Vad ska jag göra? Återbetalning och han svarar inte|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad ska jag göra? Återbetalning och han svarar inte
MaddeTy
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 59
sp_UserOfflineSmall Offline
1
December 18, 2009 - 4:10 am
sp_Permalink sp_Print

Hej!

sålde förra veckan ett mobo och cpu och lite sådär, efter jag fått betalningen och bett min pojkvän att skicka grejerna så berättar han att han skickat tillbaka grejerna till komplett, det var helt nya grejer nämligen.

detta ledde ju till att jag inte kunde skicka några grejer och PMade killen jag sålt till och bad om ursäkt samt bad om hans kontonr så jag kunde betala tillbaka pengarna, det var en ganska stor summa men han svarar inte på PM... Jag ser att han har läst mitt PM, eftersom det ligger i skickat och inte i utkorg.

vad ska jag göra? jag vill liksom inte få en anmälan eller nåt på mig när jag har kvar pengarna och kan återbetala direkt. det borde ligga i hans intresse att få tillbaka sina pengar, speciellt såhär innan jul?!
kacktjarn är det förresten. är det någon som känner honom irl?

:cy:

Mvh
Madde

RoadRunner
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 271
1239512
December 18, 2009 - 5:29 am
sp_Permalink sp_Print

Du lär ju inte ska behöva vara orolig om du vill göra rätt för dig, finns ingen som ärligt talat kan ställa till några större problem då.

Jekyll 3000
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1330
1239514
December 18, 2009 - 6:49 am
sp_Permalink sp_Print

Jag tror inte du kan se om han läst ditt pm så det kan helt enkelt vara så att han inte sett det.

Jonas Fallenius
Member
Medlem
Forum Posts: 2669
1239516
December 18, 2009 - 6:53 am
sp_Permalink sp_Print

Jekyll 3000 wrote: Jag tror inte du kan se om han läst ditt pm så det kan helt enkelt vara så att han inte sett det.

Det ligger i utkorg tills mottagaren öppnar det.

Madde:

Vill han ha pengarna får han höra av sig, du har skickat pm, skicka telefonnummer också om du inte har gjort det så han kan ta kontakt med dig den vägen om han har lust.
Det finns inte så mycket mer du kan göra...

MaddeTy
Siktar mot toppen
Medlem
1239519
December 18, 2009 - 7:22 am
sp_Permalink sp_Print

Bogus, nej, visserligen inte. Men skulle du inte du bli fundersam om någon läser ditt pm där du förklarar läget och vill betala tillbaka en summa som gånger 2 är nästan 5-siffrigt och denna någon inte svarar?

mvh
Madde

MaddeTy
Siktar mot toppen
Medlem
1239520
December 18, 2009 - 7:24 am
sp_Permalink sp_Print

RoadRunner wrote: Du lär ju inte ska behöva vara orolig om du vill göra rätt för dig, finns ingen som ärligt talat kan ställa till några större problem då.

stora summor pengar gör mig alltid orolig.
går jag in på banken och ser någon filur som ser ut som en rånare blir jag rädd av bara det. embarassed

mvh
Madde

Balor
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 516
1239524
December 18, 2009 - 7:57 am
sp_Permalink sp_Print

Det låter som om du har lärt dig en läxa denna gång. Man ska inte göra allt så hastigt. Detta påverkar ju fler än bara dig och personligen hade jag känt mig väldigt besviken om jag var köparen.

opA87
Member
Medlem
Forum Posts: 2399
1239537
December 18, 2009 - 10:00 am
sp_Permalink sp_Print

Om han nu gett dig en adress eller liknande är de väl bara att leta upp telefonnummer på eniro ? 🙂

RoadRunner
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 271
1239565
December 18, 2009 - 4:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Sånt händer ju ibland och trots att köparen kanske känner sig besviken finns det inte så mycket du har gjort fel... Vill man ha 100% säkerhet att man har varan i handen direkt osv, köp i butik och betala mera. Det viktigaste när man handlar begagnat (eller nytt begagnat) är att man inte blir lurad och förlorar pengar på det. Försöker alla göra rätt för sig så ska det inte uppfattas på något annat sätt heller.

Kamikazepilot
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 387
1239567
December 18, 2009 - 4:52 pm
sp_Permalink sp_Print

MaddeTy wrote: stora summor pengar gör mig alltid orolig.
går jag in på banken och ser någon filur som ser ut som en rånare blir jag rädd av bara det. embarassed

mvh
Madde

Lite off topic men ändå: Hur ser en rånare ut då ? Kan vara bra att veta så att polisen kan gripa alla dessa människor innan dom slår till.
Man ska akta sig för fördomar och inte döma människor efter utseende.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1239570
December 18, 2009 - 4:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag kan fixa fram hans e-mail om det skulle lugna dig?

//Andreas

thunderwolf
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 45
1239658
December 20, 2009 - 12:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Ett sätt, förutsatt att betalningen skedde genom att han fick ditt kontonummer & satte in pengarna den vägen, är ju att tala med din bank. De borde ju utan några större problem kunna hitta just den specifika överföringen samt "spegla tillbaka" den till avsändaren - på så sätt behöver ju du inte få del av personens kontouppgifter utan banken skickar helt enkelt tillbaka pengarna dit där de kom ifrån.
Sedan meddelar du bara honom om att återbetalning av hela summan är gjord samt ser till att du får någon slags bekräftelse från din bank på just detta - så är du ju safe sedan.
Det är ju inte olagligt att "lura" någon att du har något att sälja - & det är ju i princip endast det du gjort (dock ej medvetet) så fort pengarna är tillbaka där de hör hemma. En oseriös bedragare skulle ju heller knappast betala tillbaka ett öre, så gör du det så lär inte någon tvivla på att din intention var att göra en helt legitim affär, men att denna tyvärr kraschade pga. din pojkvän.

MaddeTy
Siktar mot toppen
Medlem
1240376
January 1, 2010 - 6:32 am
sp_Permalink sp_Print

har fört över från min pojkväns netellerkonto då det var enda stället vi hade pengar på.. upp till en månad innan pengarna kommer till kacktjarn.. helt sjukt.. vet inte hur jag ska kompensera honom för jag vill verkligen inte ha en röd tråd i mina omdömmen. detta var en en på miljonen händelse och lär aldrig upprepas igen.

Kamikazepilot, dom ser ut som min pojkvän ungefär.. hehe, nejdå. men det är amfetaminmissbrukare, tunna som fan, massa tatueringar och piercingar, rycking gång, osäkert tal, stirrig blick, uppspärrade ögon, tefatspuppiller.... ungefär så. jag är livrädda för dom. jag dömmer ingen efter utseende, kanske i extremfall men ingen är väl felfri embarassed

delphi1, jag har fått tag på både telenr och honom så det är lugnt.. men det är typ 1,5v sen vi förde över från neteller och jag bad honom höra av sig när det kom.. men en månad.. det är ju helt sjukt. vad är det som tar en månad?

har ni något tips på hur jag kan kompensera honom? jag erbjöd att ge ränta på pengarna men det verkade inte så lockande...

thunderwolf, om detta var frågan om bedrägeri så skulle jag inte nöja mig med ~3-4k som han betala. min pojkvän har varit medlem här lääänge men skriver aldrig, men jag brukade förr låna hans konto för att kolla säljesannonser. så hade jag velat göra bedrägeri hade jag satsat på nåt liknande den där killen som hade en butik han påstod att han la ner.
jag lurade dessutom inte honom att jag hade något att sälja. jag hade grejerna och jag kom överrens med min pojkvän att vi säljer sakrerna här på NH, men dagen efter när jag vaknar säger han att han har skickat in det till komplett och jag typ ??? och sen blir toklack och förklarar att en kille redan betalat.

usch nej, allt prat om bedrägerier får mig att må dåligt. blivit blåst på allt möjligt och det svider riktigt illa.

ursäkta mitt extremt låna inlägg, blir pratglad som tusan av min ryggmedicin av nån anledning =) tramadol heter dom om någon ätit såna och upplevt samma. har redan städat hela lägenheten och rensat datorn och ominstallerat 2 datorer.

gott nytt år på er!

kram
madde

Lodisen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1200
1240416
January 2, 2010 - 9:23 am
sp_Permalink sp_Print

MaddeTy wrote:
ursäkta mitt extremt låna inlägg, blir pratglad som tusan av min ryggmedicin av nån anledning =) tramadol heter dom om någon ätit såna och upplevt samma. har redan städat hela lägenheten och rensat datorn och ominstallerat 2 datorer.

gott nytt år på er!

kram
madde

Kan bero på att det är narkotikaklassat och folk brukar käka det för att bli höga? laugh

Lurifax
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 750
1243782
February 22, 2010 - 1:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Detta verkar inte ha fått någon lösning än och nu är vi fler som sitter i samma båt.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1243805
February 22, 2010 - 6:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Kacktjarn lever, det vet jag. Han är mycket i Folding-forumet.

//Andreas

Lurifax
Kommer du hit ofta?
Medlem
1243809
February 22, 2010 - 6:44 pm
sp_Permalink sp_Print

opA87
Member
Medlem
Forum Posts: 2399
1243815
February 22, 2010 - 7:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Lurifax wrote: Ja det är bra... Men vi är fler som råkat ut för bedragaren MaddeTy som försöker rentvå sig med denna post vilket är helt ruttet.

:cy: :scratch:

:roflmao:

.. detta gick åt ett helt annat håll än vad jag trodde !

MaddeTy
Siktar mot toppen
Medlem
1243838
February 23, 2010 - 7:29 am
sp_Permalink sp_Print

Lurifax wrote: Ja det är bra... Men vi är fler som råkat ut för bedragaren MaddeTy som försöker rentvå sig med denna post vilket är helt ruttet.

Herregud alltså.. Om du ens visste vad som hänt mig.

Rentvå mig? Jag tror jag väntade 3v eller något sånt innan jag fick svar från kacktjärn. Månaden efter försvann min pojkväns bostadstillägg på sjukskrivningen så vi gick från en inkomst på 9000/mån till 4500/mån!!!

Du anklagar mig för bedragare? Kolla mina omdömmen och i vilka prisklasser jag sålt saker, och jag säljer saker för 1000kr som inte kommer iväg... Fråga delph1 om bedrägerihistoriken på detta forum så får du se summorna folk lyckats lura av folk helt utan omdömmen.
Hade jag varit ute efter att lura någon på pengar hade jag lagt ut en macbook air för 10k eller något sånt.

Jävla idiot.

Jävligt svårt att svara i telefonen när man ligger på sjukhuset bara så du vet!!!

Lurifax
Kommer du hit ofta?
Medlem
1243842
February 23, 2010 - 8:10 am
sp_Permalink sp_Print

Allt jag begär är att man hör av sig om inte saker kan fullföljas eller om det händer något, som sagt. Märker du att någon ringt 20 gånger så kanske det är läge att be någon annan ringa upp och fråga vad den vill...

Men jag beklagar och återtar mitt påstående om bedragare tills vidare nu när någon kontakt upprättats igen.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 357
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL