Vad lågt!|Page 4|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad lågt!
azN-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1651
sp_UserOfflineSmall Offline
921017
July 15, 2005 - 1:34 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=pepsiXX][quote=skiroy][quote=pepsiXX]"hej..vill du hänga me te gymet me mig? du ser ut att behöva de "

Det verkar han behöva kanske. Lägger han ut bilder på sig själv sådär så får han väl skylla sig själv. Fan förväntar han sig?

Vadå förvänta sig ?
Ingen människa ska väl ändå behöva förvänta sig att bli mobbad mer eller mindre ? !
Jävligt krass livssyn vissa människor har...

Mobbad blir man om man tar illa upp. Han är tjock och folk säger att han är tjock och att han borde göra något åt det, vill han inte göra det så blir det som det blir.

Du är ärketypen av en mobbare.

Då ska du inte klaga ifall du får på käften ordentligt sedan.
Det kan mycket väl hända att den som har blivit mobbad ger igen riktigt ordentligt.
Jag kan berätta att jag blev mobbad en del då jag var ungefär i den åldern och några år till. Jag kom till en punkt då jag blev less och gav igen riktigt ordentligt med att krossa näsan på killen till oigenkännlighet.

Han blev aldrig mera riktigt sig själv efter det och några år senare tog han livet av sig. Det är något jag tycker är jäkligt tråkigt.

Både mobbningen och och att jag gav igen med självmordet som resultat.

tror inte du behöver ha dåligt samvete för at han tog självmord, var knappast för att du slog till honom. Men jag tycker helt klart att det är rätt att ge tillbaka på såna idioter som mobbar folk, dock är jag lite för feg för det :arg:

pepsiXX
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 117
921018
July 15, 2005 - 1:35 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=pepsiXX]Ok, måste bara fråga en sak, tror ni verkeligen att mobbingen kommer att ta slut? Tror ni verkeligen att alla kan gå utan att märkas o allt det där med att de ska få göra vad de vill utan att bli vad det nu är de blir?

Det tror inte jag.

Därför säger jag att de ska anpassa sig till samhället, genom att t ex inte bry sig om andra. Att folk tar illa upp förstår jag inte, då menar jag att de tar livet av sig bara för det. Jag har blivit kallad taskiga saker, men jag har inte blivit mobbad, jag tar inte illa upp.

Och visst, de flesta mobbas säkert för att känna sig mäktigare eller nåt, och när de väl får stryk kanske de märker hur kassa de är.

Nej...jag tror inte att mobbningen tar helt och hållet slut.
Men vi kan börja med din egen inställning som du så hett försvarar.
Vad är det du försvarar ? Din inställning eller dina fortsatta bravader ?

Din inställning visar klart och tydligt att du har mycket att lära.

Det enda ni svarar med när jag skriver mina inlägg är "vad är det med det då, låt han vara tjock, han ska väl få se ut som han vill och göra vad han vill". Då tycker jag att ni missförstår mig helt, eftersom jag hackar mig inte upp på folk, då har jag lite svårt att se vad det är jag gör fel.

Pulchi
Medlem
Forum Posts: 150
921020
July 15, 2005 - 1:36 pm
sp_Permalink sp_Print

pepsiXX wrote: [quote=skiroy][quote=pepsiXX]Ok, måste bara fråga en sak, tror ni verkeligen att mobbingen kommer att ta slut? Tror ni verkeligen att alla kan gå utan att märkas o allt det där med att de ska få göra vad de vill utan att bli vad det nu är de blir?

Det tror inte jag.

Därför säger jag att de ska anpassa sig till samhället, genom att t ex inte bry sig om andra. Att folk tar illa upp förstår jag inte, då menar jag att de tar livet av sig bara för det. Jag har blivit kallad taskiga saker, men jag har inte blivit mobbad, jag tar inte illa upp.

Och visst, de flesta mobbas säkert för att känna sig mäktigare eller nåt, och när de väl får stryk kanske de märker hur kassa de är.

