Vad skulle ni göra? (Killar) farsa elr inte?|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad skulle ni göra? (Killar) farsa elr inte?
urk
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 273
sp_UserOfflineSmall Offline
1188963
April 14, 2008 - 11:23 am
sp_Permalink sp_Print

vad handikappad man blir som kille i detta fallet man kan inte göra nåt efter som allt beror på tjejen. man har bara hennes ord på att du är pappan. sedan tycker jag att man bör komma över detta synsätt som förälder så tycker jag att man skall få veta om man är förälder eller inte till ett barn. men det går inte om inte tjejen vill för det är ju hennes kropp säger man ju(som jag tycker hon lånar ut en stund för ett nytt liv och man är ju fortfarande 2 att skaffa barn i ditt fall 3). det finns massor med frågor som ska ha ett svar innan och vad ni ska göra i framtiden. sätt ner foten innan du går vidare. sedan håller jag med att du ska få svart på vit att du är pappan för annars så kommer detta kunna leda dej utför. för hela tiden kommer du undra långt inne är jag pappan eller inte och det kommer att att kunna knäcka dej. jag skulle begära ett test chansen ökar lite för missfall det är ett jobbigt beslut men det kommer att leda till bättre liv för barnet att ha en ricktig pappa än en osäkerhet som inte är barnets fel. om hon vägrar så skulle jag lämna henne efter som då spelar hon på dina känslor för egen vinning skull.

Combat
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 855
1188968
April 14, 2008 - 11:53 am
sp_Permalink sp_Print

bara av att ha läst alla era inlägg så har min oro lagt sig en aning. er NHare kan man lite på!

Så här ligger det till:

Vi var tillsammans i nästan 2 år, sen tog vi ett "break" i ca. 1mån, dvs. vi träffades nästan varje dag, förutom 3 helgdagar och ca. 3-4 vecko dagar och vi hade sex ett par ggr under denna tid, den sista helgen var hon med en annan snubbe.

jag måste bara fråga en sak.

jag gick in på en sida som visade detta (jag har ändrat datumen, men det är lika långt emellan dem som testet visade):

"Din graviditet startade Sön 10 jan 2008.

Du blev gravid ungefär Sön 24 jan 2008 (ägglossningen)."

och detta fattar jag inte... ^^

hon låg med den här snubbe den "24 jan" och vi hade sex den 21a och varje dag 1 vecka bakåt.

betyder det att den andra snubben ens har någon chans att att han är farsa? jag menar, det skulle betyda att hon fick hans spermier den 23-24e och blev gravid samma dag!? finns det en chans?

edit: fostervattensprov verkar inte kunna ta fram vem som är pappa, endast skador på fostret, vad jag kan läsa mig till(?)

John_LZ
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1844
1188970
April 14, 2008 - 11:55 am
sp_Permalink sp_Print

Om hon gjorde grav-test inom 2 veckor efter att ni blivit tillsammans igen så kan inte barnet vara ditt. Från ägglossning till mens är normalt 2 veckor, sen tar det 2-4 dgr efter mensen borde ha startat tills grav-tested är trovärdigt. Detta gör att ett test inte kan ge ett positivt svar inom 1-2 veckor efter samlag.

Red ut situationen och få allt på bordet nu! Samma sekund som barnet föds så förändras du. Jag har varit med om då båda mina barn föds och det är en emotionell upplevelse som bara en barnafödelse kan ge. Om du inte vet om det är ditt barn så kommer du att må riktigt dåligt. Inom några dagar kommer du absolut att vilja veta om det är ditt barn.

Iom att du är beredd på att ta hand om barnet även om det är ditt så ska du ta reda på fakta. Om det stämmer att du tar hand om det ändå så har både barnet och ert förhållande en betydligt bättre chans till en bra framtid om det baserat på ärlighet.

DrPepper
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 960
1188985
April 14, 2008 - 1:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Precis som någon annan fick jag ångest av att läsa ditt problem..jag kan tyvärr inte säga något annat än att göra abort. för chansen är ju liten att det är ditt barn. Tror inte heller att det skulle kännas så trevligt för dig att du ser på "barnet" varje dag och får det även bekräftat att barnet inte är ditt.

