Vad lågt!|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad lågt!
badbolll
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 404
sp_UserOfflineSmall Offline
919808
July 12, 2005 - 7:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Lodisen wrote: pepsiXX är den typiske mobbartypen. Ska det verkligen spela någon roll hur du ser ut för att få visa dig själv? Tänk dig in i scenariot att du var överviktig eller neger, vad som helst annat för den delen. Så kommer personer fram till dig "JÄVLA TJOCKIS" "JÄVLA NEGER!". Om du har sjukdomar som gör så att du inte kan bli smal, skulle du ta en kniv för att kapa bort fläsket då? Eller hoppa i vit färg för att du blir kallad neger?

Den pojken försöker kanske att äta nyttigt, motionera och allting som man bör göra. Vissa har dålig ämnessomsättning, eller sjukdomar som förhindrar viktminskning. Inte fan blir det lättare av att idioter som dig hånar och slänger elaka glåpord efter överviktiga personer?

Många som tar självmord, gör det pågrund utav sådana som dig. Det skulle kännas härligt vad? Förstöra ett helt liv, en familj som splittras, kompisar som blir helt förstörda och deras familjer som blir ledsna för att de inte klarar av att stötta sina barn som är så nere för att kompisen har tagit livet av sig.

Lodisen (min slutsats) blir att du är totalt hjärndöd. Sådana som dig skulle jag kunna klappa till på käften så det står härliga till utan att tveka.

Mycket bra sagt.
Du har så rätt så rätt, håller med dig till 100%.

Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1851
919878
July 12, 2005 - 9:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Jeffla mobbare! Önskar ja hade alla framför mig, då hade jag bankat på alla, hårt asså!

weztlund
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 53
919940
July 12, 2005 - 11:56 pm
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: [quote=pepsiXX][quote=skiroy][quote=pepsiXX]"hej..vill du hänga me te gymet me mig? du ser ut att behöva de "

Det verkar han behöva kanske. Lägger han ut bilder på sig själv sådär så får han väl skylla sig själv. Fan förväntar han sig?

Vadå förvänta sig ?
Ingen människa ska väl ändå behöva förvänta sig att bli mobbad mer eller mindre ? !
Jävligt krass livssyn vissa människor har...

Mobbad blir man om man tar illa upp. Han är tjock och folk säger att han är tjock och att han borde göra något åt det, vill han inte göra det så blir det som det blir.

Ska man skratta eller gråta efter dessa uttalanden?
Det var nog bland de dummaste jag läst här på länge.. fånigast också, i klass med optimuz kommentar igår. 😛

gråta :)R

pepsiXX
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 117
919945
July 13, 2005 - 12:40 am
sp_Permalink sp_Print

Ähh, jag försöker bara få fram att det är han som borde anpassa sig till samhället eftersom samhället inte kommer att anpassa sig efter honom. Jag har inget emot tjocka personer eller något men jag gillar inte folk som tycker synd om sig själva. "Buuhuu jag är så tjock och ingen gillar mig jag ska nog ta livet av mig buuuhuuu". Happ.

Jag är ful och smutsig men vem fan bryr sig egentligen?

Quarzi
Member
Medlem
Forum Posts: 2716
919952
July 13, 2005 - 6:07 am
sp_Permalink sp_Print

pepsiXX wrote: Ähh, jag försöker bara få fram att det är han som borde anpassa sig till samhället eftersom samhället inte kommer att anpassa sig efter honom. Jag har inget emot tjocka personer eller något men jag gillar inte folk som tycker synd om sig själva. "Buuhuu jag är så tjock och ingen gillar mig jag ska nog ta livet av mig buuuhuuu". Happ.

Det är mobbare som får dem att tycka synd om sig själva, tro mig, jag vet.

Sen att anpassa sig till samhället? varför i helvete då när det är mobbarna som gör fel, det är inget fel med att vara annorlunda fram tills dess att en person som tänker som dig kommer.

davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1553
920015
July 13, 2005 - 10:12 am
sp_Permalink sp_Print

pepsiXX wrote: Ähh, jag försöker bara få fram att det är han som borde anpassa sig till samhället eftersom samhället inte kommer att anpassa sig efter honom. Jag har inget emot tjocka personer eller något men jag gillar inte folk som tycker synd om sig själva. "Buuhuu jag är så tjock och ingen gillar mig jag ska nog ta livet av mig buuuhuuu". Happ.

Alltså vart får du allt ifrån?

Tycker synd om sig själv? Anpassa sig efter samhället?

Låt han leva som han vill. Vill han vara tjock så låt han vara tjock. Om han har en sjukdom så låt han ha en sjukdom. I samhället försöker vi gemensamt hjälpa varandra, inte frysa ut varandra.

