December 28, 2003
Surfade omkring på lunarstorm nyss och fick syn på en killes krypin.
En kille i 12årsåldern, ganska kraftig men inget jag tänkte på direkt.
Sen fick jag se hans gästbok. FYFAN vad vissa människor kan konsten att verkligen hacka ner på någon.
Ordet självmord känns nära på något vis här.
Exempel på kommentarer jag hittade:
"var det du som tog min bulle här om dan ..??? = @"
"hej..vill du hänga me te gymet me mig? du ser ut att behöva de "
"ohh my god youre just soo fat! "
"fan vad du är tjock skäms du inte?vilken klass går du i de ser ut som du går i 9an med det flesket jävla fleskbärg!!!!!!!!!!! "
Och det forsätter..
Fan alltså, fan vad lågt! 👿
May 5, 2004
vet, de va en fjortis brud som va på min bror som sitter o lunrar sig rätt ofta, liknade inlägg i hans gästbok ( då han e överviktig ) slutade med att vi polis anmälde det ( mer för o skrämmas ) o sa till admin på lunar o resulterade i ban för den tjejjen. tror till o med de va snack o just detta på hans skola vid ett senare tillfälle.
March 10, 2003
Det värsta är att LS inte får registrera personnummer på folk under en viss ålder (dvs. Lagra dom. Tror det är 13 år).
Vet hur mycket polisanmälningar och skit som förekommer,
då en polare jobbar där.
Dom är en hel del med att kolla sidan men det hjälper liksom inte. Ser du något
kan du tipsa Crew så kan dom ta tag i det innan det spårar ur fullständigt.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
September 12, 2001
pepsiXX wrote: "hej..vill du hänga me te gymet me mig? du ser ut att behöva de "
Det verkar han behöva kanske. Lägger han ut bilder på sig själv sådär så får han väl skylla sig själv. Fan förväntar han sig?
Vadå förvänta sig ?
Ingen människa ska väl ändå behöva förvänta sig att bli mobbad mer eller mindre ? !
Jävligt krass livssyn vissa människor har...
May 10, 2005
skiroy wrote: [quote=pepsiXX]"hej..vill du hänga me te gymet me mig? du ser ut att behöva de "
Det verkar han behöva kanske. Lägger han ut bilder på sig själv sådär så får han väl skylla sig själv. Fan förväntar han sig?
Vadå förvänta sig ?
Ingen människa ska väl ändå behöva förvänta sig att bli mobbad mer eller mindre ? !
Mobbad blir man om man tar illa upp. Han är tjock och folk säger att han är tjock och att han borde göra något åt det, vill han inte göra det så blir det som det blir.
February 21, 2004
pepsiXX wrote: [quote=skiroy][quote=pepsiXX]"hej..vill du hänga me te gymet me mig? du ser ut att behöva de "
Vadå förvänta sig ?
Mobbad blir man om man tar illa upp. Han är tjock och folk säger att han är tjock och att han borde göra något åt det, vill han inte göra det så blir det som det blir.
Killen är tolv! ska han verkligen behöva få tjockisnoja vid den åldern? Visst man kanske ska tänka sig för lite men det är inte hans ensak utan föräldrarnas och vad dom ger han för mat i så fall, låt barnen vara barn istället!
September 12, 2001
pepsiXX wrote: [quote=skiroy][quote=pepsiXX]"hej..vill du hänga me te gymet me mig? du ser ut att behöva de "
Vadå förvänta sig ?
Du är ärketypen av en mobbare.
Då ska du inte klaga ifall du får på käften ordentligt sedan.
Det kan mycket väl hända att den som har blivit mobbad ger igen riktigt ordentligt.
Jag kan berätta att jag blev mobbad en del då jag var ungefär i den åldern och några år till. Jag kom till en punkt då jag blev less och gav igen riktigt ordentligt med att krossa näsan på killen till oigenkännlighet.
Han blev aldrig mera riktigt sig själv efter det och några år senare tog han livet av sig. Det är något jag tycker är jäkligt tråkigt.
Både mobbningen och och att jag gav igen med självmordet som resultat.
July 14, 2004
skiroy wrote: [quote=pepsiXX][quote=skiroy][quote=pepsiXX]"hej..vill du hänga me te gymet me mig? du ser ut att behöva de "
Vadå förvänta sig ?
Du är ärketypen av en mobbare.
Då ska du inte klaga ifall du får på käften ordentligt sedan.
Det kan mycket väl hända att den som har blivit mobbad ger igen riktigt ordentligt.
