December 5, 2001
stormaz wrote: [quote=Jamm3]Jag betalar ca. 1 krona per KWh här hemma. (Inklusive skatt) Vad kostar det att ha igång en dator som min i ett dygn?
Tack på förhand för svar.
Betalar du för strömmen hemma? Va har du för föräldrar egentligen?
Känner du honom? Mig veterligen så bor inte alla hos sina föräldrar.
Hur som helst så är det ganska skönt att slippa tänka på elräkningen eftersom den ingår i hyran 🙂
September 12, 2004
stormaz wrote:
Betalar du för strömmen hemma? Va har du för föräldrar egentligen?
hehehh.... Här hemma hos mig, inte hos mina föräldrar. 😛
Jag har en AMD Athlon XP 2600+, 2.07 Ghz, 512 MB SD DDR RAM (konstigt nog heter minnet så), ATI Radeon 9600 128 MB; plattskärm (drar relativt mycket tror jag..?) 17 tum.
Någon som vet vad det kostar i timmen?
January 25, 2003
Värt att veta om datorns elförbrukning.
Min dator (se sign) dubbla nätagg 400watt +150watt, 21" trinitron skärm och en firewall-burk på 133 mhz drar just nu 163-167 watt från väggen på mätarn jag har inkopplad.
Grovt sagt så betalar jag med andra ord:
~85 öre var 6'e timme.
~4 :- per dag.
~110 :- per månad.
~1320 :- per år.Våga vägra powerknapp!
[AMD 2000+ @ ~2.1 ghz] [512MB] [Sapphire Radeon 9800Pro@XT 412/365] [A7V8X] [2x 21" Neonmoddade Trinitron! ;)]
saxat från sweclockers forum. Det var scaz som skrev inlägget.
Tycker då inte det är så dyrt.
July 27, 2002
Urax wrote:
Callister, ser ut som en ros framför ett par ögon sedda snett framifrån. Vet inte vem det är men han/hon kommer utan tvivel med kärlek och romans. (Damtidning deluxe...)
Det är en ros som ligger ner och ovanför så ska det sväva lite mörka moln. 🙂 Det kanske inte ser ut så men jag brukar ju vara rätt otydlig. 😀
July 27, 2002
Sardaukar wrote: [quote=Jamm3]Jag har en AMD Athlon XP 2600+, 2.07 Ghz, 512 MB SD DDR RAM (konstigt nog heter minnet så),
Vad är det som är konstigt?
SD DDR RAM=Synchronious Data Double Data Rate Random Access Memory
Ojdå, den förkortningen var lång.
Mitt bidrag: 1 = 42.
Är det inte SDR- btw? 🙂
October 24, 2002
Miztro wrote: [quote=Urax][quote=BelGarath]Det finns en formel för det där som jag borde kunna.. 😛 men jag har tyvärr glömt den
V*A=W? 🙄
150W i 24timmar = 3600Wh =3,6kWh
tror det är så man räknar
No shit, hur skulle man annars räkna?
Urax wrote: [quote=BelGarath]Det finns en formel för det där som jag borde kunna.. 😛 men jag har tyvärr glömt den
V*A=W? 🙄
U/R = I är det väl?
1 Guest(s)