October 22, 2002
hawkie wrote: [quote=fisken][quote=hawkie]5k för förstärkare, 10k för dator.
Resterande fem söp jag upp under typ 3 månaders tid.
Nu i efterhand önskar jag att man sparat, men men :/
Sen så lagt dom på evon istället? 😉
Absolut 🙂
Förstår det. Blir liknande tankar med subban. Dock så får man lugna ner sig lite efter husköpet 😛
February 7, 2006
September 5, 2001
fisken wrote: [quote=hawkie][quote=fisken][quote=hawkie]5k för förstärkare, 10k för dator.
Absolut 🙂
Förstår det. Blir liknande tankar med subban. Dock så får man lugna ner sig lite efter husköpet 😛
Oj oj, husköp och grejjer. Har knappt råd att ha evon nu och endå bor jag hemma!
ps. sorry offtopic.
OT: bränn pengarna på något skoj till dig själv, det är du värd efter allt slit för 66kr/dagen.
June 3, 2001
fisken wrote: Förstår inte varför folk måste spendera varenda öre direkt när dom får lite pengar i handen. Tänk om folk kunde hantera pengar bättre så skulle samhället må bättre.
Bra sagt.
Jag har jobbat på å inte spenderat mycket utöver dom fasta kostnaderna som hyra å sån skit.
Börjar blir en fin liten hög nu. 🙂
August 7, 2001
Gueno wrote: [quote=fisken]Förstår inte varför folk måste spendera varenda öre direkt när dom får lite pengar i handen. Tänk om folk kunde hantera pengar bättre så skulle samhället må bättre.
Bra sagt.
Jag har jobbat på å inte spenderat mycket utöver dom fasta kostnaderna som hyra å sån skit.
Men du har ju inte jobbat på ordentligt för 66kr om dagen... 🙄
Efter att man har gjort lumpen ska man ju se till att göra någonting speciellt.
July 18, 2003
Har själv inte gjort lumpen, men de flesta som jag känner som har gjort lumpen drog utomlands en vecka o festade.
Edit: 1400:e inlägget
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
October 22, 2002
hawkie wrote: [quote=fisken][quote=hawkie][quote=fisken][quote=hawkie]5k för förstärkare, 10k för dator.
Absolut 🙂
Oj oj, husköp och grejjer. Har knappt råd att ha evon nu och endå bor jag hemma!
ps. sorry offtopic.
OT: bränn pengarna på något skoj till dig själv, det är du värd efter allt slit för 66kr/dagen.
Ännu mer OT:
Jag har gjort vissa prioriteringar, huslån + drift var ungefär samma månadsbelopp som avgiften på min bostadsrätt. Fast just nu ligger man på minus pga lite möbler, pajjade mittendiffen och turbobyte på subban.
Råd har man alltid, gäller bara att fundera en gång extra när man handlar mer onödiga saker. Jag klarar mig fint med en 28" TV med 5-6 år på nacken, sitter med en dator som är medel, festar sällan. Dock så jobbar jag lite oftare istället 😛
Gueno wrote: [quote=fisken]Förstår inte varför folk måste spendera varenda öre direkt när dom får lite pengar i handen. Tänk om folk kunde hantera pengar bättre så skulle samhället må bättre.
Bra sagt.
Samma här. Nu har dock högen krymt en aning. Fast den finns fortfarande där. Tog fullt lån på husköpet, löste ut lånet på bilen vid lägenhetsförsäljingen och resten ligger på högen. Är alltid bra att ha kulor undanstoppade ifall något oväntat händer.
Har lite svårt för några kompisar som behöver låna pengar i slutet av månaden pga att dom festat stenhårt dom 2 första helgerna i varje månad. Ska inte dra in politik i det hela men måste göra det ändå. Oftast är det dom röda som sätter sig i den situationen av mina vänner och bekanta. Underligt på något sätt.
November 22, 2001
fisken wrote:
Har lite svårt för några kompisar som behöver låna pengar i slutet av månaden pga att dom festat stenhårt dom 2 första helgerna i varje månad. Ska inte dra in politik i det hela men måste göra det ändå. Oftast är det dom röda som sätter sig i den situationen av mina vänner och bekanta. Underligt på något sätt.
Haha, det där känner jag igen. Undrar varför det är så?
October 22, 2002
Json_81 wrote: [quote=fisken] Har lite svårt för några kompisar som behöver låna pengar i slutet av månaden pga att dom festat stenhårt dom 2 första helgerna i varje månad. Ska inte dra in politik i det hela men måste göra det ändå. Oftast är det dom röda som sätter sig i den situationen av mina vänner och bekanta. Underligt på något sätt.
Haha, det där känner jag igen. Undrar varför det är så?
Jag har mina spekulationer om varför det är så. Fast jag tänker inte utveckla dom här pga att det kommer att bli en totalt urspårning senare i ämnet 😉
1 Guest(s)