Vad spelar det för roll för dig? Tror du att du hjälper honom genom att vara sarkastisk och mobba honom? Tror du inte redan han är medveten om sitt utseende och sin fetma?

På vilket sätt hjälper du honom tycker du?

Sluta upp att larva dig.

pepsiXX
Medlem
920097
July 13, 2005 - 1:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Mobbar jag honom? Har jag sagt att inte får vara tjock? Jag skiter fullständigt i, han får leva tjock, men som ni säger, eller trådskaparen, "självmord". Om någon säger nåt fult till han så ska han inte ta illa upp för det är bara värre för honom själv. Jag hjälper inte honom, jag bryr mig inte om honom. Mmkay?

Ähh, ska nog sluta skriva, jag är kass på förklaringar.

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
920132
July 13, 2005 - 2:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Det kommer upp en tråd om mobbing... Vad händer?

Ni börjar mobba varandra.
Moget, gubbar. 😉

Guardian
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 96
920160
July 13, 2005 - 2:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Hade en i klassen som mobbade. Han var kommunist och sade sig stå för alla människors lika värde, samtidigt som han mobbade de "svaga" i klassen.

Personligen ville jag införa en alternativ kompisgrupp (den dåvarande gjorde ett dåligt jobb), bestående av de biffigaste killarna i skolan som skulle sätta skräck i mobbarna. Men det verkade som om det endast var jag som tyckte förslaget var bra :/

För övrigt tycker jag skiroy gjorde rätt i att spöa upp mobbaren trots att denne tog livet av sig (det är ju inte precis något man räknar med)

Synd bara att alla inte är kapabla till det.

Magnus J
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 717
920288
July 13, 2005 - 7:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är fan inte konstigt att det blir krig i världen med tanke på att folk blir förbannade pga andras utseende... Jävligt lågt att tracka ner på någon pga detta. Har du åsikter om en person, säg det rakt till honom/henne och inte bakom ryggen! Om du nu inte vågar, säg ingenting alls!!!

Pulchi
Medlem
Forum Posts: 150
920640
July 14, 2005 - 5:45 pm
sp_Permalink sp_Print

pepsiXX wrote: ... och jag hade inte brytt mig om någon "tönt" slog mig.

Tro mig, de hade du.

Det är så tråkigt när vissa klankar ner på andra bara för att dom ser annorlunda ut, det är väl meningen att alla ska vara unika?

abishai
Member
Medlem
Forum Posts: 3989
920653
July 14, 2005 - 6:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Pulchi wrote: [quote=pepsiXX]... och jag hade inte brytt mig om någon "tönt" slog mig.

Tro mig, de hade du.

Det är så tråkigt när vissa klankar ner på andra bara för att dom ser annorlunda ut, det är väl meningen att alla ska vara unika?

Nä, det är meningen att vi alla är människor och därför behandlas lika.

O:)

Pulchi
Medlem
920748
July 14, 2005 - 9:04 pm
sp_Permalink sp_Print

abishai wrote: [quote=Pulchi][quote=pepsiXX]... och jag hade inte brytt mig om någon "tönt" slog mig.

Tro mig, de hade du.

jag har då fått höra i 9 år i skolan "du är unik. alla är unika" 🙂

abishai
Member
Medlem
Forum Posts: 3989
920770
July 14, 2005 - 9:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Pulchi wrote: [quote=abishai][quote=Pulchi][quote=pepsiXX]... och jag hade inte brytt mig om någon "tönt" slog mig.

Tro mig, de hade du.

Det har inte jag hört.. men då är jag snygg såklart.

:bgrin:

pepsiXX
Medlem
920797
July 14, 2005 - 11:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Pulchi wrote: [quote=pepsiXX]... och jag hade inte brytt mig om någon "tönt" slog mig.

Tro mig, de hade du.

Varför skulle jag göra det?

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
920799
July 14, 2005 - 11:07 pm
sp_Permalink sp_Print

abishai wrote: [quote=Pulchi][quote=abishai][quote=Pulchi][quote=pepsiXX]... och jag hade inte brytt mig om någon "tönt" slog mig.

Tro mig, de hade du.

Det har inte jag hört.. men då är jag snygg såklart.

:bgrin:

Då kan vi dra slutsatsen att du bara är random-snygg. :>

nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1347
920823
July 15, 2005 - 12:13 am
sp_Permalink sp_Print

Guardian wrote: Hade en i klassen som mobbade. Han var kommunist och sade sig stå för alla människors lika värde, samtidigt som han mobbade de "svaga" i klassen.

