Vad skulle ni göra? (Killar) farsa elr inte?|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad skulle ni göra? (Killar) farsa elr inte?
hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
sp_UserOfflineSmall Offline
1189261
April 16, 2008 - 12:02 pm
sp_Permalink sp_Print

@ilg@dd: Enbart det första var riktat till dig 🙂

Sen är jag lite speciell också, inget jävla daltande med folk. Det finns gott om tjejer där ute.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1189264
April 16, 2008 - 12:12 pm
sp_Permalink sp_Print

hawkie wrote: @ilg@dd: Enbart det första var riktat till dig 🙂

np.

hawkie wrote:
Sen är jag lite speciell också, inget j**la daltande med folk. Det finns gott om tjejer där ute.

Jo, men det är inte speciellt många man skulle kunna tänka sej att spendera resten av livet med.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Fangtastic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 291
1189266
April 16, 2008 - 12:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Lycka till Combat och lyssna inte på stollarna som är för abort. De hade varit helt oansvarigt och ta död på en livslevande krabat men gör de som känns bäst. 🙂

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
1189269
April 16, 2008 - 12:21 pm
sp_Permalink sp_Print

optimuz wrote: 1. Bara för man gör slut går man inte och ligger med andra om man fortfarande har känslor för någon annan, speciellt inte oskyddat sex.
2. Kul att vara styvfarsa? Poängen med att skaffa barn är väl just för att dom är ens egna, dina avkommor liksom...

Ja säger såhär: Retirera!

:roflmao:

Darkstormz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 593
1189276
April 16, 2008 - 1:44 pm
sp_Permalink sp_Print

optimuz wrote: 1. Bara för man gör slut går man inte och ligger med andra om man fortfarande har känslor för någon annan, speciellt inte oskyddat sex.
2. Kul att vara styvfarsa? Poängen med att skaffa barn är väl just för att dom är ens egna, dina avkommor liksom...

Ja säger såhär: Retirera!

Haha! Min flickvän tyckte det var fint att hon var "lösaktig" och blev på smällen, och sen erbjuder honom att bli far till barnet...

Själv anser jag att ett faderskapstest är på sin plats.

Combat
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 855
1189277
April 16, 2008 - 1:47 pm
sp_Permalink sp_Print

ahh.. forstsätt gärna att skriva. desstomer ni skriver, dessto lättare känns situationen.. ångest och diverste "ont-i-magen-känsla" försvinner mer och mer... den största frågan är, vad ska man säga till morsan och farsan som redan blivit chockade över att man ska bli pappa? :S

och... ännu mera, va fan kmr tjejens föräldrar säga om inte Jag är pappa?
herregud.... tror att man kmr ha en del ögon som kollar snett på än sen

Fenix
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 767
1189278
April 16, 2008 - 1:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Marcan- wrote: Jag skulle inte vilja vara pappa till någon annans barn.

Beror på omständigheterna. Är det, som i detta fallet att hon vart med nån annan, och det skulle visa sig att det var pappa nr 2 så hade jag nog försökt övertala till abort, eller göra slut. Jag hade nog inte pallat med det. Samtidigt är det ju ett litet liv som växer och det e ju inte barnets fel.

Min flickvän har dock två döttrar sedan innan, 7 och 4 år gamla, och "pappan" är ett jävla stolpskott som inte tar ansvar. Ungarna gillar mig och jag dem, så det är ok för mig. Hon vill dock inte ha nån mer unge innan vi gift oss, vilket jag kan förstå.

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
1189281
April 16, 2008 - 2:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Combat wrote: ahh.. forstsätt gärna att skriva. desstomer ni skriver, dessto lättare känns situationen.. ångest och diverste "ont-i-magen-känsla" försvinner mer och mer... den största frågan är, vad ska man säga till morsan och farsan som redan blivit chockade över att man ska bli pappa? :S

och... ännu mera, va fan kmr tjejens föräldrar säga om inte Jag är pappa?
herregud.... tror att man kmr ha en del ögon som kollar snett på än sen

Borde de inte kolla snett på tjejen istället för dig? Du har väl inte gjort något "fel".
Tar du hand om barnet oavsett vem som är pappan bör de väl, om de har lite vett, tycka du är schysst som ställer upp ändå.

En liten fråga till alla er som inte skulle ta hand om och vilja vara "pappa" till barnet som inte är erat, trots att ni kan vara med redan från födseln som den riktiga pappan.
Skulle ni inte kunna träffa och bli tillsammans med en tjej som redan har barn, just av den anledningen att hon har barn sedan tidigare?

