October 7, 2002
Öwall wrote: jag vill rösta i mitten och lite till vänster men det finns inget mellan S och C så det skulle nog blivit S. eller C, om det inte vore för att det vore som att rösta på M.
jag vill nog egentligen ha ett mittenblock. så kan S, V och M och Kd eller vilka det nu blir sitta på varsin sida och oppositionera sig.
Så skulle nog ganska många med mig inom Centerpartiet vilja ha det också. Tyvärr är det så att de tre partierna du utelämnar i din uppräkning av de blivande oppositionspartierna inte har skuggan av en chans att bilda regering som opinionssiffrorna ser ut idag. Det är för många som röstar på de där (s) och (m) (som egentligen inte är riktigt populära i (c) någon av dem, men man måste samarbeta med någon om man vill ändra på saker) så det hindras effektivt. Om (c) i allt och allting höll med (m) skulle det definitivt inte funnits någon anledning att ha mer än ett borgerligt parti (i mina ögon är (c) det av de borgerliga partierna som är mest olikt (m), och jag tror att ganska många kan tänkas hålla med mig om det).
January 28, 2003
obelix wrote: Skulle inte rösta alls.
Så du är alltså för en diktatur, då du inte stödjer demokratin?
Att gå och rösta är att visa att man stödjer demokratin. Och även om man inte röstar på något parti, tycker jag det är en självklarhet att rösta blankt, om man värnar om demokratin vill säga. En blankröst är ju som att säga att det inte finns något parti jag vill lägga min röst på, men jag vill ha kvar vårt system och värnar om det. En markering så stark som någon.
November 26, 2002
TERdON wrote: [quote=Öwall]jag vill rösta i mitten och lite till vänster men det finns inget mellan S och C så det skulle nog blivit S. eller C, om det inte vore för att det vore som att rösta på M.
jag vill nog egentligen ha ett mittenblock. så kan S, V och M och Kd eller vilka det nu blir sitta på varsin sida och oppositionera sig.
Så skulle nog ganska många med mig inom Centerpartiet vilja ha det också. Tyvärr är det så att de tre partierna du utelämnar i din uppräkning av de blivande oppositionspartierna inte har skuggan av en chans att bilda regering som opinionssiffrorna ser ut idag. Det är för många som röstar på de där (s) och (m) (som egentligen inte är riktigt populära i (c) någon av dem, men man måste samarbeta med någon om man vill ändra på saker) så det hindras effektivt. Om (c) i allt och allting höll med (m) skulle det definitivt inte funnits någon anledning att ha mer än ett borgerligt parti (i mina ögon är (c) det av de borgerliga partierna som är mest olikt (m), och jag tror att ganska många kan tänkas hålla med mig om det).
S+C+Fp hade jag kunnat tänka mig tror jag. Undrar varför de inte gör så.
Fast det är nog lite svårare än jag tror att bara samarbeta sådär.
October 7, 2002
Öwall wrote: jag vill rösta i mitten och lite till vänster men det finns inget mellan S och C så det skulle nog blivit S. eller C, om det inte vore för att det vore som att rösta på M.
Öwall wrote: S+C+Fp hade jag kunnat tänka mig tror jag. Undrar varför de inte gör så.
Du inser att ditt första förslag var C+Fp+Mp va?
Just sossarna är det rätt många centerpartister som inte är så glada i, i alla fall på riksnivå, även om (c) och (s) samarbetat förr. De är lite väl buffliga och ärligt talat är det rätt mycket som skiljer partierna åt, kanske inte på vänster-höger-skalan men väl på "upp-ner". (en vanlig definition på den är storskalighet + överförmyndande kontra småskalighet + självbestämmandet).
March 4, 2002
Deuterium wrote:
[quote=Lukascool]Jag är fattig så det blir väl V, men sen när jag blir rik blir det utan tvekan M.[Ironi]
Ser man hur vänsterhelvetena tänker, enda anledning att rösta på dem är för att kunna utnyttja andras pengar :arg:
Har du inget sinne för humor eller är du bara dum?
November 26, 2002
TERdON wrote: [quote=Öwall]jag vill rösta i mitten och lite till vänster men det finns inget mellan S och C så det skulle nog blivit S. eller C, om det inte vore för att det vore som att rösta på M.
Öwall wrote: S+C+Fp hade jag kunnat tänka mig tror jag. Undrar varför de inte gör så.
Du inser att ditt första förslag var C+Fp+Mp va?
Just sossarna är det rätt många centerpartister som inte är så glada i, i alla fall på riksnivå, även om (c) och (s) samarbetat förr. De är lite väl buffliga och ärligt talat är det rätt mycket som skiljer partierna åt, kanske inte på vänster-höger-skalan men väl på "upp-ner". (en vanlig definition på den är storskalighet + överförmyndande kontra småskalighet + självbestämmandet).
njae, Mp ville jag nog inte ha med överhuvudtaget., och sossarna är jag lite osäker på. C+Fp blir lite för mycket höger för mig, och S+C+Fp skulle kunna bli lite för mycket vänster om opinionerna är som idag.
Men ska jag vara ärlig har jag ingen järnkoll på vart partierna står överhuvudtaget, så jag kan bara gissa
October 7, 2002
Öwall:
Du vill nog ha (c), bara, du bara vet inte om det än, eller nåt. 😉
Jag upplever rätt ofta att Centerpartiets parti ligger ganska långt ifrån Moderaternas. I och för sig är det inget som hindrar mig från att tycka att vi ligger långt från Socialdemokraterna också. Antagligen har det väl lite med den tidigare nämnda upp-ner-skalan att göra - i mina ögon har både (m) och (s) en förkärlek för storskalighet, och speciellt (s) brukar gilla överförmynderi. Och bägge grejerna stämmer förskräckligt dåligt med centerpolitik. Hade jag fått välja hade det ju förstås varit bara (c) men det är nog så mycket önskedröm det kan bli. 😉
January 13, 2004
March 21, 2003
miljöpartiet eller vänstern.....
Sen skulle jag vilja ha ett svar från Nomic om vad han tycker är så bra med att NSF skulle få makten och vad det skulle göra ?(Jag undrar om Nomic vill spela in den verkliga berättelsen Förintelsen vol . 2 eller vad han tänkt sig)
I min syn så är det samma som att vilja ta självmord genom att spränga en atombomb så man har resten av landet(kontinenen och kanske jorden) med sig...
http://www.nsfront.info/punktp.....gram.shtml
13. Viktiga vidtaganden av rasbiologiska skyddsåtgärder för att säkra den nordiska rasens andliga och biologiska sundhet. Därmed upprättande av en statlig raskontroll. Obligatorisk undervisning i rasbiologi och rashygien samt befrämjande av en sund kroppskultur.
Är det detta du vill uppnå ? :bgrin:
February 16, 2005
skinner wrote:
FAR ÅT h*****e ALLA LÖGNAKTIGA POLITIKERDJÄVLARPARTIET: 1, NORDISKA KUKSUGARPARTIET: 1
http://www.flashback.se/fb/mag/val1.html
Det var ju många partier ju! Ska vi starta ett Nordichardware parti?
"AL "THE KING" BUNDY: 1" där har ni ett parit som kan få min röst, han har goda värderingar...
2 Guest(s)