Jag kan berätta att jag blev mobbad en del då jag var ungefär i den åldern och några år till. Jag kom till en punkt då jag blev less och gav igen riktigt ordentligt med att krossa näsan på killen till oigenkännlighet.
Han blev aldrig mera riktigt sig själv efter det och några år senare tog han livet av sig. Det är något jag tycker är jäkligt tråkigt.
Både mobbningen och och att jag gav igen med självmordet som resultat.
Det finns en sorts ironi och klokhet i detta. 🙂
förövrigt: Det är lätt att bli retad, sen om man tar åt sig eller inte av det, det är en annan sak, många människor, liksom mig själv, tar inte åt mig förutom ifall det är nån jag bryr mig om den som säger det, synd om grabben, men om han har huvudet på skaft, så vet han att vad andra tycker är oviktigt.
förövrigt; skidan, min morsa va lärare på min förra skola, resulterade i non-stop slagsmål i 6 års tid, jag tog ingen skit, vilket resulterade i mycket tråkiga grejor, men en bruten näsa var faktiskt inkluderad, och de var inte min.
Men det jag ville mena är att mobbad är man bara om man tillåter sig själv att vara det.
Och en person är bara mobbad om man tillåter den att vara det. Med andra ord om man ser nån som är mobbad så räcker det oftast för en person med lite stake att hjälpa denna person.
Vid ett tillfälle när jag gick i sexan, eller 5an, lite osäker, så många år sen :S så hjälpte jag en kille som var rejält mobbad, fick ta lite skit för det men dom slutade hacka på han efter det... 🙂 edit : förövrigt så involverade det också våld.
Tråkigt att folk ska ge sig på nån dom inte känner sådär, jag menar, vad vet dom, han kanske trivs med sig själv, och inte vill ändra sig, att dom vågar ta till sig rätten att säga hur han ska se ut... totalt snedtändning i huvvet på dom.
Vad jag ville ha sagt i korta ord : stå på er!
July 14, 2004
Death On Wings wrote: Eller så får folk helt enkelt skaffa sig tillräckligt mycket bakom pannbenet och fatta att en del saker håller man käft om när det kan såra någon annans kännslor.
Så enkelt är det.
"Den siste idioten är inte född än"
Nu syftar jag inte på dig, utan dom du syftar på i inlägget... och poängen är att ... well, its not gonna happen.
January 14, 2002
Bara för att man är tjock betyder inte det att man inte får visa upp sig på bilder som jag förstod att denhär killen gjorde, jag tror mycket väl att han är medveten om sitt eget utseende utan att behöva få 30 pers på lunarstorm att hacka ner på han så fort han skriver nån stanns.
Tror till 90% att det har med "mognad" att göra, när man blir äldre accepterar man en person för hur han/hon är utan att tänka på hur han/hon ser ut. Och om det är en helt främmande person som t.ex. detta fall så bryr man sig inte om att skriva en sån onödig komentar.
Jag själv har varit mobbad från förskolan till runt 8'an av en viss kille i min klass hela den tiden, där hjälpte varken föräldrar, lärare, rektorer eller ens våld för att han skulle sluta. Till slut var det jag som åkte på all skit för att han hamnade på sjukan med brutet revben. Först då fördtod lärarna att något inte stämde och satte honom i en annan klass med andra raster, luncher osv.
September 1, 2002
Finns sjukdommar som gör att man är överviktig. Behöver verkligen inte vara matrelaterat.
(Ang. något inlägg här ovan).
Dessutom kan man inte hjälpa hur man ser ut, och det ska inte spela någon roll för folk ska inte påpeka eller klanka ned på en för det.
Själv har man harmynt, fått en hel del skit för det, mycket under min tid i skolan, men folk på stan har ju en tendens att säga saker / peka / fnittra. Allt från små barn till äldre.
Våld löser inget men ger dock oftast folk som säger nåt nedlåtande en rak höger. (inte barn eller kvinnor).
Och dessutom så stämmer "skönheten sitter på insidan", jag ser fördjeflig ut men har ändå alltid haft flickvän, one night stands och så vidare. 😉
För er som inte vet vad harmynt är: !google LKG eller kolla på nedanstående länk för bild.
Före operation: http://www.midsommarvisa.com/l.....emil07.jpg
Efter operation: http://www.midsommarvisa.com/l.....emil09.jpg
May 10, 2002
pepsiXX wrote: "hej..vill du hänga me te gymet me mig? du ser ut att behöva de "
Jag håller med, fetton ska inte få gå ut. Dom är ju så tjocka så riktiga människor blir äcklade av dom. Sen så äter dom ju så mycket så att barn svälter i Afrika.
🙄
2 Guest(s)