March 11, 2003
Jerry wrote: Har hänt mig också, det där. Jag tänkte helt enkelt inte på att jag kunde hjälpa till.
Det var en liten kille som skulle med bussen och det fattades EN krona. Chauffören lät honom inte åka med. Men jag förstår att även han kan ha haft tankarna på annat håll.
Jag snackade med en chaufför om just det här en gång. Han sade att det var ett väl inövat beteende hos vissa. De trodde inte att de skulle bli igenkända efter en tid, och försökte då igen. Barn är inte alltid så oskyldiga som man kan tro. Men visst, det är såklart inte alltid så illa.
August 11, 2001
denstore wrote: Varför inte ta killen i handen, och gå bort och plocka något som kostar 12kr istället? Även ett barn behöver lära sig pengars värde, och troligtvis blir han nästan lika glad för den mindre mängden. Sen kan han gå därifrån, med det godis han hade råd med, för att sedan berätta för morsan att den guldpengen han fick för att köpa godis inte fungerade, och trots att hon förväntade sig att någon skulle vara barmhärtig mot det lilla barnet, så gick inte den pennan den här gången.....;)
Håller med helt i ovantstående...Men det beror helt och hållet på hur pojken såg ut att vara som person. Såg pojken snäll ut, så hade jag hjälpt till.
Men tyvärr finns det barn som redan vid låg ålder ser väldigt arroganta och kaxiga ut. Många av dom är utav utlänsk härkomst märkligt nog. Å jag är absolut inte rasist. Finns ju givetvis även inhemska sådana barn. Sådana barn råder jag min dotter att inte befatta sig me.
December 31, 2001
Dehman wrote: [quote=Death On Wings]Självklart, 10 kr är inte värt ett skvatt.
Nej men tänk om det händer varje dag. Då blir det mer och mer. 😉
Jag hade gett pojken en tia. Men att säga att 10kr inte är värt ett skvatt är fel. Pengar är alltid pengar.
Vad får du för 10kr ? Har nog inte köpt något som kostat så lite på flera år.
March 10, 2002
Death On Wings wrote: [quote=Dehman][quote=Death On Wings]Självklart, 10 kr är inte värt ett skvatt.
Jag hade gett pojken en tia. Men att säga att 10kr inte är värt ett skvatt är fel. Pengar är alltid pengar.
Det är just sådant tänkande som gör att man helt plötsligt står utan pengar.
December 31, 2001
Dehman wrote: [quote=Death On Wings][quote=Dehman][quote=Death On Wings]Självklart, 10 kr är inte värt ett skvatt.
Jasså det säger du ? Undrar när det blir då jag inte har ont om pengar nu.
June 23, 2002
Death On Wings wrote: [quote=Dehman][quote=Death On Wings]Självklart, 10 kr är inte värt ett skvatt.
Du skulle bara veta hur mycket en burk coca cola är värd för dehman. 😉
December 31, 2001
macrus wrote: [quote=Death On Wings][quote=Dehman][quote=Death On Wings]Självklart, 10 kr är inte värt ett skvatt.
Du skulle bara veta hur mycket en burk coca cola är värd för dehman. 😉
Köper det alltid i flak jag, och det kostar 70kr. Dock tyskimport 🙂
December 5, 2001
Death On Wings wrote: [quote=Dehman][quote=Death On Wings][quote=Dehman][quote=Death On Wings]Självklart, 10 kr är inte värt ett skvatt.
Jasså det säger du ? Undrar när det blir då jag inte har ont om pengar nu.
Inte du kanske, men andra...
Tro inte att alla har det så bra ställt som du.
June 26, 2005
March 23, 2004
Jag hade gett honom en tia om jag hade haft tillräckligt med mig för att både ge bort en tia, och kunna fortfarande kunnat köpa det jag skulle köpa.
Hade jag suttit i kassan hade jag fan bjudit ungen på en tia.
Fast det beror på hur gammal ungen var.. om han var 10+ hade jag inte bjudit honom på ett skit. Då är han stor nog att fatta att man ska ta med sig tillräckligt med pengar och att chocklad tior inte går att betala med 😛
June 26, 2005
1 Guest(s)