att misslkyckas på halkbanan ?
December 31, 2001
Snorch wrote: [quote=Death On Wings]Går det att misslkyckas på halkbanan ?
Finns ju doms som fått gjort om den om de inte gjort som de blev tillsagda..
Sen har man ju hört att rullar/voltar man så för man göra om.. 🙄
Hehe volta skulle jag vilja se någon göra 🙂 Man måste ju ha fäste för att bilen ska slå runt och det kan man ju inte kalla det när man har ett sådant underlag som betong och vatten att köra på.
Har aldrig hört talas om att någon mosslyckats men gubben på halkbanan sa att det var några stackare som lyckats med detta otroliga arbete och fått gjrot om skiten. Dock fick de bara betala halva andra gången.
March 14, 2001
Death On Wings wrote: [quote=Snorch][quote=Death On Wings]Går det att misslkyckas på halkbanan ?
Finns ju doms som fått gjort om den om de inte gjort som de blev tillsagda..
Sen har man ju hört att rullar/voltar man så för man göra om.. 🙄
Hehe volta skulle jag vilja se någon göra 🙂 Man måste ju ha fäste för att bilen ska slå runt och det kan man ju inte kalla det när man har ett sådant underlag som betong och vatten att köra på.
Har aldrig hört talas om att någon mosslyckats men gubben på halkbanan sa att det var några stackare som lyckats med detta otroliga arbete och fått gjrot om skiten. Dock fick de bara betala halva andra gången.
Ja snacka om att folk skulle skrata åt en om man lyckades med det.. 😛
Nja på bana jag körde på var det asfalt på yttersidorna så på sommaren har man rätt fint grepp där..
PolarIce wrote: Dryga 2700:-
Bevis om körkortstillstånd: 220:-
Kunskapsprov: 2x180=360:- (kuggade första gången)
Halkkörning: 1200:-
Uppkörning 900:-Körde upp som privatist (tog aldrig några körlektioner) klarade det på första försöket.
20:e oktober -03.
Hmm, körkortstillståndet, eller "lämpen" som det kallades när jag tog körkort kostade runt 1000:- ..
Minns att det var häftigaste utgiften då.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
March 29, 2003
ilg@dd wrote: [quote=PolarIce]Dryga 2700:-
Bevis om körkortstillstånd: 220:-
Kunskapsprov: 2x180=360:- (kuggade första gången)
Halkkörning: 1200:-
Uppkörning 900:-Körde upp som privatist (tog aldrig några körlektioner) klarade det på första försöket.
20:e oktober -03.
Hmm, körkortstillståndet, eller "lämpen" som det kallades när jag tog körkort kostade runt 1000:- ..
Minns att det var häftigaste utgiften då.
1000:- för 20 år sedan, det måste vara minst 3000:- i dagens värde 😮
December 5, 2002
Death On Wings wrote: [quote=Arne_Garflak]Wow hur kan alla klara det på så lite lektioner!?
Körskolan försöker bara suga ur dig så mycket pengar som möjligt.
Jag tog 4 lektioner och han sa att jag hadde en hel del kvar att lära som det verkade så som att backa och parkare och massa dynga. Beställde då själv uppkörning och fick bara 1 anmärkning och det var bara en liten grejj med backningen jag gjorde.
Så tycker du att du skulle klara att köra själv i stan och så, så är det bara att beställa skit i vad de där idioterna på körskolan säger.
Teorin var det tråkigaste av allt, tog inga lektioner läste bara i boken och misslyckades på första försöket men tog det på andra, läste boken 2 gånger.
Halkbana, beställ denna tidigt för det brukar vara fruktansvärt lång kö. Går det att misslkyckas på halkbanan ?
Hehe köra i stan var inga problem när jag körde hemma, jag tror jag har lagt 7-8 lektioner på att köra i stan på körskolan =)
Kanske skulle prova köra med nån som har kört upp nyligen och se vad dom har att säga då.
3 Guest(s)