February 25, 2006
Sådär ja, alla sommarjobbspengar är inne på kontot. 10.000 blev det sammanlagt.
Tanken var att jag skulle köpa en ny dator för dessa, men jag uppgraderade istället datorn under sommaren för en billigare peng och är nu mer än nöjd med prestandan.
Nu vet jag inte vad jag ska köpa. Har arbetat hårt för dessa pengar. Vill unna mig nåt!
Så. Vad skulle Du gjort för 10.000:- ? Är intresserad av att höra vad Du skulle lägga dessa pengar på. Finns bara en hake, inga datorrelaterade saker får köpas
March 11, 2003
Såna frågar är ju rätt meningslösa när man inte vet vad ägeroch har, eller under vilka förhållanden du lever. Du skriver "sommarjobb", så då känns det nästan som att du är student eller bor hemma. Vilka intressen har du?
Resor är ibland roligt, men samtidigt känner jag ofta att det är snabbt brända pengar.
LCD-TV som macrus skriver, är ju något du kan ha länge.
Motorcyklar och båtar är ju rätt skoj.;)
February 25, 2006
optimuz
Dock finns inga restillfällen nu då jag går i skolan.
Blir dock en snowboard/krök-resa i jan-feb.
macrus
Är nöjd med min 28" Tv. Att den inte är platt på baksidan bekymrar inte mig 😛
denstore
18 År. Bor hemma. Körkort men billös. Behöver inte egen bil då jag bor hyffsat centralt med gångavtånd till det mesta. Behöver jag pil lånar jag farsans.
Har en TV, en dator, en cykel m.m Lirar fotboll, Lite poker med polare, styrketränar, kollar mycket film. Funderar på att starta igång mitt gamla akvarium som stått i 2-3 år. Kul att pilla med =) Krökar jag gör en gång i veckan. Öl och sprit finns i mitt barskåp som skapade efter en utlandsresa till Spanien i sommaras.
Nu vet du/ni lite mer om mig =)
csm101
Grejjen är, att när jag INTE har pengar, då kommer jag på massa saker som jag vill ha. Men nu när jag HAR pengar, så står det still.
Bjornstrom
Skulle inte mina föräldrar uppskatta 😛
L0rden
Haha! Öl och sprit finns som sagt i mängder i mitt barskåp =)
July 4, 2003
Placera i aktier/fonder, placera de väl o ha roligt på räntan istället.
alt. 2 Res någonstans.
alt. 3 Har du bil med originalstereo? UPPGRADERA!
alt. 4 Kul teknikpryl som föreslagits redan, TV.
Fan glömde ju typ det viktigaste. Köp Sjyssta kläder!
"There's no such thing as a free lunch"
"Because I am the Only Gay in the Village" - Little Britain
December 17, 2005
Adam wrote: [quote=TTA] Grejjen är, att när jag INTE har pengar, då kommer jag på massa saker som jag vill ha. Men nu när jag HAR pengar, så står det still.
Då så, spara dem och vänta till det dyker upp något du verkligen vill ha...
Måste hålla med här. Vad är nyttan med att komma på något man behöver ? (iofs är jag sån direkt jag har pengar)
Är det inte då bättre att spara pengarna, och använda dom när du behöver dom.. Kanske satsa lite på aktier, fonder ?
Eller varför inte poker om du är bra på det, där borde du ju kunna göra en bra slant. Om du hade 10k som startkaptital....
May 15, 2005
azN- wrote: [quote=L0rden]Enligt mina beräkningar skulle det bli ca 800 burkar öl :bok:
Nej det blir cirka 1000 burkar. 10x 1000 = 10 000
Norrlands eller pripps, välj själv...
Jag räknade på vad lokala smugglaren tar för ett flak, 150 kr. Upptäckte att det blir 1600 burkar då Lite fel av mig, borde nog skära ner på ölen och jobba hårdare på matte 😉
(10 000/150)x24 = 1600
1 Guest(s)