December 31, 2001
Ett flak består av 24st det borde du veta.
Lever på mina föräldrar vet ja inte men jag bor hemma ja, har inte ekonomi nog att flytta hemmifrån då jag inte har en fast anställning och har inte jobbet kvar så länge till.
Och jag köper inget som kostar 10kr du får tro på det hur mycket du vill. Eftersom det flaket kostar 70kr så är det inte 10 kr bara för att det är delbart med 10.
Jag är mycket medveten om att många tior kan bli mycket pengar men en tia är noll och det kommer jag aldrig släppa hur mycket du än tjatar om det, i dagsläget får du inte ens 1 liter bensin för det.
Förstår inte varför du ska ha mig att kasta pengar hit och dit. Det handlade bara om en tia från första början men detta får du aldrig in hur mycket jag än tjatar om det så det är väll lika bra att ge upp eller hur ?
March 1, 2001
Klart man hade hjälpt stackarn med en tia.
Pojken hade blivit glad.
Jag skulle må bra över att ha gjort pojken glad.
Gnälltanten i kassan skulle få sin tia.
Kunderna bakom i kön skulle inte bli irriterande på att det tar sån tid.
Tian skulle ändå inte göra någon gladare än pojken 🙂
Det som däremot är irriterande är lönnfeta 45åriga kommunalkärringar ska stoppa i 20 enkronor i myntapparaten för att växla till en tjuga EFTER att dom betalat maten...hände mig igår. Lixom lägg mynten hemma i en skål och gå till banken när du har några hundra..mynt i plånboken har jag aldrig förstått mig på.
Å dom som står och fifflar med plånboken då dom ska dra kortet är jobboha, Ha alltid kortet/pengar redo vid betalning 😛
December 5, 2001
Death On Wings wrote: Ett flak består av 24st det borde du veta.
Lever på mina föräldrar vet ja inte men jag bor hemma ja, har inte ekonomi nog att flytta hemmifrån då jag inte har en fast anställning och har inte jobbet kvar så länge till.
Och jag köper inget som kostar 10kr du får tro på det hur mycket du vill. Eftersom det flaket kostar 70kr så är det inte 10 kr bara för att det är delbart med 10.
Jag är mycket medveten om att många tior kan bli mycket pengar men en tia är noll och det kommer jag aldrig släppa hur mycket du än tjatar om det, i dagsläget får du inte ens 1 liter bensin för det.
Förstår inte varför du ska ha mig att kasta pengar hit och dit. Det handlade bara om en tia från första början men detta får du aldrig in hur mycket jag än tjatar om det så det är väll lika bra att ge upp eller hur ?
Du fattar helt enkelt inte mina principer, så är det bara.
Varför borde jag veta att ett flak består av 24? Jag köper bara läsk i petflaskor, och definitivt inte så mycket läsk på en gång. Klarar inte ta det på min cykel.
March 11, 2003
Krqagyzzz wrote:
[quote=Death On Wings]Har du aldrig köpt öl i flak ?
Du vet, alla kanske inte är lika coola som du och köper öl på flak... 😛
Eller så inser han inte att alla riktiga karlar dricker öl på back....;)
Dock så kanske ni skall försöka komma tillbaka till ämnet, eller så går även denna tråden till de sälla jaktmarkerna.
July 14, 2004
Krqagyzzz wrote: [quote=Sardaukar]Jättemegadeluxequote
*trumvirvel* -"Och vinnaren av årets längsta quotade inlägg går till..." *trumvirvel* -"SARDAUKER!!!!"
Death On Wings wrote: Har du aldrig köpt öl i flak ?
:)R :)R :)R :)R :)R :)R så stavar du fel på hans nick :)R :)R ... ovärderligt.
you made my day! :)R :)R
December 31, 2001
denstore wrote: [quote=Krqagyzzz] [quote=Death On Wings]Har du aldrig köpt öl i flak ?
Dock så kanske ni skall försöka komma tillbaka till ämnet, eller så går även denna tråden till de sälla jaktmarkerna.
Import köper man inte i back 😀
March 11, 2003
Death On Wings wrote: [quote=denstore][quote=Krqagyzzz] [quote=Death On Wings]Har du aldrig köpt öl i flak ?
Import köper man inte i back 😀
Öhh, har du aldrig varit i Danmark? Carlsberg eller Tuborg på burk smakar dåligt, och osar tonårsfylla. Samma sak gäller för den delen med den mesta burköl. Smakar dåligt på burk, helt enkelt.
November 27, 2003
denstore wrote: Öhh, har du aldrig varit i Danmark? Carlsberg eller Tuborg på burk smakar dåligt, och osar tonårsfylla. Samma sak gäller för den delen med den mesta burköl. Smakar dåligt på burk, helt enkelt.
Jag misstänker dock att det är svensk öl som smakar illa då det inte dricks på burk på så många andra ställen, och när du sedan dricker öl på burk från andra ställen får du flashbacks av den svenska ölen. Dåledes Carlsberg går att drick på burk, men man bör dricka det på flaska för att slippa hemska flashbacks av tidigare taskiga erfarenheter 😉
//Andreas
February 19, 2002
För 2-3 månader sedan stoppade två pojkar i 7-8 års ålder mig i NETTO och frågade om de kunde få 2 kronor för de hade inte tillräckligt för det de ville köpa (det var något sorts godis jag kommer inte ihåg längre). Jag märkte tidigare hur de disskuterade livligt och räknade fram och tillbaka så när de frågade gav jag dem en tjugo-lapp... Det blev lite för mycket matematik för dem när de började räkna fram hur mycket de skulle ge tillbaka (såg sååå roligt ut :D) så jag sa att de kunde behålla allt och köpa en till... Jag saknar ord att beskriva vilken glädje som syntes i deras ansikten efteråt. Som om jag hade gett dem en miljon. De tackade minst en miljard gånger. Jag grät nästan av glädje på vägen hem... Det är en av de dagar i mitt liv som jag aldrig kommer att glömma.
Sardaukar wrote: [quote=Black_light]De e väldigt lite pengar ju, hade gett honom wn chokladkaka till :p
Jo, får man månadspeng av föräldrarna på 250:- utöver barnbidraget så
Men herregud, en tia är väl ingenting emot att se en småunge bli glad..
Skärp dej nu snåljudas..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
1 Guest(s)