Vad ska jag göra? Återbetalning och han svarar inte|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad ska jag göra? Återbetalning och han svarar inte
Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
sp_UserOfflineSmall Offline
1243882
February 23, 2010 - 5:28 pm
sp_Permalink sp_Print

MaddeTy har inte försökt lura någon. Hon har skött sina affärer snyggt.

//Andreas

MaddeTy
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 59
1244034
February 26, 2010 - 2:26 am
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: MaddeTy har inte försökt lura någon. Hon har skött sina affärer snyggt.

//Andreas

Tack Delph1. Hoppas verkligen du menar det, för du fick gråten i halsen att släppa.

Vi har nu alla våra tre bilar ute på annons samt våran MC.
Jag har även erbjudit kacktjarn kompensation för att han fått vänta, det är ändå någon månad sen våran affär inte gick igenom.
Lurifax har jag erbjudit våran 47" LCD om han inte har pengarna senast 10onde mars.
Fuzp, ja.. Som han - fortfarande - behandlar mig, så har jag knappt mage att be om ursäkt.

Jag vill bara sköta detta så snyggt som möjligt och få pengarna tillbaka så snabbt som möjligt så jag slipper gå och vara orolig hela dagarna att polisen kommer och tar mig.

Att göra som Fuzp och säga att andra personer också köpt av mig, personer jag aldrig ens pratat med, det är verkligen att sjunka till en låg nivå!

Lurifax var iallafall mogen nog att ta bort sitt inlägg efter att ha pratat med min pojkvän. Och enligt min pojkvän så var Lurifax trevlig och saklig i telefon och självklart förstår jag reaktionerna när någon bara försvinner!

kacktjärn har absolut hanterat detta bäst och jag har fått känslan att han tyckt "betala så fort du kan", typ... Inga påhopp eller glåpord.
Men nu när folk börjar anklaga mig för bedrägerier så förstår jag honom också att "det börjar bli dags nu".

Men som jag ser det så är grov misshandel en ganska bra anledning att inte svara på privata meddelanden.
Ni kan ringa till atlas collection i Uppsala och fråga när jag jobbade senast och jämföra med när jag slutade svara.

Sen kan jag lägga upp bild på sjukintyg och annat om det finns någon här i Enköping som har en scanner jag kan låna.

Bild på mig själv vill jag helst inte lägga ut, man blir ganska paranoid efter en sån här sak och jag har polisanmält saken och googlar man mitt namn hittar man nog mig här. Och jag vill inte att samma kille hoppar på mig igen.

Jag vet att jag inte är i position att kräva något.
Men jag borde få ett svar på varför Fuzp och Flubber sitter och säger till Lurifax och kacktjärn att även Flubber köpt SSD-disken?

Delph1 bör kunna kolla upp alla mina privata meddelanden och där finns ingenting som har med någon Flubber att göra.

Att det kan ta någon dag för mig att svara beror på att jag använder mobilen som anslutning till internet via tre. Även detta borde Delph1 kunna bekräfta.

Sen att jag lovade pengarna till senast idag och det nu inte blir förns 10onde Mars svider nog värre för mig. När jag loggade in på internetbanken 00.01 och såg att det inte kommit in några pengar på kontot fick jag en klump i magen. 00.10 när jag insåg att det inte kommer några pengar så brast jag ut i gråt.
När jag äntligen lugnat ner mig ringde jag min pojkväns syster som också jobbar där och då förklarade hon varför jag inte fått pengar och att jag kommer få dom natten till 10onde Mars..

Ursäkta mitt långa inlägg. Jag var bara tvungen att skriva av mig.

Ber verkligen väldigt mycket om ursäkt om detta påverkat någon privat.
Finns det något jag kan göra för att återgälda det - förutom att betala tillbaka då - så säg till.

Nästa gång tar jag en annan väg hem...

Mvh
MaddeTy

Andreas Galistel
Member
Medlem
1244070
February 26, 2010 - 4:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är tråkigt det som hänt, men det kommer att lösa sig bara saker det får lite tid.

//Andreas

MaddeTy
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 59
1244426
March 5, 2010 - 1:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Nu har jag iaf betalat in till Lurifax och Fuzp.
Och så har jag lovat kacktjärn pengar senast den 10onde som jag sa att jag får lön, men det är den 18onde.. Så, någon som har tips på hur man får tag på 3600 lite halvsnabbt? Sålt allt jag äger redan i princip och pojkens bilar finns inget intresse för tydligen.

Mvh
MaddeTy

Andreas Galistel
Member
Medlem
1244567
March 7, 2010 - 9:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Tog bort några inlägg.

Tråden är inte till för att spekulera utan för att MaddeTy ska kunna kommunicera med sina säljare och köpare.

//Andreas

Jine
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 87
1247124
April 16, 2010 - 2:58 am
sp_Permalink sp_Print

Jag vill inte spekulera eller så, men jag undrar hur det gick med detta.
Sen har jag en öppen fråga till dig, MaddeTy...

Du har såld en produkt, och fått betalt för den.
Sen visar det sig att du inte kan skicka denna av anledning att produkten inte finns kvar längre - för din pojkvän lämnat tillbaka den mot öppet köp?

...jag kom överrens med min pojkvän att vi säljer sakrerna här på NH, men dagen efter när jag vaknar säger han att han har skickat in det till komplett och jag typ ??? och sen blir toklack och förklarar att en kille redan betalat.

Då står du utan produkt, med pengar på kontot samt din pojkvän har pengar i handen från komplett för produkten.

Då står du alltså med runt 2 * pengar att tillgå.

Vad hände med dom pengarna?
Hur kan det vara en issue att betala tillbaka till dina köpare, och hur kan du inte ha pengar på kontot att betala tillbaka dessa med?

Förklara gärna, för jag hänger inte med.

bha*
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 676
1247133
April 16, 2010 - 7:37 am
sp_Permalink sp_Print

EDIT av Delph1: Tråden är till för att MaddeTy ska kunna svara på frågor, inte få skit kastad på sig.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 365
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL