August 2, 2001
Jag skulle nog investera i någon sorts finansiell rådgivning till att börja med. Sen skulle jag uppdatera mit liv med lite prylar; en ny större lägenhet, ny TV, ny dator, en macbook pro mm. Jag skulle nog också skänka en hel del pengar åt olika håll.
Men hur som helst skulle jag inte skylta med att jag hade massa pengar. Då riskerar man bara att dra på sig tiggare och brottslingar. Fast det kanske är svårt att hålla det hemligt i vårt offentliga samhälle.
July 9, 2006
July 27, 2002
Jag hade inte alls skyltat med det. Hade nog inte ens berättat för någon vilka summor det handlade om. Frågar någon vad jag gör så säger man "Aktier".
Jag kan inte ens föreställa mig hur mycket idioter man får på en ifall folk visste att man hade pengarna, vänner i ens närhet skulle säkert förändras och velat ha cash.
Hade fegat in dem på ett konto, och levt på 100k i månaden.
När jag sparat in 30-40 milj skulle jag bygga mitt drömhus. 🙂
January 8, 2005
om jag verkligen skulle shoppat för pengarna hade det blivit följande,
1 fet laptop (the best there is)
1 fet stationär (the best there is) minst QuadSLI
1 fet TV, dyraste och bästa såklart.
2 nya sportbilar, en lamborghini mucialago samt en bugatti veyron
1 äldre sportbil, Mustang 68-69 helst lite elenor inspirerad men inte en exakt kopia.
1 nytt feting hus lite utanför stan
1 vinter hus nånstans, spanien/frankrike
1 stall för flickvännen så man får henne sysselsatt
tror jag är lycklig efter det där.
4 nya 15" vinterdäck..
Kanske en snusfabrik av mindre modell.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
September 12, 2001
Callister wrote: [quote=skiroy][quote=beta]Jag skulle köpa skiroy, ta över skiroyismen.
Det var ambitiöst värre! 😮
Fast jag är rädd för att det blir riktigt dyrt.
Ha inte för höga förväntningar om dig själv gubbe lilla. :bgrin:
Förväntningar???
Jag skulle snarast säga att du inte ska ha så höga tankar om dig själv snorunge. 😉
Hoppas att du har lärt dig något nytt idag. Fast jag vet inte...det tar nog ett tag innan poletten trillar ner för dig är jag rädd.
July 18, 2003
Fackamato wrote: Som någon sade så hade det nog varit bäst om man höll käft om sina pengar... Vem vet hur ens vänner skulle förändras om de visste att man var god för en miljard...
skulle nog hålla en månad eller 2 max, innan sadist aftonbladet hade gått ut med nån lista över sveriges/kommunens rikaste baserat på skattedeklarationen, tror seriöst inte att jag skulle kunna hålla 2 mille hemligt utan att alla skulle veta om det inom 2 månader..
1 Guest(s)