January 14, 2002
okey, nu har vi lite att röra oss med 😛
skulle ge bort 1 miljon till morsan
köpa nån villa i närheten av där jag bor nu för typ 2 miljoner
skaffa körkort och skaffa mig en nice bil ~ 500 000 - 1 000 000 skulle nog bli en audi rs4.
spara resten till att komma på andra saker att köpa 😛
February 4, 2003
Jag hade försökt hitta en fin lägenhet o sen om det blir som man tänkt sej så kanske man skaffar villa efter nåt år.
Jag skulle självklart fixat körkortet (som jag nu håller på med). Köpt mej en fin bil, nåt i stil med en fin gammal volvo 142 i väldigt fint skick.
Sen skulle jag nog köpt lite prylar i stil med hemmabio, nån liten update till min fina burk. (börjar bli lite seg).
Sen efter det vet jag inte.
March 27, 2003
Nu är varken 1 eller 10 miljoner speciellt mycket (låter dumt men men)...
10 miljoner räcker nog lagom till att betala av alla studielån, köpa hus och bil o allt man behöver utan att låna vilket i längden kan kosta mycket. Därför skulle jag spara större delen av kakan tills dess att jag ska bilda familj typ...
March 10, 2003
Spendera 2 mille på saker (Hus bil, lite möbler och sånt)
Skänka 800k till morsan, farsan, syrran, brorsan.
Sedan skulle jag nog spara undan ca: 5 mille för framtiden.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
May 10, 2002
Båda grejerna som kommer upp i den här konversationen... och det att jag ska bara sitta och inte göra nåt
Peter Gibbons: What would you do if you had a million dollars?
Lawrence: I'll tell you what I'd do, man, two chicks at the same time, man.
Peter Gibbons: That's it? If you had a million dollars, you'd do two chicks at the same time?
Lawrence: Damn straight. I always wanted to do that, man. And I think if I had a million dollars I could hook that up, cause chicks dig a dude with money.
Peter Gibbons: Well, not all chicks.
Lawrence: Well the kind of chicks that'd double up on a dude like me do.
Peter Gibbons: Good point.
Lawrence: Well what about you now? what would you do?
Peter Gibbons: Besides two chicks at the same time?
Lawrence: Well yeah.
Peter Gibbons: Nothing.
Lawrence: Nothing, huh?
Peter Gibbons: I'd relax, I would sit on my ass all day, I would do nothing.
Lawrence: Well you don't need a million dollars to do nothing, man. Just take a look at my cousin, he's broke, don't do shit.
sitter och läser quotes och skrattar mer än när jag ser filmen :p
January 4, 2001
Betala av mitt lån så att min lägenhet är betald.
Sätta in pengar på ett konto så att jag har 10 000:- i månaden under min studietid så jag slipper ta några mer studielån.
Köpa ny TV och stereo.
Lite nya fräna möbler.
En ny cykel, en fet cannondle kanske.
Ny snowboard.
En jäkla massa kläder.
Sen skulle jag nog spara resten.
Skulle även sätta in pengar på två konton, ett åt varje lillasyster, så att dom inte behöver ta studielån om dom vill plugga vidare.
Kanske 2 nya vinterdäck till Volvon..
*Edit*
Vid närmare eftertanke skulle jag nog inte slösa bort pengar på 2 nya vinterdäck...
Fasen, det är ju snart sommar..Och sommardäcken ser bra ut..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
3 Guest(s)