Personligen ville jag införa en alternativ kompisgrupp (den dåvarande gjorde ett dåligt jobb), bestående av de biffigaste killarna i skolan som skulle sätta skräck i mobbarna. Men det verkade som om det endast var jag som tyckte förslaget var bra :/

För övrigt tycker jag skiroy gjorde rätt i att spöa upp mobbaren trots att denne tog livet av sig (det är ju inte precis något man räknar med)

Synd bara att alla inte är kapabla till det.

.. :bgrin: fin idé, alternativt kunde man ju utrustat en person med ADHD med bandyklubba och låtit han patrullera... :bgrin:

Akta utslagna tänder och brutna ben :/

pepsiXX
Medlem
920831
July 15, 2005 - 12:57 am
sp_Permalink sp_Print

Ok, måste bara fråga en sak, tror ni verkeligen att mobbingen kommer att ta slut? Tror ni verkeligen att alla kan gå utan att märkas o allt det där med att de ska få göra vad de vill utan att bli vad det nu är de blir?

Det tror inte jag.

Därför säger jag att de ska anpassa sig till samhället, genom att t ex inte bry sig om andra. Att folk tar illa upp förstår jag inte, då menar jag att de tar livet av sig bara för det. Jag har blivit kallad taskiga saker, men jag har inte blivit mobbad, jag tar inte illa upp.

Och visst, de flesta mobbas säkert för att känna sig mäktigare eller nåt, och när de väl får stryk kanske de märker hur kassa de är.

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
920838
July 15, 2005 - 1:12 am
sp_Permalink sp_Print

pepsiXX wrote: Ok, måste bara fråga en sak, tror ni verkeligen att mobbingen kommer att ta slut? Tror ni verkeligen att alla kan gå utan att märkas o allt det där med att de ska få göra vad de vill utan att bli vad det nu är de blir?

Det tror inte jag.

Därför säger jag att de ska anpassa sig till samhället, genom att t ex inte bry sig om andra. Att folk tar illa upp förstår jag inte, då menar jag att de tar livet av sig bara för det. Jag har blivit kallad taskiga saker, men jag har inte blivit mobbad, jag tar inte illa upp.

Och visst, de flesta mobbas säkert för att känna sig mäktigare eller nåt, och när de väl får stryk kanske de märker hur kassa de är.

Nej...jag tror inte att mobbningen tar helt och hållet slut.
Men vi kan börja med din egen inställning som du så hett försvarar.
Vad är det du försvarar ? Din inställning eller dina fortsatta bravader ?

Din inställning visar klart och tydligt att du har mycket att lära.

Pulchi
Medlem
921008
July 15, 2005 - 1:26 pm
sp_Permalink sp_Print

pepsiXX wrote: Ok, måste bara fråga en sak, tror ni verkeligen att mobbingen kommer att ta slut? Tror ni verkeligen att alla kan gå utan att märkas o allt det där med att de ska få göra vad de vill utan att bli vad det nu är de blir?

Det tror inte jag.

jag kan säga såhär. jag har varit mobbad i stort sett hela tiden mellan klass 1 och 3. sen svalnade de och sen kom det 2 nya killar till skolan. dom valde att mobba mig dom oxå 🙁
sen när dom flyttade till högstadiet så va de ingen som mobbade mig för att ja hade börjat blivit större och starkare.

fanns dock en som gick i 4:an när ja gick i 6:an som fortsatte och mobba mig. vi kan kalla han pelle. han fick hålla på tänkte ja. sen började ja 7:an och flyttade till högstadiet. då hade alla växt upp så ingen mobbade mig iaf.

sen när ja började 9:an så började ju pelle 7:an. Eftersom att ja var mycke större och starkare än han nu så, självklart började ja mobba han. jag såg det som en självklarhet att göra de. detta var för ett år sen. jag mobbade han fram till jullovet sen fick lärarna reda på de som ja fick en redig utskällning. när vi började igen efter jul så mötte ja han på skolgården, han var lika kaxig som vanligt. Så vi börjar bråka litegrann. puttar lite på varann osv. de hela slutar med att han slår till mig i huvudet. som tur är hinner ja ducka och han träffar inte där han vela, vem vet hur de hade gått med mig då.

sen går han till rektorn :S skvallrar om att ja e dum osv osv. så mina klassföreståndare pratar med mig och nu e de prat om att ringa föräldrar osv. även fast ja tyckte då att ja egentligen kunde göra så mot honom, han hade ju gjort de mot mig.

efter allt prat med lärare så har ja faktist sluta att ens titta på han. allt e över känns de som nu. ja ångrar dock, djupt inne att ja inte slog tillbaka. han ska ju inte få slå på mig egentligen, folk som ens brukar vara stöddiga brukar få ligga på golvet.

de e hur ja känner iaf 🙂 förlåt att de blev lite långt

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 315
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL