February 1, 2004
stormaz wrote: hehe, trodde du bodde hemma när du skrev. "Här hemma"
Jag förstår mig inte på folk som tycker att "hemma" eller "här hemma" är hos sina föräldrar? Jag flyttade ut från mina päron för bara ett år sedan men min lägenhet var mitt "hemma" från första dagen!!! Sen att morsan har lite issues med det, det är ju en helt annan sak.. 😉
Ursäkta om det blev OT, lackar ur på sånt bara...
December 5, 2001
Callister wrote: [quote=Sardaukar][quote=Jamm3]Jag har en AMD Athlon XP 2600+, 2.07 Ghz, 512 MB SD DDR RAM (konstigt nog heter minnet så),
Vad är det som är konstigt?
SD DDR RAM=Synchronious Data Double Data Rate Random Access Memory
Ojdå, den förkortningen var lång.
Mitt bidrag: 1 = 42.
Är det inte SDR- btw? 🙂
SDR=Single Data Rate dvs dem gamla 168pins
SD(synchronious data) omfattar både SDR och DDR.
July 27, 2002
Sardaukar wrote: [quote=Callister][quote=Sardaukar][quote=Jamm3]Jag har en AMD Athlon XP 2600+, 2.07 Ghz, 512 MB SD DDR RAM (konstigt nog heter minnet så),
Vad är det som är konstigt?
SD DDR RAM=Synchronious Data Double Data Rate Random Access Memory
Ojdå, den förkortningen var lång.
Mitt bidrag: 1 = 42.
Är det inte SDR- btw? 🙂
SDR=Single Data Rate dvs dem gamla 168pins
SD(synchronious data) omfattar både SDR och DDR.
Okej.
42 (1) Är meningen med livet enligt båtsman, och jag har 21*2 trappsteg i mitt hus.
February 3, 2003
bjorne wrote: [quote=Miztro][quote=Urax][quote=BelGarath]Det finns en formel för det där som jag borde kunna.. 😛 men jag har tyvärr glömt den
V*A=W? 🙄
150W i 24timmar = 3600Wh =3,6kWh
tror det är så man räknar
No shit, hur skulle man annars räkna?
Urax wrote: [quote=BelGarath]Det finns en formel för det där som jag borde kunna.. 😛 men jag har tyvärr glömt den
V*A=W? 🙄
U/R = I är det väl?
U= I*R
och
U*I=P eller
Spänningen = Strömmen * Resistansen och
Spänningen * Strömmen = Effekten i Watt.
Om någon förstår
July 10, 2003
Callister wrote: [quote=Urax] Callister, ser ut som en ros framför ett par ögon sedda snett framifrån. Vet inte vem det är men han/hon kommer utan tvivel med kärlek och romans. (Damtidning deluxe...)
Det är en ros som ligger ner och ovanför så ska det sväva lite mörka moln. 🙂 Det kanske inte ser ut så men jag brukar ju vara rätt otydlig. 😀
haha, jag tyckte/tycker att "molnen" ser ut som en brud bakifrån :bgrin:
July 27, 2002
SoulBurn wrote: [quote=Callister][quote=Urax] Callister, ser ut som en ros framför ett par ögon sedda snett framifrån. Vet inte vem det är men han/hon kommer utan tvivel med kärlek och romans. (Damtidning deluxe...)
Det är en ros som ligger ner och ovanför så ska det sväva lite mörka moln. 🙂 Det kanske inte ser ut så men jag brukar ju vara rätt otydlig. 😀
Då har du det inte inom dig. 42..
July 10, 2003
Callister wrote: [quote=SoulBurn][quote=Callister][quote=Urax] Callister, ser ut som en ros framför ett par ögon sedda snett framifrån. Vet inte vem det är men han/hon kommer utan tvivel med kärlek och romans. (Damtidning deluxe...)
hehe, kollade iofs bara lite snabbt, typ 1-2s 😉 men ändå
July 27, 2002
SoulBurn wrote: [quote=Callister][quote=SoulBurn][quote=Callister][quote=Urax] Callister, ser ut som en ros framför ett par ögon sedda snett framifrån. Vet inte vem det är men han/hon kommer utan tvivel med kärlek och romans. (Damtidning deluxe...)
hehe, kollade iofs bara lite snabbt, typ 1-2s 😉 men ändå
Det var djupt kränkande sagt, min avatar kräver åtminstonde 5sek per dag.
October 24, 2002
KorSpo wrote: Min dator drar 410 watt IDLE, UTAN skärm. Uppmätt runt 500 watt en 3dmark runda.
Ett tips är att kolla så inte din granne sitter och snor ström från dig, 500Watt är helt jävla för mycket för även den kraftigaste datorn. Såvidare du inte sitter med kompressorkylning och massor av annat. Låter visserligen för mycket ändå.
2 Guest(s)