Det enda ni svarar med när jag skriver mina inlägg är "vad är det med det då, låt han vara tjock, han ska väl få se ut som han vill och göra vad han vill". Då tycker jag att ni missförstår mig helt, eftersom jag hackar mig inte upp på folk, då har jag lite svårt att se vad det är jag gör fel.

men snälla? de du gör e ju att uppmuntra till mobbningen.

"han ska anpassa sig till samhället" jo visst jättelätt. de e ett rent helvete att va mobbad så de e de enda man tänker på

pepsiXX
Medlem
921025
July 15, 2005 - 1:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Pulchi wrote: [quote=pepsiXX][quote=skiroy][quote=pepsiXX]Ok, måste bara fråga en sak, tror ni verkeligen att mobbingen kommer att ta slut? Tror ni verkeligen att alla kan gå utan att märkas o allt det där med att de ska få göra vad de vill utan att bli vad det nu är de blir?

Det tror inte jag.

"han ska anpassa sig till samhället" jo visst jättelätt. de e ett rent h*****e att va mobbad så de e de enda man tänker på

"...eftersom samhället inte kommer att anpassa sig till honom".

Vad sägs om att du läser hela inlägget.

Jag kan lova dig, du kan inte mobba mig. Snacka skit och säga fula saker visst, men inte mobba.

Pulchi
Medlem
Forum Posts: 150
921037
July 15, 2005 - 1:52 pm
sp_Permalink sp_Print

pepsiXX wrote: [quote=Pulchi][quote=pepsiXX][quote=skiroy][quote=pepsiXX]Ok, måste bara fråga en sak, tror ni verkeligen att mobbingen kommer att ta slut? Tror ni verkeligen att alla kan gå utan att märkas o allt det där med att de ska få göra vad de vill utan att bli vad det nu är de blir?

Det tror inte jag.

"han ska anpassa sig till samhället" jo visst jättelätt. de e ett rent h*****e att va mobbad så de e de enda man tänker på

"...eftersom samhället inte kommer att anpassa sig till honom".

Vad sägs om att du läser hela inlägget.

Jag kan lova dig, du kan inte mobba mig. Snacka skit och säga fula saker visst, men inte mobba.

ja, sitta bakom en dator och vara stöddig e ju inte speciellt svårt.

och ja läste hela inlägget, och de ja inte tog med spelade ju ingen stor roll. men men. de blir ju samma sak med de ja skrev ändå.

och nej ja försöker inte mobba nån, de har ja växt förbi. försöker bara försvara de ja tycker och står för

C-J...
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 242
921040
July 15, 2005 - 2:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag jobbar med barn & vet hur hemska de kan vara mot varandra.

pepsiXX
Medlem
921076
July 15, 2005 - 3:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Pulchi wrote:

och ja läste hela inlägget, och de ja inte tog med spelade ju ingen stor roll. men men. de blir ju samma sak med de ja skrev ändå.

och nej ja försöker inte mobba nån, de har ja växt förbi. försöker bara försvara de ja tycker och står för

Men säg mig, om folk alltid kommer att mobbas, alltså, då ska man alltså låta sig mobbas och sen, ehh, nä jag vet inte. Fast sen så tror du kanske att jag menar med att anpassa sig är att inte gå ut och inte visa sig, läser du mina andra inlägg kanske du fattar iaf lite av vad jag menar.

Men så när jag "försvarar" det jag står för, så mobbas jag? Eller ok, jag mobbar er, jävla töntar. Hahahahaahah, töntar, Tönt. TOENT!

Minsta lilla intyck om att tjockisen borde försöka klara sig själva kallar ni för mobbing. Om ni fortsätter som ni gör, att säga att andra gör fel och vägrar ändra på er, så kommer det alltid bli som det är. Varför kan inte tjockisen bara inse, att han är tjock, men fatta att det inte är något fel med det? Det som är kul med att mobbas är väl ändå inte att han är tjock och det passar bra att säga det till honom, utan att han tar illa upp och blir ledsen eller sur. Blir han inte det så är det väl ganska lönlöst att fortsätta?

Och visst, det är lättare att skriva på internet, jag har lite talsvårigheter. Tänker en sak, säger en annan. Påminner mig om cp-skada. Fast det är också rätt kul hur ni tror att varenda jävel är precis likadan. Vi kan säkert träffas diskutera. 🙂

Och sluta ta det ni läser så jävla allvarligt. För mig är det helt ofattbart hur man kan bli mobbad på internet.

nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1347
921114
July 15, 2005 - 4:57 pm
sp_Permalink sp_Print

pepsiXX wrote: [quote=Pulchi]

Men säg mig, om folk alltid kommer att mobbas, alltså, då ska man alltså låta sig mobbas och sen, ehh, nä jag vet inte. Fast sen så tror du kanske att jag menar med att anpassa sig är att inte gå ut och inte visa sig, läser du mina andra inlägg kanske du fattar iaf lite av vad jag menar.

Men så när jag "försvarar" det jag står för, så mobbas jag? Eller ok, jag mobbar er, j**la töntar. Hahahahaahah, töntar, Tönt. TOENT!

Minsta lilla intyck om att tjockisen borde försöka klara sig själva kallar ni för mobbing. Om ni fortsätter som ni gör, att säga att andra gör fel och vägrar ändra på er, så kommer det alltid bli som det är. Varför kan inte tjockisen bara inse, att han är tjock, men fatta att det inte är något fel med det? Det som är kul med att mobbas är väl ändå inte att han är tjock och det passar bra att säga det till honom, utan att han tar illa upp och blir ledsen eller sur. Blir han inte det så är det väl ganska lönlöst att fortsätta?

Och visst, det är lättare att skriva på internet, jag har lite talsvårigheter. Tänker en sak, säger en annan. Påminner mig om cerebral pares-skada. Fast det är också rätt kul hur ni tror att varenda j**el är precis likadan. Vi kan säkert träffas diskutera. 🙂

Och sluta ta det ni läser så j**la allvarligt. För mig är det helt ofattbart hur man kan bli mobbad på internet.

Din inlägg är endast en sak för mig...

Förvirrande.

NES_Boy
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1308
921134
July 15, 2005 - 5:32 pm
sp_Permalink sp_Print

pepsiXX wrote: [quote=Pulchi]

Men så när jag "försvarar" det jag står för, så mobbas jag? Eller ok, jag mobbar er, j**la töntar. Hahahahaahah, töntar, Tönt. TOENT!

Och visst, det är lättare att skriva på internet, jag har lite talsvårigheter. Tänker en sak, säger en annan. Påminner mig om cerebral pares-skada. Fast det är också rätt kul hur ni tror att varenda j**el är precis likadan. Vi kan säkert träffas diskutera. 🙂

Och sluta ta det ni läser så j**la allvarligt. För mig är det helt ofattbart hur man kan bli mobbad på internet.

Säker på att det _bara_ sker på internet?
Samma personer kan ju hålla på precis lika dant i verkligheten också, det är knappast något ovanligt.

Men du har helt rätt i att det är ganska trist om han tar illa upp av vad helt okända personer som han troligen aldrig kommer träffa skriver till honnom på internet.

Tror dock att samma personer håller på på samma sätt "öga mot öga" och att det där bara är ett nytt sätt att komma åt honnom, tror inte så värst många ängnar sig åt att leta reda på _okända_ tjocka eller fula personer på lunar för att tracka dom :S

badbolll
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 404
921165
July 15, 2005 - 6:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Men förfan, klart man tar illa upp även om det inte är någon man känner IRL?

Han vet nog så jävla väl att han är överviktig, då vill han inte bli påmind om det av 49 andra idioter som inte har något annat att göra.

Sitt fan inte och försvara mobbarnas handlingar eller vad ni nu håller på med.
Att mobba någon är ALLTID fel.
Finns inga men där.

Over and out

badbolll
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 404
921166
July 15, 2005 - 6:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Som ett tillägg kan jag ju även säga att jag skulle inte tveka en sekund att göra samma sak mot en mobbare, dvs att göra livet till ett helvete tillbaka.

