March 10, 2003
4:an berörs inte av den avgiften. Det är en fristående reklam kanal om du råkat missa det.
TV/radiolicensen betalar TV1, TV2 & Radiokanalerna P1-P4 som jag fattat det.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
February 5, 2003
Ctrl wrote: 4:an berörs inte av den avgiften. Det är en fristående reklam kanal om du råkat missa det.
TV/radiolicensen betalar TV1, TV2 & Radiokanalerna P1-P4 som jag fattat det.
Jo det vet jag allt men jag skrev att den lagen kom väll till då SVT 1 & 2 samt TV 4 typ bara fanns....
October 25, 2003
JolleBolle wrote: har funderat på om tex comhem rapporterar till radiotjänst ifall man skaffar ett digitaltvabb. Ska köpa boxen separat. Bara för att man har ett abb behöver man ju inte använda det
Alla elektronikkedjor rapporterar automatiskt om du köper en TV iaf, vet inte hur det är med boxar men det skulle inte förvåna mig om de gör det då också.
February 5, 2003
Tindy wrote: [quote=JolleBolle]har funderat på om tex comhem rapporterar till radiotjänst ifall man skaffar ett digitaltvabb. Ska köpa boxen separat. Bara för att man har ett abb behöver man ju inte använda det
Alla elektronikkedjor rapporterar automatiskt om du köper en TV iaf, vet inte hur det är med boxar men det skulle inte förvåna mig om de gör det då också.
Siba raportera alldrig när jag köpte mig en 28 tums tv år 2003...
January 2, 2002
Tindy wrote: [quote=JolleBolle]har funderat på om tex comhem rapporterar till radiotjänst ifall man skaffar ett digitaltvabb. Ska köpa boxen separat. Bara för att man har ett abb behöver man ju inte använda det
Mekka i avesta(Typ audio & Video) rapporterade aldrig när jag köpte min 28" Thomson. Inte heller rapporterade Wendel och björk (Också Audio & Video kedjan) när jag köpte min video. Så det dära du skrev stämmer inte alls.
June 20, 2002
Pertan wrote: [quote=Tindy][quote=JolleBolle]har funderat på om tex comhem rapporterar till radiotjänst ifall man skaffar ett digitaltvabb. Ska köpa boxen separat. Bara för att man har ett abb behöver man ju inte använda det
Mekka i avesta(Typ audio & Video) rapporterade aldrig när jag köpte min 28" Thomson. Inte heller rapporterade Wendel och björk (Också Audio & Video kedjan) när jag köpte min video. Så det dära du skrev stämmer inte alls.
Det är de skyldiga till enligt lag, så att inte rapportera är ett lagbrott.
January 22, 2003
fairyland wrote: Jag brukar få påminnelse om att jag inte betalat nån tv avgift lite då och då, den brukar jag kasta i pappersinsamlingen, känns lite onödigt att betala när jag inte ens äger nån tv.
Du borde ringa och säga att du inte har någon TV istället, att bara inte betala är nog ingen bra ide.
January 31, 2004
NES_Boy wrote: [quote=fairyland]Jag brukar få påminnelse om att jag inte betalat nån tv avgift lite då och då, den brukar jag kasta i pappersinsamlingen, känns lite onödigt att betala när jag inte ens äger nån tv.
Du borde ringa och säga att du inte har någon TV istället, att bara inte betala är nog ingen bra ide.
Ja kanske, en gång ringde nån från dem och ville jag skulle betala eftersom jag nyligen flyttat enligt dem, jag talade då om för dem att jag bott på samma ställe de senaste 20 åren. Och så är det ju faktiskt så att man ska anmäla sitt tv innehav och sen betala den där licensen, inte bli trakasserad av dem för att man inte äger nån tv. Jag ser ingen anledning att betala eftersom jag ju inte ens äger en tv. Det har fungerat de senaste 3 åren att bara ignorera uppmaningen att betala licensen och berätta att man har en tv.
1 Guest(s)