November 27, 2003
Jag vill nog ha in skiroy-ismen bland alternativen nu då det inte fanns (eller jo det fanns men ni visste inte om det då) när tråden skapades. Iofs inte ett regelrätt parti men fortfarande ett klart ställningstagande i fråga om styre.
(för er som är nya och undrar vad skiroy-ismen är kan läsa lite mer här)
//Andreas
July 23, 2002
GeneSiS wrote: Finns två partier som jag ALDRIG skulle rösta på.
MP
VVärre j**la pack får man leta efter, jag blir så fruktansvärt förbannad bara jag hör MPs inkompetenta språkrör eller kommunistpacket V.
Deuterium wrote: Ser man hur vänsterhelvetena tänker
Drinitiev wrote: Sd=Svergie demokraterna, Socialdemokraterna är ska kallas sossesvin 😉
Är det nödvändigt att kalla meningsmotståndare för öknamn och okvädesord? Var är den fantastiska ordningen och de hårda reglerna?
Jag skulle ha röstat på V även om jag känner mig som en socialdemokrat eftersom jag tycker att det behövs mer vänsterinflytande.
December 29, 2004
nilsrock wrote: [quote=GeneSiS]Finns två partier som jag ALDRIG skulle rösta på.
MP
VVärre j**la pack får man leta efter, jag blir så fruktansvärt förbannad bara jag hör MPs inkompetenta språkrör eller kommunistpacket V.
Drinitiev wrote: Sd=Svergie demokraterna, Socialdemokraterna är ska kallas sossesvin 😉
Är det nödvändigt att kalla meningsmotståndare för öknamn och okvädesord? Var är den fantastiska ordningen och de hårda reglerna?
Jag skulle ha röstat på V även om jag känner mig som en socialdemokrat eftersom jag tycker att det behövs mer vänsterinflytande.
Välkommen till forumet
March 11, 2003
nilsrock wrote: [quote=GeneSiS]Finns två partier som jag ALDRIG skulle rösta på.
MP
Det känns inte som om man behöver ingripa mot sånt här, nilsrock. Vem torde vara mest förolämpad egentligen? Den som behöver använda styrkeord i en politisk diskussion, eller den som blir kallad något illa?
Att sen särskriva och till på köpet stava fel till Sverigedemokraterna är väl talande tillräckligt.....;)
December 3, 2003
GeneSiS wrote: Finns två partier som jag ALDRIG skulle rösta på.
MP
Dem höjer skatten på bensin för att vi skall vara rädda om naturen.
Dem vill aveckla kärnkraften, och köpa el som är producerad i Polen med kol, det finns ingen som helst rening på dem kraftverken. Dem är så j**la kassa så man undrar hur i h*****e deras morsor har behandlat dem.
Kärnkraften är ju för h*****e det renaste/ekonomiska/miljövänligaste som finns. Om all el i världen vore producerad med kärnkraft skulle vi inte alls ha så höga halter av gift i luften. Nu har man till och med tagit i bruk kärnkraftverk som stannar av naturlagarna innan det blir en härdsmälta, nu finns det fan ingenting som kan gå fel.Sen att man måste gräva ner avfallet långt ner i berggrunden där ingen har satt sin fot, och aldrig kommer sätta sin fot. Spelar fan ingen roll. Man återför bara det man har tagit ur jorden tillbaka till jorden. inga djur eller nåt som blir skadat av det..
Men eftersom MP och V är så fruktansvärt insnöade kommer dem aldrig att fatta det..
Självklart får du tycka som du vill men jag tror inte du vet hur det ser ut där man bryter uranet. I Ryssland där mycket av uranet ligger är (inte 100 på denna siffran) missbildningen av foster 13 av de som föds, cancer och andra sjukdomar är extremt vanliga. Så helt rent är det inte.
January 28, 2003
Delph1 wrote: Jag vill nog ha in skiroy-ismen bland alternativen nu då det inte fanns (eller jo det fanns men ni visste inte om det då) när tråden skapades. Iofs inte ett regelrätt parti men fortfarande ett klart ställningstagande i fråga om styre.
(för er som är nya och undrar vad skiroy-ismen är kan läsa lite mer här)
//Andreas
Ja, Kuksugarpartiet?
February 16, 2005
nån skrev att demokratin i sverige var "en illusion"
sverige i ett nötskal:
Politiker:
-"yttrandefrihet, åsiktsfrihet och religionsfrihet är viktiga delar av en modern demokrati"
Vanlig person:
-"OK, ball, så då får jag säga vad jag tycker offentligt"
Politiker
-"Ja det går bra, men säger du nått vi inte gillar slänger vi dig i fängelse"
July 23, 2002
Johan Nicklasson wrote: nån skrev att demokratin i sverige var "en illusion"
sverige i ett nötskal:
Politiker:
-"yttrandefrihet, åsiktsfrihet och religionsfrihet är viktiga delar av en modern demokrati"Vanlig person:
-"OK, ball, så då får jag säga vad jag tycker offentligt"Politiker
Vad menar du att man så gärna vill säga för att utnyttja sina demokratiska rättigheter som man blir "slängd i fängelse" för.
denstore wrote:
Det känns inte som om man behöver ingripa mot sånt här, nilsrock. Vem torde vara mest förolämpad egentligen? Den som behöver använda styrkeord i en politisk diskussion, eller den som blir kallad något illa?
Att sen särskriva och till på köpet stava fel till Sverigedemokraterna är väl talande tillräckligt.....;)
Det har du rätt i. Dock kan ju sådana yttringar leda till att tråden spårar ur i massa förolämpningar, men det hände ju inte direkt nu. Över huvud taget är det ju ett hjärndött sätt att argumentera på, med det inte sagt att jag aldrig har gjort det själv.
March 14, 2004
nilsrock wrote: [quote=Johan Nicklasson]nån skrev att demokratin i sverige var "en illusion"
sverige i ett nötskal:
Politiker:
-"yttrandefrihet, åsiktsfrihet och religionsfrihet är viktiga delar av en modern demokrati"Vanlig person:
Vad menar du att man så gärna vill säga för att utnyttja sina demokratiska rättigheter som man blir "slängd i fängelse" för.
T.ex. Åke Gren fallet.
July 23, 2002
skinner wrote: [quote=nilsrock][quote=Johan Nicklasson]nån skrev att demokratin i sverige var "en illusion"
sverige i ett nötskal:
Politiker:
T.ex. Åke Gren fallet.
Hets mot folkgrupp-lagen (är det vad han blev dömd för?) är en inskränkning i yttrandefriheten. På så sätt är den tråkig, men jag tycker att den är nödvändig. Åke Gren är ju ett levande exempel på att den lagen behövs.
Är du emot lagen eller tycker du att det Gren sade inte var hets mot folkgrupp?
March 14, 2004
Som jag sakt tidigare så är jag borglig. Närmare bestämt moderat eller kristdemokrat. Båda partierna följer mina värderingar dock så har moderaterna en bättre arbetsmarknadspolitik. Tycker inte att det är axeptabelt med systemet som vi har idag.
I dagens Sverige så måste du ha vunnigt dina miljoner på lotto eller innom någon idrott om du ska bli axepterad som miljonär. Känar du dom genom en chefspost eller genom ditt egna företag så ser folk ner på dig. Tycker detta semhällsklimat är totalt åt helvete fel, du måste betala en massa avgifter när du vill anställa folk vilket gör att du inte anställer någon fast det finns behov av det.
1 Guest(s)