Har man blivit mobbad av en eller flera personer i flera år så har man så dåligt självförtroende och allt möjligt.

Skiroys handling står jag bakom till 100%, dom förtjänar inte bättre.
Jag skulle alltså gärna mobba en mobbare, möjligt att jag säger emot mig själv då men jag anser att det blir en annan sak då.

peppe20
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1432
921242
July 15, 2005 - 9:02 pm
sp_Permalink sp_Print

pepsiXX wrote:
Men säg mig, om folk alltid kommer att mobbas, alltså, då ska man alltså låta sig mobbas och sen, ehh, nä jag vet inte.

Jag var mobbad i 3-4år, under de åren låg jag på marken och blev sparkad i magen och blev allmänt utstött på grund av att jag var blyg.

På dig låter det som om du tror att man tar åt sig mobbingen om man känner för det. Ingen av de 4 personerna som mobbade mig frågade snällt om jag vill lägga mig ner och blir sparkad, jag blev fälld baklänges och innan jag visste ordet av så hade jag fått 2 sparkar i magen.

Din attityd får mig att må illa med tanke på vad jag varit med om. ursäkta om du tog illa upp.

pepsiXX
Medlem
921610
July 16, 2005 - 8:51 pm
sp_Permalink sp_Print

peppe20 wrote: [quote=pepsiXX] Men säg mig, om folk alltid kommer att mobbas, alltså, då ska man alltså låta sig mobbas och sen, ehh, nä jag vet inte.

Jag var mobbad i 3-4år, under de åren låg jag på marken och blev sparkad i magen och blev allmänt utstött på grund av att jag var blyg.

På dig låter det som om du tror att man tar åt sig mobbingen om man känner för det. Ingen av de 4 personerna som mobbade mig frågade snällt om jag vill lägga mig ner och blir sparkad, jag blev fälld baklänges och innan jag visste ordet av så hade jag fått 2 sparkar i magen.

Din attityd får mig att må illa med tanke på vad jag varit med om. ursäkta om du tog illa upp.

Ber om ursäkt men jag trodde att vi diskuterade mobbing på sån nivå som trådskaparen tog upp.

badboll, om han bara bli påmind så behöver han väl inte ta livet av sig eller nåt. Dåligt självförtroende får man väl om man verkeligen bryr sig om vad de säger. Eller vad fan vet jag, jag säger bara vad jag tror. 😛

Jag försvarar inte mobbarna, jag tycker bara att det är lite fel att skylla allt på mobbarna utan att göra något åt det själv. Alltså det enda ni säger är att sluta mobbas men eftersom det inte kommer hända så får ni väl hitta på något annat.

🙂

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
921641
July 16, 2005 - 10:11 pm
sp_Permalink sp_Print

pepsiXX wrote: Ber om ursäkt men jag trodde att vi diskuterade mobbing på sån nivå som trådskaparen tog upp.

badboll, om han bara bli påmind så behöver han väl inte ta livet av sig eller nåt. Dåligt självförtroende får man väl om man verkeligen bryr sig om vad de säger. Eller vad fan vet jag, jag säger bara vad jag tror. 😛

Jag försvarar inte mobbarna, jag tycker bara att det är lite fel att skylla allt på mobbarna utan att göra något åt det själv. Alltså det enda ni säger är att sluta mobbas men eftersom det inte kommer hända så får ni väl hitta på något annat.

🙂

Okej, men vi vänder på steken: jag kommer hem till dig, och mobbar dig för att du dricker den äckliga jävla blasken vid namn pepsi, samt att jag kanske slår dig lite ibland, ungefär varannan minut, eller så.
Sen kanske jag tycker du är ful, och det påpekar jag mellan de gångerna jag slår dig.
Tror inte du att du ger vika efter ett par år, eller så?
(Vänta nu, det är klart du inte gör, för du har ju stenkoll på allting...)

skinner
Member
Medlem
Forum Posts: 2394
921651
July 16, 2005 - 10:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Synd om pojken. Tycker gott och väl att LS kan ta och varna alla som har skrivigt något taskigt och radera alla som återupprepar trotts varning samt blocka ip:et.

Förövrigt så bör man undvika LS, snittis mf då det bara är en massa jävla mobbing och fyllehäng.

pepsiXX
Medlem
921677
July 17, 2005 - 12:12 am
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: [quote=pepsiXX]Ber om ursäkt men jag trodde att vi diskuterade mobbing på sån nivå som trådskaparen tog upp.

🙂

Okej, men vi vänder på steken: jag kommer hem till dig, och mobbar dig för att du dricker den äckliga j**la blasken vid namn pepsi, samt att jag kanske slår dig lite ibland, ungefär varannan minut, eller så.
Sen kanske jag tycker du är ful, och det påpekar jag mellan de gångerna jag slår dig.
Tror inte du att du ger vika efter ett par år, eller så?
(Vänta nu, det är klart du inte gör, för du har ju stenkoll på allting...)

Jag dricker inte pepsi, dricker ingen läsk om jag får välja, var inte jag som valde nicket. 😀 Jag har inte räknat med misshandel i mina "uttal" men slår du mig slår jag tillbaka, ingen fara. Slår du mig så hårt att jag tuppar av så gör det väl inget för jag märker inget då. Jag kanske även skulle kunna slå ihjäl dig för som ni kanske har märkt så är jag inte allt för "human". 🙂 Eller så snackar jag bara skit framför skärmen, men vem vet...

Om du och alla din kompisar kom o sa att "fula jävla pepsi-drickare" till mig varjegång ni såg mig i skolan, hade jag dissat eller skrattat åt era försök. Jag har inga problem med att bli kallad det, eller något annat.

Jag har inte koll på allt, hur har du fått det intrycket? Jag sade att jag skriver vad jag tror.

Iaf, jag är hyffsat bra att skita i saker och inte ta det på allvar, skiter i det som stör mig. 🙂 Men egentligen, vem är allvarlig när de mobbas? De tycker väl endå det bara är kul? Eller nåt?

Bara så ni vet så vet jag ingenting om att vara mobbad. Jag har inte varit det även om t ex under 2an till 4an så snackade alla skit om mig, men det va bara det, skit, även om det stämde. Jag tog ingen på allvar, och den värsta av alla, min granne (vi var varken grannar eller vänner vid den tiden), tyckte jag var kul som fan. Jag menar han bara pekade och garva och sa "fishface", "ful", "luktar skit" i nån mening. Men va fan, det såg kul ut. (Jag var en av de, om inte den, som hade fulast kläder, samma kläder, var sällan ren och luktade mycket fisk)
Jag menar brudarna från den klassen tror säkert jag är skitmobbad.
😀 Om de inte hade sett mig med grannen o hans "gäng". I 7an började vi i samma klass, så vi började hänga lite o sådär... Vi blev typ grannar i 5an, började samma B-språk i 6an, han kände inte många där. I högstadiet snackade vi massa skit i klassrummen, speciellt på b-språken, värst i nian. Alltså vi var polare då. Fast då i skolan. Nu på lovet kanske vi bara ses på väg hem (vi är grannar), säger hej och snackar lite skit och sen hejdå.

Har inte blivit misshandlad, förutom i 4an kanske det var. laugh På gymapalektionen hamnade vi (grannen) bredvid varandra och rätt som det är skickar han upp en tåpaj i mitt skrev. Jag börjar grina och lutar mig mot väggen lite. "haha, jag sparkade honom allt vad jag hade mellan benen och han började grina" sade han. Skitkul nu när jag frågade om han kom ihåg det, för det gör han inte. 😀

Aja, det finns säkert massa skit o lägga till men vem orkar läsa eller skriva det.

Finns fler liknande händelser.

Se skillnaden fan, jag gör vänner, ni gör fiender. 🙂 Jag kan inte komma på en enda person att tycka illa om, och vad jag vet är det ingen som har något emot mig. (forutom kanske ni då, men ni är bara text :D)

Edit: Men fan vad mycket text det blev då, jävla skit!
Edit2: Jag menade att jag tyckte grannen var kul och inte att han tyckte jag var kul.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 332
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL