June 3, 2001
denstore wrote: ändå blir man varnad för spam?!?!
Tänk dig mig och Mind @ sweclokers forum... 🙄 :bgrin:
4860 varningar och sen en ban.
denstore wrote: En annan svarar:
"Vad är det för snack? Det presterar ju i klass med t.ex. en tre år gammal BMW M3, vilket funkar klart godkänt på vägen än idag. Alla är inte bildårar, och tycker att 4-500000kr är normalt för ett fordon."
Bra att du tog ett exempel på en riktig bil. 😀
December 15, 2003
Hehe, läste nu hela tråden på SC, mycket roande och det förgyllde min baksmälla nu på morgonkvisten. 😉 Fast hade jag varit moderator där så hade nog du, denstore, ändå fått en varning. Du var väldigt grym mot honom och det gjorde ju inte saken bättre att han inte begrep det i början och tillslut hamnade i en återvändsgränd. Men jag beundrar dig ändå för finessen i föolämpningarna!
March 11, 2003
Akatosh wrote: Hehe, läste nu hela tråden på SC, mycket roande och det förgyllde min baksmälla nu på morgonkvisten. 😉 Fast hade jag varit moderator där så hade nog du, denstore, ändå fått en varning. Du var väldigt grym mot honom och det gjorde ju inte saken bättre att han inte begrep det i början och tillslut hamnade i en återvändsgränd. Men jag beundrar dig ändå för finessen i föolämpningarna!
Till saken hör väl att jag anmälde tråden till moderatorerna långt innan den gick totalt överstyr. Det är deras (vår) uppgift att hålla nivån på en rimlig nivå, och se när tråden börjar bli för off-topic.
Hade de tagit tag i saken när jag anmälde in det till dem, så hade det inte blivit några grövre förolämpningar. Och vi pratar inte om några timmar, utan om en dag eller två.
Att jag sedan gärna bär den varningen med stolthet, då jag hade förbannat roligt när jag trissade upp honom, är en annan sak. Jag är väl en elak jävel, ibland.;)
Underhållande tråd, men den borde ha låsts i ett tidigt skede.
Hade varit mer humant för den där killen F#ect eller vad det var.
*Edit*
Den lille har svarat igen..
😉
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
February 4, 2003
Denstore. Tro mig. Jag vet vad du snackar om. Sweclockers moderatorer är ALLDELES för lätta på "varningsknappen".
De varnar inte för det som bör varnas, utan varnar de som verkligen diskuterar.
Sweclockers vet dessutom inte vad "bump" är.
Exempel.
Skapade en tråd. Ingen svarade på två dygn. Jag skrev om tråden (redigerade den befintliga istället för att skriva en ny). Men eftersom den låg på sidan 3 så är det knappast någon som ser den. Men Sweclockers har "skydd" för att ens kunna bumpa "vettiga" notifieringar. Anmälde därför min tråd till moderatorerna för att de skulle kunna hjälpa mig få min tråd sedd.
Det roliga i det hela är att jag inte fick något svar på 2 dygn (trodde jag). Så skapade jag en ny tråd med samma innehåll. Boom- varning direkt. Då sa moderatorn att jag fick banningen för att jag gjorde en ny tråd (vilket jag kan förstå). Men jag hade ju ändå försökt använda min befintliga tråd. Men då sa han att moderatorerna omöjligt kan "bumpa" en tråd, då det bryter mot reglerna.
Men bump enligt mig är när man skriver något, utan att tillföra något. Det var defenetivt inte vad jag hade gjort. Hade gått från 4 rader till typ 30 (lagt till all fakta som kunde vara frågetecken).
Dessutom sa de att de hade skickat detta till mig via min email. Kollade. Och givetviss fanns det 2 email (men båda var tomma, eftersom jag vid den tidpunkten hade problem med mailhostningen från Box.se). Ifrågasatte två saker.
1.) Deras vetskap om vad bump är. (som jag fick varning 1 för)
2.) Att de använder email som kontaktmetod, istället för PM. Dessutom säger de att det är deras interna rutiner. Det roliga är att alla moderatorer verkar ha "egna rutiner" då vissa ändå skickar PM. Undrar hur jag ska känna till detta som medlem om det inte står någonstans att jag frekvent ska kolla min inbox? (detta fick jag varning 2 för, att jag inte gjorde).
Har sen dess skapat två nya konton där. Helt enkelt för att jag skiter i regler på ett ställe vars "makthavare" jag inte accepterar.
EDIT!! TACK FÖR ATT DU SPARAT SIDORNA!!
May 19, 2003
We! Bra denstore!
Var lite intressesant läsning faktiskt =).