(bortse från hur det gick till i detta fall, att den ena veckan var tillsammans för att nästa ta en paus och tjejen direkt hoppar på någon annan)

Om man vill ha barn så är det väl ganska självklart att man vill ha egna barn, men att helt utesluta att träffa en tjej med barn redan tycker jag verkar lite omoget. Nu är ju inte gneomsnittsålderna här speciellt hög så det är inte så konstigt kanske. Jag bidrar inte till högre genomsnitt själv heller men jag har ju uppenbarligen en annan syn på saken.

hawkie
Member
Medlem
1189320
April 16, 2008 - 7:32 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Jo, men det är inte speciellt många man skulle kunna tänka sej att spendera resten av livet med.

Det är väldigt sant. Jag tycker bara inte det hon gör är speciellt snällt. Och om hon drar en sådann grej är det verkligen någon man vill leva med resten av sitt liv med? Jag skulle inte klara av det.

Det kan verka hänsynslöst och kallt att göra slut nu, även om man gillar henne. Men gillar hon verkligen dig om hon drar en sådann här grej på dig? Det är fan tunga grejer?! Klarar du verkligen av, att leva med, uppfostra och älska någon som blev till när ni har bråkat? Dessutom inte är din unge!

Tänk om ni bråkar igen? Jag hoppas att hon då går och köper en hund istället.

Dessutom köper jag inte engångsligg efter förhållandet. Hade hon verkligen gillat dig hade hon inte gjort så, det spelar ingen roll vem som gör slut. Det spelar inte heller någon roll hur full man är.

Ska du göra slut, så gör det nu innan det är försent för abort. Sen när hon tänkt igenom om det är kul att vara singelmamma eller inte kan hon återkomma om hon då vill börja reparera förhållandet eller inte.

Jag kan inte påpeka hur noggrant det är med ett faderskapstest innan du äns gör något! Är det din unge är det ju bara ta sig och kragen samt gilla läget. Även om det hon gjort är såååååååååååååååååå mycket lägre en glocalnet.

hawkie
Member
Medlem
1189322
April 16, 2008 - 7:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Snorch wrote: Borde de inte kolla snett på tjejen istället för dig? Du har väl inte gjort något "fel".
Tar du hand om barnet oavsett vem som är pappan bör de väl, om de har lite vett, tycka du är schysst som ställer upp ändå.

En liten fråga till alla er som inte skulle ta hand om och vilja vara "pappa" till barnet som inte är erat, trots att ni kan vara med redan från födseln som den riktiga pappan.
Skulle ni inte kunna träffa och bli tillsammans med en tjej som redan har barn, just av den anledningen att hon har barn sedan tidigare?

(bortse från hur det gick till i detta fall, att den ena veckan var tillsammans för att nästa ta en paus och tjejen direkt hoppar på någon annan)

Om man vill ha barn så är det väl ganska självklart att man vill ha egna barn, men att helt utesluta att träffa en tjej med barn redan tycker jag verkar lite omoget. Nu är ju inte gneomsnittsålderna här speciellt hög så det är inte så konstigt kanske. Jag bidrar inte till högre genomsnitt själv heller men jag har ju uppenbarligen en annan syn på saken.

Nej. Har enorma problem med att älska en människa som om det vore mitt egna kött och blod när jag vet att så inte är fallet. Så istället för att "svälja" det, vilket i slutändan drabbar barnet, låter jag bli att träffa folk med barn. Enkelt.

azN-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1651
1189325
April 16, 2008 - 8:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Säger så här, om inte pappan vill ha något med barnet att göra så är det ju sjukt att han ska behöva betala underhåll.
...rent allmänt alltså.
Så kanske någon svarar: han får skylla sig själv om han inte skyddar sig, visst det är sant det också. Men jag tycker bara det är så sjukt att kvinnan ska få bestämma själv om hon vill behålla barnet så får mannen bara hosta upp pengar för något han inte ens vill ha. Som att betala för någons tivolibesök för att man råkat säga jag när man var nerdrogad och berusad av olika medel.

(...om det nu är så att han måste betala underhåll även om han inte vill veta av barnet då)

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
1189332
April 16, 2008 - 8:27 pm
sp_Permalink sp_Print

azN- wrote: Säger så här, om inte pappan vill ha något med barnet att göra så är det ju sjukt att han ska behöva betala underhåll.
...rent allmänt alltså.
Så kanske någon svarar: han får skylla sig själv om han inte skyddar sig, visst det är sant det också. Men jag tycker bara det är så sjukt att kvinnan ska få bestämma själv om hon vill behålla barnet så får mannen bara hosta upp pengar för något han inte ens vill ha. Som att betala för någons tivolibesök för att man råkat säga jag när man var nerdrogad och berusad av olika medel.

(...om det nu är så att han måste betala underhåll även om han inte vill veta av barnet då)

Mjo, tyvärr var det någon påverkad sate som kom på att tjejerna ska bestämma över sina kroppar så vi kan tyvärr inte tvinga dem till abort och vi blir på så sätt skyldiga att betala underhåll. Vist känner man sig lite maktlös, det är därför man ska köra med ett 10 pack kondomer på ballen varje gång det är dags.

Alex aka NH|WiggeR
Member
Medlem
Forum Posts: 2067
1189371
April 16, 2008 - 10:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Faderskapstest kan göras precis i ögonblicket då barnet föds och det görs då via navelsträng eller så får ni vänta i hela 6 mån. Barnet är för litet och känsligt för att tappas på blod under de första 6 månaderna.
(Så var reglerna för 8 år sen)

Under 6 månader ska du ligga sömnlös och undra...
Du kommer att se likheter mellan dig och barnet ena dagen och andra dagen så är barnet likt den andre killen.

/En som vet...

För övrigt så finns det tusen olika vägar att gå.

Jag tycker på allvar att du ska prata med dina föräldrar eller mor och far föräldrar. En sak som jag har lärt mig genom livet är att ens föräldrar är mycket kloka fastän man inte alla gånger tror det. Ibland kommer det upp hemligheter som man inte hade en aning om. De kanske själva har varit med om en sån här sak eller kanske känner någon som har varit med om samma sak.

Jag kan dra en sammanfattning om hur det gick till när min dotter kom till världen.

Jag fick veta att den tjej som jag träffade under några månader, helt plötsligt var gravid. Jag påtalade att jag inte ville ha barn med henne eftersom vi inte hade lärt känna varandra, iaf inte utanför sängen.

Men hon totalvägrade en abort så jag mantlade om och var redo för att bli pappa och gick in i förhållandet till 110%
När min dotters mamma var i 6:e månaden så kom det fram att hon hade haft sex med andra killar vid tidpunkten, vilket jag egentligen hade struntat i om vi fortfarande hade varit KK och om hon inte hade varit gravid och då hade jag gått vidare på eget håll.

Men helt plötsligt så fanns det chans att någon/några andra kunde vara far till barnet. Jag tvärdumpade henne och skrek efter ett faderskapstest men hon vägrade faderskapstesta så hon råka missa att påpeka detta så jag fick vänta i hela 6 mån innan jag fick veta.

Idag, snart 8 år senare så är jag lycklig sambo sen tre år och har världens finaste dotter på 8 år, varannan vecka.
Dotterns mamma är nog inne på förhållande nummer 77 sen dottern föddes och fortfarande totalt ostabil när det gäller förhållanden.

Tänk dig för, försök att prata med dina föräldrar eller annan "vuxen"
Glöm inte bort. "Du blir vad du äter"

/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"

Combat
Kommer du hit ofta?
Medlem
1189389
April 17, 2008 - 8:31 am
sp_Permalink sp_Print

Jag tänker hur som helst inte skriva på några jävla papper att jag e farsan innan VET till 100%, detta av 2 anledningar.

1. underhåll, det kostar pengar som satan. min farsa betalade närmare en halv miljon för mig när mina föräldrar skilde sig. (under håll, 1800kr/mån i 18 år).

2. den riktiga pappan, (om det inte är jag), ska fan ta sitt ansvar, samt att barnet har rätt till att veta vem han/hon kommer ifrån.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1189393
April 17, 2008 - 9:17 am
sp_Permalink sp_Print

Combat wrote: Jag tänker hur som helst inte skriva på några j**la papper att jag e farsan innan VET till 100%, detta av 2 anledningar.

1. underhåll, det kostar pengar som satan. min farsa betalade närmare en halv miljon för mig när mina föräldrar skilde sig. (under håll, 1800kr/mån i 18 år).

2. den riktiga pappan, (om det inte är jag), ska fan ta sitt ansvar, samt att barnet har rätt till att veta vem han/hon kommer ifrån.

En spontan tanke bara, kanske ganska offtopic.
😛
Dyrt att betala underhåll, jo. Men knappast billigare att barnet växer upp hos en själv heller..
🙂
Tyckte X-et hade det bra förut när sonen bodde där och en annan fick pröjsa underhåll. Nu bor han hos mej sedan 10 år tillbaks, men jag jublar knappast över att få 1173:-/mån i underhåll..
Sen är det ju så att det är om ni någon gång framledes separerar som du måste betala underhåll, under tiden ni bor tillsammans kostar barnet med stor sannolikhet betydligt mer än en styv tusing i månaden.
😉

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

urk
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 273
1189396
April 17, 2008 - 10:02 am
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: En spontan tanke bara, kanske ganska offtopic.
😛
Dyrt att betala underhåll, jo. Men knappast billigare att barnet växer upp hos en själv heller..
🙂
Tyckte X-et hade det bra förut när sonen bodde där och en annan fick pröjsa underhåll. Nu bor han hos mej sedan 10 år tillbaks, men jag jublar knappast över att få 1173:-/mån i underhåll..
Sen är det ju så att det är om ni någon gång framledes separerar som du måste betala underhåll, under tiden ni bor tillsammans kostar barnet med stor sannolikhet betydligt mer än en styv tusing i månaden.
😉

du har rätt men i detta fall så kanske han inte är pappan så han gör helt rätt i att inte ta på sig den rollen om han inte vill göra det tills han vet att han är pappan. han ska inte betala för hennes misstag. jag tycker det är synd att barnet ska komma i kläm enbart för det finns till. det har inte gjort nåt fel det är tjejen i detta fall

Combat
Kommer du hit ofta?
Medlem
1189414
April 17, 2008 - 2:13 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: En spontan tanke bara, kanske ganska offtopic.
😛
🙂
😉

Haha, jo jag är väl medveten om att ett barn kostar liiiite mer än en futtig tusenlapp /mån.. vi snackar per vecka kanske... 🙂

det jag menade var, att jag tänker inte "slänga bort" (kan man säga så? vi snackar fan om ett litet nytt liv här.. fel ordval, hoppas ni fattar vad jag menar), på en unge som inte är min, där ska farsan och morsan stå för 100%, sen kan man ju alltid hjälpa till på ena eller andra sättet, men det är förs och främst mamma och pappa som ska ta upp plånboken.. de var mer så jag menade..

Dani
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1854
1189681
April 19, 2008 - 3:44 pm
sp_Permalink sp_Print

De som inte har problem skapar sig problem...

Tråkig sits du hamnat i. Jag skulle inte vilja uppfostra nån annans barn, det blir fel hur du än gör. Gör ett faderstest innan du drar slutsatser. Hon kan aldrig tvinga dig att ta hand om barnet om det inte är ditt. Frågan är om du älskar henne, ja då vet du vad du ska göra.

Hagiz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 489
1190037
April 21, 2008 - 8:08 pm
sp_Permalink sp_Print

whak wrote: Jag hade ALDRIG never ever gjort det.
Skulle hon prompt föda barnet så skulle jag göra ett test och se om jag var far eller inte, visar det sig att "han" är far så kan hon dra ända in i h-vete.
Hur kul är det om hon föder "hans" barn och det blir någon form av konflikt. Så kollas det upp vem som är far eller så, så visar det sig att du inte är far.
Hur fan förklarar man det för honom?
Nej aldrig i hela ja nångting att jag hade gått med på det.

Instämmer! Kolla om du är far eller inte som ovan säger!

Den andra killen måste väll vara med, för det kan ju lika väl vara hans barn, och det kan bli ett helvete senare i livet om han brjar kolla upp sånt... säkrast är väll abort o sen do it over agian maan! Just Do It 😉 ... sen att det är troligen mer jobbigt för kvinnor att göra abort då det kan anses som att förlora ett möjligt super kärt barn, vad vet jag 😛

va på den säkra sidan o gör det all over again 😉

Omdöme: TS/NH - Ebay - Tradera
Projekt: Lanbox Lite@H20 & Server
Bänkar: 5.6GHz

urk
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 273
1190041
April 21, 2008 - 8:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Hagiz wrote: Instämmer! Kolla om du är far eller inte som ovan säger!

Den andra killen måste väll vara med, för det kan ju lika väl vara hans barn, och det kan bli ett h*****e senare i livet om han brjar kolla upp sånt... säkrast är väll abort o sen do it over agian maan! Just Do It 😉 ... sen att det är troligen mer jobbigt för kvinnor att göra abort då det kan anses som att förlora ett möjligt super kärt barn, vad vet jag 😛

va på den säkra sidan o gör det all over again 😉

att be en kvinna om abort är som att be dej att ta bort din höger hand eller vänster det beror på vad du använder för hand vill säga. det är ungefär samma känsla. jag vet hur min tjej tog ett sådant beslut på grund av att barnet växte fel.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 355
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL