January 12, 2004
Vad skulle ni göra om en ilsken Rottweiler kom galopperandes mot er, morrandes och käften i högsta hugg?
Ni vet att den är ilsken och ute efter att hugga.
Jag är själv en sådan korkad individ att jag troligen skulle vrålandes anfalla hunden. 😮
Jag vet att jag kommer att åka på rejält med däng av en hund en vacker dag :bgrin:
June 23, 2002
obelix wrote: Vad skulle ni göra om en ilsken Rottweiler kom galopperandes mot er, morrandes och käften i högsta hugg?
Ni vet att den är ilsken och ute efter att hugga.
Jag är själv en sådan korkad individ att jag troligen skulle vrålandes anfalla hunden. 😮
Jag vet att jag kommer att åka på rejält med däng av en hund en vacker dag :bgrin:
Få panik? 😉
Jag skulle troligen om jag inte har nån chans att komma undan, in eller nåt sånt skulle jag försöka hitta nåt vapen att utplåna eller skada hundfan med om jag inte hittar vapen så får helt enkelt sparkar duga. Kan ju säga att jag skulle göra allt för att skydda mig och skada hunden, för såna hundar som attackerar ska helt enkelt inte leva.
June 5, 2004
obelix wrote: Tänk på att en Rottweiler kan väga upp till 70 kg.
Btw, är det någon här som har blivit attackerad av en hund?
Min ena hund brukar attackera mig varje dag jag kommer hem från skolan, hon biter mig i benen
O sen när man sätter sig ner attackerar hon mig med att slicka mig i ansiktet...
June 23, 2002
obelix wrote: Tänk på att en Rottweiler kan väga upp till 70kg.
:cy:
obelix wrote: Btw, är det någon här som har blivit attackerad av en hund?
Det största och ilsknaste jag har haft efter mig är en Schäfer.
Kan säga att jag inte har blivit attackerad av en hund, kan dock tänka mig hur det är. Är inte så lätt att få till en spark eller så på den men man får ju försöka göra vad man kan. Sen får man ju se hur det går. Kul och ha en biffig schäfer efter sig. :voo:
November 16, 2003
obelix wrote: Tänk på att en Rottweiler kan väga upp till 70 kg.
Btw, är det någon här som har blivit attackerad av en hund?
Det största och ilsknaste jag har haft efter mig är en Schäfer.Men den farligaste hunden jag har träffat på var en Tax. :bgrin:
Har blivit jagad av en schäfer, bor bredvid en hund kennel :cy:
Och detta var när jag var ca. 8 år 😡
January 12, 2004
macrus wrote: [quote=obelix]Tänk på att en Rottweiler kan väga upp till 70kg.
Kan säga att jag inte har blivit attackerad av en hund, kan dock tänka mig hur det är. Är inte så lätt att få till en spark eller så på den men man får ju försöka göra vad man kan. Sen får man ju se hur det går. Kul och ha en biffig schäfer efter sig. :voo:
En normal Schäfer väger faktiskt inte så mycket, dom bör ligga på runt 30-40 kg, min är ett undantag om man kollar i rasbeskrivningen.
March 11, 2003
obelix wrote: [quote=macrus][quote=obelix]Tänk på att en Rottweiler kan väga upp till 70kg.
En normal Schäfer väger faktiskt inte så mycket, dom bör ligga på runt 30-40 kg, min är ett undantag om man kollar i rasbeskrivningen.
Men det 60 kilos missfostret som jag är hundvakt åt ibland då? Menar du att han skulle vara för fet? Blir inte alla mixar av schäfer och rottweiler så stora?
June 23, 2002
obelix wrote: [quote=macrus][quote=obelix]Tänk på att en Rottweiler kan väga upp till 70kg.
Föredrar ändå att inte har nån Schäfer efter mig, hellre en Tax.. 😛 Fast då kanske den biter av foten eller nåt likanande. 😕
January 12, 2004
denstore wrote: [quote=obelix][quote=macrus][quote=obelix]Tänk på att en Rottweiler kan väga upp till 70kg.
Men det 60 kilos missfostret som jag är hundvakt åt ibland då? Menar du att han skulle vara för fet? Blir inte alla mixar av schäfer och rottweiler så stora?
När det gäller blandraser så vet jag inte.
men min Schäferhane vägde som mest 65 kg utan att vara överviktig. :cy:
Han är en jätte jämfört med en normalstor Schäfer. :bgrin:
October 24, 2002
Skulle nog stå stilla bara, ifall hunden skulle attackera och inte bara stå och skälla så vet jag inte vad jag hade gjort. Hade väl försökt ta ett tag runt om den och få ner den på marken och ligga där tills någon kom.
På lanet jag befinner mig nu, så håller ägarens hund på bita mig hela tiden, att den är 25cm hög och biter mig i tårna är en annan sak :p
3 Guest(s)