Callister wrote: En religion som förespråkar för att gud skapade evolutionen vore riktigt grymt tycker jag. Å andra sidan skulle det inte vara en religion utan snarare att man helt enkelt tror på evolutionen. 😀
Intressant är att i Bibeln står bara att Gud skapade allt, men inte hur han gjorde det.
🙄
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
April 10, 2003
dree wrote: [quote=Kame_boy]Vadå "tro" på evolution? Man har ju hittat och observerat väldigt många bevis som uppbackar teorin. Det enda problemet är väl att man inte har hittat tillräckligt många fossil med mellanstadiet av de olika arterna för att övertyga skeptiker. Men det i sig gör inte nuvarande fynden mindre gällande.
Så man kan med gott samvete tro att det med allra största sannolikhet gick till på ett sätt som liknar det evolutionen beskriver. Då har man goda tekniska bevis som pekar åt det hållet, och det är mer än vad någon religion kan komma med.
Om man däremot väljer att ignorera detta så tycker jag att man är ignorant. Men om man inte haft möjligheten att ta reda på det så är det mest synd och inte den religiöses fel egentligen utan samhället han lever i.
Och btw, jag skulle inte vilja påstå att kreationism eller någon annan saga från någon religion är teori. Det är snarare en hypotes.
Det kanse var en gud som skapade evolutionen.
Det kanske är vi som är dom dumma och dom som vi anser dumma är dom smarta.
Evolutionen är en teori... inget faktum.
Vi tror på den precis som en religös tror på sin sak.
Om gud skapade evolutionen så har vi som tror att den är korrekt fortfarande rätt ;).
April 10, 2003
dree wrote: [quote=Tyrfing]Om gud skapade evolutionen så har vi som tror att den är korrekt fortfarande rätt ;).
Och vips så blir du religös. 😉
Nej jag förnekar iden om högre stående entiteter, men jag har fortfarande rätt om evolutionen även om gud skapade den eller den uppkom för att möjligheten fanns om jag väljer att tro på den.
1 Guest(s)