July 14, 2003
Om du blir uppringd när du befinner dig utomlands, betalar du den internationella delen av samtalet, dvs från Sverige till det land där du befinner dig. Du debiteras internationell samtalstaxa för denna del av samtalet. Den som ringer dig debiteras som om du befann dig i Sverige. :bok:
Måste gälla samma sak för sms...
January 20, 2003
optimuz wrote: Om du blir uppringd när du befinner dig utomlands, betalar du den internationella delen av samtalet, dvs från Sverige till det land där du befinner dig. Du debiteras internationell samtalstaxa för denna del av samtalet. Den som ringer dig debiteras som om du befann dig i Sverige. :bok:
Måste gälla samma sak för sms...
Skillnaden är väl att mottagaren kan välja att inte svara, lite svårt med SMS...
Tror inte mottagaren betalar något för SMS faktiskt.
January 13, 2004
!Xabbu wrote: Comviq har ingen prisinfo om det.. det ända jag hittar är om man själv befinner sig utomlands. Var därför jag fråga.
Jag har comviq och smsar till utländska abbonnemang flera ggr i veckan. Därför frågade jag aircall om taxorna när jag skaffade abbonnemanget och enligt dem var det just comviq som hade samma taxor utomlands. Alltså borde priset inte spela nån roll om du smsar till eller från sverige, till varken svensk eller utländsk abbonnent.
January 25, 2004
optimuz wrote: Alltså den som smsar dig betalar sverigepriset, om du sen väljer att svara då betalar du smskostnaden från utlandet, dom priserna som dom listat etc. :bok: :bgrin:
End of story lock the tråd
Han menar väl snarare att det är lite svårt att inte ta emot ett sms. Så om det kostar en när någon smsar en när man är utomlands kan man hamna ordentligt back om det är som du säger.
Jag har dock ingen aning om vad som gäller, men om det stämmer som du säger kommer jag definitivt inte ha mobilen på ^^ Kan blir dyrt
2 Guest(s)