February 12, 2002
Maxar 90 tror ja, sist iaf, kanske gör mer nu. Tränar med 70. (10 rep 4 set) Väger 82
Bänk är mitt sämsta.. Måste bara tilläggas för sakens skull. 😉
Kan vi inte ta en tilläggs fråga på bröstmusklerna/triceps? 🙂
Hur många riktiga armhävningar gör ni tills de tar stopp? (med armbågarna lite utåt, händerna 1 handlängd utanför axeln, med bara tårna i backen och totalt utan svankning, pannan i golvet upp till 1 cm från raka armbågar)
February 12, 2002
obelix wrote: tror jag maxade runt 70 när jag vägde runt 100 kg, men just bänkpress har alltid varit min svagaste "gren", men jag har däremot maxat ca 600kg i stående vadpress. 😎
Vart hittade du så mycket vikter och hur exakt gick du till väga. Du vet väl att det är väldigt väldigt mycket? 😛
Maskinen på vårt gym är 150 kilo max och har då inte sett någon ta det ännu. 70 är lagom för mig att träna på, har då alltså bara 530 kilo kvar..
Antar nu att du menar att man bara använder främre delen av foten och lyfter med för det är vadpress va?
[Image Can Not Be Found]
January 12, 2004
-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=obelix]tror jag maxade runt 70 när jag vägde runt 100 kg, men just bänkpress har alltid varit min svagaste "gren", men jag har däremot maxat ca 600kg i stående vadpress. 😎
Vart hittade du så mycket vikter och hur exakt gick du till väga. Du vet väl att det är väldigt väldigt mycket? 😛
Maskinen på vårt gym är 110 kilo max och har då inte sett någon ta det ännu. 70 är lagom för mig att träna på, har då alltså bara 530 kilo kvar..
Antar nu att du menar att man bara använder främre delen av foten och lyfter med för det är vadpress va?
japp, jag hade främre delen av foten på en 5-10 cm upphöjning, där jag pumpade upp och ner.
jag hade lösa vikter på en stång som var säkrad (säger man så?) i en ställning så man inte kunde tappa balansen eller tappa den så man skadade sig.
Jag lyckades bara köra denna vikten 5x3 ggr, och sedan kunde jag inte gå som folk på ett tag.
Men väger man +100 kg så får man mycket gratis träning i vaderna, speciellt om man går mycket med tung packning, detta var när jag gjorde lumpen.
Då mätte mina vader ca 55-58 cm i omkrets
edit/
det såg ut som bilden du hittade/gjorde, bara det att det var en skivstång istället för viktmagasin, plus att man kunde lägga på vikter framför bröstet.
January 12, 2004
dreamweaver wrote: [quote=obelix]Då mätte mina vader ca 55-58 cm i omkrets
Det där är för faan omkretsen på mina lår!!! 😮
hehehe, jag vet, jag hade vader som var större än de flesta kompisarnas lår... :)R
jag fick aldrig vara med när måttbandet kom fram, jag är så att säga naturligt storväxt, med div stora mått :bgrin:
Bortsett från mina spinkiga armar
January 12, 2004
-=*ThE_cRoW*=- wrote: Men vad hade du får typ av vikter då? 😕 Menar stången väger väl 20? sen så behöver du (är väl 25 som är högsta skivan?) 23,2 st 25kilos vikter. Vart fick du plats med alla?
50 kg var de vikterna jag använde mest, plus så det gick åt ett par 25 kg:s
January 12, 2004
-=*ThE_cRoW*=- wrote: Oki, men det måste ju vara rätt så otroligt! Dumt av dig att inte försöka komma med i guinnisrekordbok. 😛 Vad är rekordet?
det lär vara mer än så.
jag har tex sett en 70-årig gubbe lyfta ett ton 70 ggr, han hade med ett gäng andra som skulle göra samma sak, dom kroknade halvägs 😮
Han lyfte med benen, visserligen bara så att vikten lämnade marken, men ändå ett lyft.
1 Guest(s)