Jag fattar inte att du orkade, och att den lilla ungen (framstod iaf liten pga av inga punkter, inga stora bokstäver*, och sitt omogna sätt att arhgumentera och försvara sin argument) orkade tjafsa emot dig 😀
Sen kan man också undra hur Sweclockers tänkter. Att få varnigar för spam, när du är den ända som skriver något vettiga inlägg. Iofs är inläggen lite OffT, men iaf.
Aja, sådana ungar vill man bara bli av med på ett eller annat sätt. Tål inte dom. Att inte kunna bete sig som en något vuxen person, även fast han kan inte är mer än 12 år, så kan man iaf försöka föra en "normal" diskution.
July 13, 2002
HAHAHA
denstore wrote: [quote=f#ect]varför inte bara erkänna för dina kompisar att du är ett rövhål så slipper du skämma ut dig.
Att jämföra någon med rektum, är inte direkt någon intellektuell bragd. Men visst, alla barn skall väl gå igenom en tid av analfixering, enligt Freud. Otur för dig i så fall, då du antagligen ideligen glömmer bort vilken tumme du hade där bak, och vilken det du sög på senast......
Killen hade ju inte ett argument som backade sina åsikter... bara förutfattade meningar om gamla grafikkort.
EDIT: Måste jävlas lite med dig också :)... Förvånar mig att ingen påpekade dina lite skumma styckeindelningar när du kritiserade hans språkanvändning (för övrigt fullständigt berättigad kritik :)).
Antingen har man indrag eller tom rad. Att bara "entra" ned en rad är "inkorrekt".
xxxxxxx xxxxxxxx xxx.
xxxx.... <--- fel
xxxxxxx xxxxxxxx xxx.
[indrag] xxxx.... <--- rätt
xxxxxxx xxxxxxxx xxx.
[tom rad]
xxxx.... <--- rätt
Men faen vilken skillnad det var att läsa din inlägg jämfört med f#ects. Tog dubbelt så lång tid att navigera sig genom hans ström av små bokstäver och satsradningar.
(nu borde jag nog vara tyst annars kommer jag få höra om mitt "abuse" av "..." :D)
September 1, 2002
Ush jag tyckte synd om F#ect. Det kan inte vara roligt att bli totalt överkörd i en diskussion.
I all sin desperation tyckte jag att detta försök till mothugg från honom var den roligaste:
F#ect wrote: en annan sak är att du inte kan ta förolämpningar och ber skruvis skriva för dig så du inte börjar gråta.
Gamblor wrote: Ush jag tyckte synd om F#ect. Det kan inte vara roligt att bli totalt överkörd i en diskussion.
I all sin desperation tyckte jag att detta försök till mothugg från honom var den roligaste:[quote=F#ect]en annan sak är att du inte kan ta förolämpningar och ber skruvis skriva för dig så du inte börjar gråta.
Det var nog ingen fara med den killen, han uppfattade tydligen inte det hela som om det var han som kördes över.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
March 11, 2003
Bara för att klargöra något om den här tråden. Jag vill inte visa på hur dum f#ect är, utan snarare på hur viktigt det är att faktiskt inte bara häva ur sig något i stil med:
-"Fan vilket skitkort, klarar ju ingenting"
Den sortens kommentarer är verkligen totalt onödiga, och var det som utlöste hela den här pajkastningen.
Om man inte kan underbygga sina åsikter, så skall man behålla dem för sig själv. Vill man ändå häva ur sig en massa skit, ja då får man också acceptera att någon hugger tillbaka.
Dock så är det stora problemet i denna tråden, enligt mig, att det inte stoppades tidigare. Jag kan ta att få varningen, men hade hellre sett att det man hade låst tråden betydligt tidigare. Hade samma tråd löpt här, så hade jag låst den så fort stämningen blev för hetsk, och sedan skickat ett PM till vardera bråkstaken. Nu hände knappt någonting, innan det redan var för sent.
July 14, 2003
Jag som inte var försiktig, jag blev bannad från swec i en månad, får man automatiskt komma in igen sen eller? För det känns som det gått över en månad nu tycker jag 🙂 Och när jag loggar in så blir det bara en blå sida med lite punkter som säger att jag inte har behörighet att gå in på forumet bla bla 🙂
Några fyndiga förslag? Ska man maila en moderator eller?
November 22, 2001
Såna människor går inte att prata med.
Har de fått för sig något är det rätt oavsett hur mycket bevis man lägger fram för dem
och eftersom du spelar vuxen så antar jag att du har en flickvän,,hoppas hon snart inser vilken misslyckad skitstövel till person du verkligen är ,stackars krake
Är man vuxen bara för att man har flickvän?
Måste man ha flickvän om man är vuxen?
Om hon gör slut, kommer man sluta vara vuxen då?
Intressant teori han kommer med.
2 Guest(s)