Vad krävs för att man måste betala TV/Radio-avgift?|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad krävs för att man måste betala TV/Radio-avgift?
Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
sp_UserOfflineSmall Offline
957276
September 30, 2005 - 3:47 pm
sp_Permalink sp_Print

4:an berörs inte av den avgiften. Det är en fristående reklam kanal om du råkat missa det.

TV/radiolicensen betalar TV1, TV2 & Radiokanalerna P1-P4 som jag fattat det.

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

Intel4Ever
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 457
957277
September 30, 2005 - 3:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Ctrl wrote: 4:an berörs inte av den avgiften. Det är en fristående reklam kanal om du råkat missa det.

TV/radiolicensen betalar TV1, TV2 & Radiokanalerna P1-P4 som jag fattat det.

Jo det vet jag allt men jag skrev att den lagen kom väll till då SVT 1 & 2 samt TV 4 typ bara fanns....

Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
957280
September 30, 2005 - 3:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Nja.. lagen är lika gammal som TV funnits i Sverige typ. Dom har bara
täppt till kryphål lite då och då.

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

Intel4Ever
Kommer du hit ofta?
Medlem
957281
September 30, 2005 - 3:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Ctrl wrote: Nja.. lagen är lika gammal som TV funnits i Sverige typ. Dom har bara
täppt till kryphål lite då och då.

Aha oki wink

JolleBolle
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 20
957380
September 30, 2005 - 9:06 pm
sp_Permalink sp_Print

har funderat på om tex comhem rapporterar till radiotjänst ifall man skaffar ett digitaltvabb. Ska köpa boxen separat. Bara för att man har ett abb behöver man ju inte använda det wink

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
957387
September 30, 2005 - 9:26 pm
sp_Permalink sp_Print

JolleBolle wrote: har funderat på om tex comhem rapporterar till radiotjänst ifall man skaffar ett digitaltvabb. Ska köpa boxen separat. Bara för att man har ett abb behöver man ju inte använda det wink

Alla elektronikkedjor rapporterar automatiskt om du köper en TV iaf, vet inte hur det är med boxar men det skulle inte förvåna mig om de gör det då också.

Intel4Ever
Kommer du hit ofta?
Medlem
957449
October 1, 2005 - 3:02 am
sp_Permalink sp_Print

Tindy wrote: [quote=JolleBolle]har funderat på om tex comhem rapporterar till radiotjänst ifall man skaffar ett digitaltvabb. Ska köpa boxen separat. Bara för att man har ett abb behöver man ju inte använda det wink

Alla elektronikkedjor rapporterar automatiskt om du köper en TV iaf, vet inte hur det är med boxar men det skulle inte förvåna mig om de gör det då också.

Siba raportera alldrig när jag köpte mig en 28 tums tv år 2003...

Pertan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 316
957485
October 1, 2005 - 9:28 am
sp_Permalink sp_Print

Tindy wrote: [quote=JolleBolle]har funderat på om tex comhem rapporterar till radiotjänst ifall man skaffar ett digitaltvabb. Ska köpa boxen separat. Bara för att man har ett abb behöver man ju inte använda det wink

Mekka i avesta(Typ audio & Video) rapporterade aldrig när jag köpte min 28" Thomson. Inte heller rapporterade Wendel och björk (Också Audio & Video kedjan) när jag köpte min video. Så det dära du skrev stämmer inte alls.

boogey
Member
Medlem
Forum Posts: 3901
957538
October 1, 2005 - 11:45 am
sp_Permalink sp_Print

Pertan wrote: [quote=Tindy][quote=JolleBolle]har funderat på om tex comhem rapporterar till radiotjänst ifall man skaffar ett digitaltvabb. Ska köpa boxen separat. Bara för att man har ett abb behöver man ju inte använda det wink

Mekka i avesta(Typ audio & Video) rapporterade aldrig när jag köpte min 28" Thomson. Inte heller rapporterade Wendel och björk (Också Audio & Video kedjan) när jag köpte min video. Så det dära du skrev stämmer inte alls.

Det är de skyldiga till enligt lag, så att inte rapportera är ett lagbrott.

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
957697
October 1, 2005 - 8:20 pm
sp_Permalink sp_Print

boogey wrote:
Det är de skyldiga till enligt lag, så att inte rapportera är ett lagbrott.

Jag har oxå hört det, men är det någon som kan länka till bevis?
Netonet rapporterade inte när jag köpte min.

fairyland
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 123
957914
October 2, 2005 - 12:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag brukar få påminnelse om att jag inte betalat nån tv avgift lite då och då, den brukar jag kasta i pappersinsamlingen, känns lite onödigt att betala när jag inte ens äger nån tv.

NES_Boy
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1308
958057
October 2, 2005 - 6:53 pm
sp_Permalink sp_Print

fairyland wrote: Jag brukar få påminnelse om att jag inte betalat nån tv avgift lite då och då, den brukar jag kasta i pappersinsamlingen, känns lite onödigt att betala när jag inte ens äger nån tv.

Du borde ringa och säga att du inte har någon TV istället, att bara inte betala är nog ingen bra ide.

fairyland
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 123
958058
October 2, 2005 - 6:59 pm
sp_Permalink sp_Print

NES_Boy wrote: [quote=fairyland]Jag brukar få påminnelse om att jag inte betalat nån tv avgift lite då och då, den brukar jag kasta i pappersinsamlingen, känns lite onödigt att betala när jag inte ens äger nån tv.

Du borde ringa och säga att du inte har någon TV istället, att bara inte betala är nog ingen bra ide.

Ja kanske, en gång ringde nån från dem och ville jag skulle betala eftersom jag nyligen flyttat enligt dem, jag talade då om för dem att jag bott på samma ställe de senaste 20 åren. Och så är det ju faktiskt så att man ska anmäla sitt tv innehav och sen betala den där licensen, inte bli trakasserad av dem för att man inte äger nån tv. Jag ser ingen anledning att betala eftersom jag ju inte ens äger en tv. Det har fungerat de senaste 3 åren att bara ignorera uppmaningen att betala licensen och berätta att man har en tv.

jonor084
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 249
958135
October 2, 2005 - 9:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Har Canal Digital i min lägenhet och deras lätta system så man får basutbudet är att deras "Tekniker" Kommer och tar bort ett filter vid tv/radio utaget.
Fast Oj då mitt låssnade visst :^o wink

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 385
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL