November 21, 2005
February 17, 2004
Vad jag skulle göra om jag blev arbetslös idag är följande:
+ Lära mig ett/flera nya språk
+ Uppdatera kunskaper inom ett visst/flera ämnen
+ Fixa, dona & trixa. Dvs vad jag gjorde när jag hade visstidsarbete var att under de lediga dagarna, renovera min lägenhet. Och det är nått du tjänar på i längden.
Det finns alltså massor att göra för en arbetslös. Bara du undviker att bli deprimerad och hängig/uttråkad så är det inte så dumt .
//dani
November 21, 2005
November 22, 2001
Johan- wrote: Uttråkad är jag redan.. Jo tänkte söka jobb men deras telefon tid var måndag till onsdag. Har väl ingen direkt hobby förutom att träna och det kan man ju inte göra hela tiden direkt.
Det finns betydligt mer än ett ställe/sätt att söka jobb.
Finns t ex massvis med hemsidor utöver arbetsförmedlingen.
T ex monster.se, jobbguiden.se
Läs platsannonser i tidningar oxå.
December 10, 2001
Håller med där. Parkbänken före WoW. Fastnar du i WoW-träsket går livet utför snabbt. Livet är nog mer hälsosamt på parkbänken, hehe.
Arbetsförmedlingen är väl kanske inte bästa stället att hitta jobb på. Testa andra alternativ. Finns bra hemsidor som någon skrev, sen går det ju att kontakta en del företag direkt och höra.
Har du bil eller hoj kan du ju alltid göra lite service och småfix på den.. Sånt brukar man ju sällan tycka sej ha tid över till annars.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
October 18, 2006
Mean Machine wrote: [quote=Josey Wales][quote=NH|Mimer]Söka nytt jobb?
Och så läser vi tråden innan vi postar, m'kay? 🙄
Han frågade vad han skulle göra med all fritid som arbetslös och jag svarade vad jag tyckte, hur har det inte med tråden att göra?
Gudarna skall veta att jag ofta går ganska off-topic men i det här fallet tyckte jag verkligen inte att jag gjorde det.
February 12, 2003
Josey Wales wrote: Han frågade vad han skulle göra med all fritid som arbetslös och jag svarade vad jag tyckte, hur har det inte med tråden att göra?
Gudarna skall veta att jag ofta går ganska off-topic men i det här fallet tyckte jag verkligen inte att jag gjorde det.
Well...
Johan- wrote: Uttråkad är jag redan.. Jo tänkte söka jobb men deras telefon tid var måndag till onsdag. Har väl ingen direkt hobby förutom att träna och det kan man ju inte göra hela tiden direkt.
1 Guest(s)