Förstår att du vill leva ditt "liv" med den här kvinnan/tjejen men om ni ses varje dag ni har uppehåll och har sex förutom 1 helg. Då hon hoppar i säng med någon annan kille och har sex. Nja då känns det som att man får ta och syna hela förhållandet lite "längre ner i fogarna" så att säga och verkligen tänka över det hela en gång till..

whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
1188991
April 14, 2008 - 2:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag hade ALDRIG never ever gjort det.
Skulle hon prompt föda barnet så skulle jag göra ett test och se om jag var far eller inte, visar det sig att "han" är far så kan hon dra ända in i h-vete.
Hur kul är det om hon föder "hans" barn och det blir någon form av konflikt. Så kollas det upp vem som är far eller så, så visar det sig att du inte är far.
Hur fan förklarar man det för honom?
Nej aldrig i hela ja nångting att jag hade gått med på det.

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
1189007
April 14, 2008 - 3:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Nej, faderskapstest och om det inte är du själv, ställ ett ultimatum; abort eller lämna tjejen. Visst, svårt att göra, men ändå det som lär kännas bäst i längden, hellre göra sig av med problemet än att dras med någon annans barn resten av livet.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1189008
April 14, 2008 - 3:41 pm
sp_Permalink sp_Print

En hel del ego här på forumet.
Tjejen blev med barn under tiden förhållandet inte var ett förhållande, och så skall tjejen straffas för det?
Endera genom att tvinga sej själv till abort, eller så skall killen skippa henne?
Tror nog har en hel del funderingar som far runt i hennes huvud iaf, inte speciellt "humant" att ställa henne inför mer svåra beslut.
Personligen tycker jag nog att ställer man såna krav så skall man nog avstå damen ifråga, för då är man inte mycket till "man" i mina ögon iaf. Hon förtjänar säkerligen bättre.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Fangtastic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 291
1189009
April 14, 2008 - 3:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag är för att hon ska behålla barnet men som sagt inte hade jag kunna leva med och inte få reda på vem de tillhör så ta reda på det. Abort tycker jag är helt på tok för ger man sig in i det har bägge parterna ett ansvar och varför ta död på ett LIV! Instämmer helt och hållet med att de verkar finnas en hel del egoister här inne som bara tänker på sig själva. Tänk om, gör rätt. Behåll det och låt de få komma!

Dry_Ice
Member
Medlem
Forum Posts: 2611
1189010
April 14, 2008 - 3:54 pm
sp_Permalink sp_Print

1. "Att hon sedan inte vill att den andra killen ska få veta ifall det är han som är fadern gör mig rätt förbannad. Det är direkt oansvarigt! "

Tror det var Deph1, som skrev det här. Och han har helt rätt! Din tjej MÅSTE kontakta snubben annars blir det kaos senare i livet. Om hon vägrar det så backa av och säg att du inte kan gå vidare pga det. Hon kommer säkert ta sitt förnuft till fånga och kontakta han.

2. Vad håller din tjej på med?!= Jag hade samma flickvän i 3-4 år (gjorde slut för ett år sedan snart) och det tog mig lång tid att komma över henne. Har inte gjort det än. Och det var JAG som gjorde slut. Vi passade inte som flickvän och pojkevän utan mer som riktigt tajta kompisar. Dock så pratar vi inte längre idag (ibland bara) tyrvär.

Så... Riktigt dåligt move av din tjej om hon verkligen känner att hon vill vara med dig resten av livet. Riktigt dåligt! Jag skulle här börja tvivla på hennes uppriktighet...

3. Jag skulle inte ha gjort det, pga. Jag vill ha en egen son och att jag inte skulle känna mig 100% på att jag och tjejen skulle vara ihop resten av livet. Visst. Jag älskar henne men eftersom vi hade ett break och hon hoppar i säng med en annan hux flux? Nej tack. Se punkt 2.

Tyvär har du kommit i en riktigt jävlig sits, som är enbart din flickväns fel och inte ditt. Du känner att du älskar henne nu men vad gör du om 3 år? Jag ÄLSKADE min flickvän i 3 år, tills allt blev annorlunda och mer kompis likannde. Dvs man vet aldrig vad som händer oavsett vad man känner nu. Kärleken är blind.

Skriv inte på något papper, kolla upp vem fadern är. Om du inte är det. Tyvär så är det bästa att ta avstånd från henne då pga barnets bästa (Tragiskt men sant). Om det är ditt, inte mycket att göra... Du blir tvingad att älska henne livet ut 🙂

Lycka till!

Edit: Angående abbort, Det avsäger jag mig och om hon vill att barnets ska födas fine. Men hon får räkna med att klara sig själv i första hand. kanske den anndre snubben blir överlycklig över att bli farsa !? Ska ni vara två st då...? Konstigt....

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1189013
April 14, 2008 - 4:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tycker en mycket viktig detalj kommer bort i mångas ivriga "abortgöraslutuppmaningar", och det är:

Combat wrote: .....båda vill ha barnet så de är inga problem,......

Vad som är viktigt är det bara du själv (Combat) som kan avgöra, du måste helt enkelt sätta dej ner och fundera över om du först och främst verkligen vill ha ett barn oavsett om det nu är ditt eller en annans.
Med tanke på snittåldern här på NH's forum så är det väl knappast ett beslut du skall basera på deras/vårat tyckande.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Dry_Ice
Member
Medlem
Forum Posts: 2611
1189015
April 14, 2008 - 4:20 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Jag tycker en mycket viktig detalj kommer bort i mångas ivriga "abortgöraslutuppmaningar", och det är:
Vad som är viktigt är det bara du själv (Combat) som kan avgöra, du måste helt enkelt sätta dej ner och fundera över om du först och främst verkligen vill ha ett barn oavsett om det nu är ditt eller en annans.
Med tanke på snittåldern här på NH's forum så är det väl knappast ett beslut du skall basera på deras/vårat tyckande.

Fel... Den tredje snubben då? Om han tycker det är okej. Fine. Men om han vill uppfostra barnet också..?

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1189017
April 14, 2008 - 4:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Dry_Ice wrote: Fel... Den tredje snubben då? Om han tycker det är okej. Fine. Men om han vill uppfostra barnet också..?

Fel?
Sen är det väl bara 2 snubbar och en "snubba" det handlar om enligt vad som framgått än så länge?
Att den andre ev fadern rimligen skall kontaktas och upplysas om situationen har jag redan varit inne på, det är Combat jag blir bekymrad över.

Marcan-
Member
Medlem
Forum Posts: 3747
1189018
April 14, 2008 - 4:30 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Med tanke på snittåldern här på NH's forum så är det väl knappast ett beslut du skall basera på deras/vårat tyckande.

Tur att du finns här och kan leda oss rätt med all din visdom.

Självklart ska han fatta beslutet själv men nu frågade han ju faktiskt vad vi skulle gjort, om då några skulle tagit sitt pick och pack och dragit har jag full förståelse för. Att andra däremot skulle stannat och älskat ungen som ens egen, de människorna kan jag bara lyfta hatten åt.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1189019
April 14, 2008 - 4:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Om hon vill ha barnet så finns egentligen bara scenariot att barnet kommer födas. Du kan på inga visa ställa några ultimatum till henne om abort. Det tror jag inte heller du kommer göra å andra sidan.

Du har sagt att du vill ha barn. Det kommer ett barn till världen. Som John_lz säger så kommer du dock att vilja veta om det är ditt eller inte. Gör ett faderskapstest efter barnet fötts. Chansen är rätt hög att du kommer vilja vara pappa för barnet i vilket fall som helst, men du kommer i alla fall att veta. Sen kan man ju faktiskt skaffa fler barn om det skulle vara så 😉

Om det nu skulle visa sig att det inte är ditt barn så måste ni underrätta fadern. Han dock inte kräva mycket ifrån er, men han har rätt att få veta. Egentligen skulle ni berätta detta innan barnet föds. Han dock inte komma några krav ändå, men han har rätt att veta.

//Andreas

Combat
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 855
1189080
April 15, 2008 - 7:49 am
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: En hel del ego här på forumet.
Tjejen blev med barn under tiden förhållandet inte var ett förhållande, och så skall tjejen straffas för det?
Endera genom att tvinga sej själv till abort, eller så skall killen skippa henne?
Tror nog har en hel del funderingar som far runt i hennes huvud iaf, inte speciellt "humant" att ställa henne inför mer svåra beslut.
Personligen tycker jag nog att ställer man såna krav så skall man nog avstå damen ifråga, för då är man inte mycket till "man" i mina ögon iaf. Hon förtjänar säkerligen bättre.

Jag kan hålla med dig här faktist..

jag har beslutat att göra följande:

Då det första datumet vi fick, och enligt barnmorskans mätningar, så skulle barnet ha kommit i oktober. nu växte det dåligt och efter en sjukhusvistelse så är nytt datum 15 november, i slutändan så ser jag det hela på följande sätt:

Barnet, och pappan, (om det inte är jag), har enligt mig rätt att få reda på vem som är pappa och bör få säga sitt i frågan. vill han vara delaktig i frågan så är det så det skall vara. jag kan antagligen inte mer än rätta mig efter situationen. tjejen har bestämmt sig för att behålla barnet, med elr utan pappa, och då är det så det får vara. Är det så att jag är far till barnet så kmr jag självklart att ta mitt fulla ansvar för vad det är som gäller. vi snackar om ett nytt liv som kommer till jorden, och de barnet förtjäner fan i mig lite äkta livskvalitet och kärlek.

Jag kommer backa upp så mkt jag kan om jag inte är pappa, men det är ändå den riktigt pappan som måste ta sitt ansvar, "one-night-stand" elr inte, men se för fan till att använda kodis om du inte vill ha en unge!

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1189099
April 15, 2008 - 9:19 am
sp_Permalink sp_Print

Combat wrote: Jag kan hålla med dig här faktist..

jag har beslutat att göra följande:

Då det första datumet vi fick, och enligt barnmorskans mätningar, så skulle barnet ha kommit i oktober. nu växte det dåligt och efter en sjukhusvistelse så är nytt datum 15 november, i slutändan så ser jag det hela på följande sätt:

Barnet, och pappan, (om det inte är jag), har enligt mig rätt att få reda på vem som är pappa och bör få säga sitt i frågan. vill han vara delaktig i frågan så är det så det skall vara. jag kan antagligen inte mer än rätta mig efter situationen. tjejen har bestämmt sig för att behålla barnet, med elr utan pappa, och då är det så det får vara. Är det så att jag är far till barnet så kmr jag självklart att ta mitt fulla ansvar för vad det är som gäller. vi snackar om ett nytt liv som kommer till jorden, och de barnet förtjäner fan i mig lite äkta livskvalitet och kärlek.

Jag kommer backa upp så mkt jag kan om jag inte är pappa, men det är ändå den riktigt pappan som måste ta sitt ansvar, "one-night-stand" elr inte, men se för fan till att använda kodis om du inte vill ha en unge!

[Image Can Not Be Found] Lycka till..

Polekatt
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1135
1189124
April 15, 2008 - 1:16 pm
sp_Permalink sp_Print

jag är i en liknande situation som dig combat fast utan barn, dvs med uppehåll i ens förhållande.

skulle hon berätta nått liknande som du beskrev så hade jag inte kunnat uppfostra någon annans unge, jag hade tittat på den här ungen varje dag efter det, och veta att den inte kommer från mig, hela tiden bli påmind om att hon hade sex med någon annan och det är hans spermier som gjort barnet.

jag hade föreslagit abort, och om hon vill ha barn, och leva med mig, så hade vi skaffat ett nytt, annars vet jag inte vad jag hade gjort. det är väl där du är nu antar jag.

sitsen är jävligt jobbig, du kommer må skit vilket val du än väljer, men i slutändan så är det ditt liv, och hur du känner för det här avgör det.

du måste bestämma det själv utifrån hur du känner. men inget förhastat.

det är ditt liv, tänk på det.

optimuz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1248
1189187
April 15, 2008 - 7:33 pm
sp_Permalink sp_Print

1. Bara för man gör slut går man inte och ligger med andra om man fortfarande har känslor för någon annan, speciellt inte oskyddat sex.
2. Kul att vara styvfarsa? Poängen med att skaffa barn är väl just för att dom är ens egna, dina avkommor liksom...

Ja säger såhär: Retirera!

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
1189197
April 15, 2008 - 8:21 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: En hel del ego här på forumet.

Svar: Ja. Ska combat "straffas" för det.

Du ska få ett logiskt svar, sen ska du få ett svar vad jag hade gjort.

Det logiska (och kanske lite inhumana) är att inte erkänna barnet som ditt, hon får söka upp den riktiga pappan och förklara situationen! Så är det bara, det är hennes ansvar! Någon ska betala kalaset också, att ha barn är ingen skitgrej. Det är inte ett husdjur vi pratar om.

Jag hade definitivt gjort slut med tjejen efter detta. Du ifrågasätter situationen lite och hon lägger ansvaret på dig. Såklart att inte du kommer säga "Nej du får gå nånannanstans" när ni uppenbarligen gillar varandra.

Så mitt råd är: Säg till henne att du vill att barnets pappa ska veta om att barnet finns och han ska betala underhåll, om inget annat önskas. Du är säkert en jättebra plastpappa, det vet vi inte. Men vill du i lagens mening räknas som barnets pappa sen när det är slut, eller det är dags för skillsmässa. Då sitter du där med underhåll för något som du inte äns varit delaktig i! Nej det var ful av henne att spela samvetskortet.

Faderskapstest så fort som möjligt.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1189208
April 15, 2008 - 8:56 pm
sp_Permalink sp_Print

hawkie wrote: Svar: Ja. Ska combat "straffas" för det.

Nej, han står inför ett viktigt vägval och som jag ser det är det väl ingen som skall straffas bara för att ett barn är på G.

hawkie wrote:
Du ska få ett logiskt svar, sen ska du få ett svar vad jag hade gjort.

Det logiska (och kanske lite inhumana) är att inte erkänna barnet som ditt, hon får söka upp den riktiga pappan och förklara situationen! Så är det bara, det är hennes ansvar! Någon ska betala kalaset också, att ha barn är ingen skitgrej. Det är inte ett husdjur vi pratar om.

Klart som fasen att den ev. "riktiga" pappan skall upplysas om situationen ifall det finns osäkerhet i vem som är den "riktiga" pappan, har aldrig förespråkat annat. Underhåll skall naturligtvis också betalas av honom om det nu är han som är fadern.

hawkie wrote:
Jag hade definitivt gjort slut med tjejen efter detta. Du ifrågasätter situationen lite och hon lägger ansvaret på dig. Såklart att inte du kommer säga "Nej du får gå nånannanstans" när ni uppenbarligen gillar varandra.

Personligen ser jag det inte som en anledning att göra slut, barnet avlades ju inte under förhållandet, dvs att hon var otrogen eller så.
Jämställer det lite med när man "ramlar in" i ett förhållande där det redan finns barn med i bilden. Går man in i något med öppna ögon så borde man vara karl nog att stå för det.

hawkie wrote:
Så mitt råd är: Säg till henne att du vill att barnets pappa ska veta om att barnet finns och han ska betala underhåll, om inget annat önskas.

Helt på min linje.

hawkie wrote:
Du är säkert en jättebra plastpappa, det vet vi inte. Men vill du i lagens mening räknas som barnets pappa sen när det är slut, eller det är dags för skillsmässa. Då sitter du där med underhåll för något som du inte äns varit delaktig i! Nej det var ful av henne att spela samvetskortet.

Så om det skiter sej ska man snabbt som tusan på något vis tycka illa om och missunna det barn man kanske levt med och uppfostrat som sitt eget i flera år?
:cy:
Själv har jag fortfarande bra kontakt med och bryr mej om en flicka vars mamma jag separerade med för ~10 år sedan.. Skulle väl aldrig drömma om att skita i henne bara för att ett förhållande sket sej. Hon ser mej mer som hennes pappa än hon ser sin "riktiga" pappa som pappa. Är det problem oavsett karaktär så är det mej hon brukar vända sej, och som bonus är jag även lite låtsasmorfar till på köpet.
Om det passar in så tycker jag adoption kan vara ett bra alternativ, då med tanke på barnets framtid.

hawkie wrote:
Faderskapstest så fort som möjligt.

Helt klart, både barnet och vem nu fadern är har rätt till det imo..

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 333
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL