July 27, 2002
Krqagyzzz wrote: Att köpa en bil är nästan den sämsta inverstering som finns. Varför då slänga ut massor av pengar på en fin bil det första man gör?
Man behöver iaf 10 miljoner för att kunna leva på räntan.
Hur mkt e räntan på idag, 3%?
Även om man inte kan överleva på räntan är det ju ett trevligt tillskott till den övriga lönen :bgrin:
May 17, 2002
Callister wrote: [quote=Krqagyzzz]Att k�pa en bil �r n�stan den s�msta inverstering som finns. Varf�r d� sl�nga ut massor av pengar p� en fin bil det f�rsta man g�r?
Man beh�ver iaf 10 miljoner f�r att kunna leva p� r�ntan.
Hur mkt e r�ntan p� idag, 3%?
�ven om man inte kan �verleva p� r�ntan �r det ju ett trevligt tillskott till den �vriga l�nen :bgrin:
Lite mer än 3% borde du nog kunna få om du väljer att låsa upp pengarna några år.
om man räknar på hur mycket pengar man skulle få med 3% ränta så skulle det bli 150000kr/år. Slår man ut det på årets 12 måndader skulle det ge en extraslant på 12500kr per månad, och då har man inte ens rört grundbeloppet.
May 17, 2002
Jekyll 3000 wrote: Tänk på att du får förmögenhetsskatta 1.5 % med, samt att du måste betala inkomstskatt på ränta med... blir inte så värst mkt kvar då...
Astrid Lindgren och Pomperipossa nån?
I sÃ¥ fall borde man nog räkna med arvsskatten med 😉
jag är inte så dum att jag placerar pengarna i Sverige :bgrin:
May 17, 2002
Jekyll 3000 wrote: [quote=Krqagyzzz] I sÃ¥ fall borde man nog räkna med arvsskatten med 😉
jag är inte så dum att jag placerar pengarna i Sverige :bgrin:
Menar du att du blir så glad att du kolar vippen? 🙂
Sen är det väl lite kinkigt om man ska ta ut pengar från Sverige va?
Nej varför skulle det vara det? Det finns ju Visa-kort 😉
June 19, 2002
Starscream wrote: [quote=NH|Noddan]Om jag fick fem miljoner?
60.000 - Nissan 220SX eller eventuellt 240SX
10.000 - NYA DATORGREJER
10.000 - IKEA 😀
20.000 - billljudsen skulle resten åka in på nåt konto nånstans. Sluta ta studielån!
haha.. det va de mest snåla jag sett
5 miljoner o du tänker köpa en bil för 60papp .. det gör ju folk som inte har en bråkdel av de pengarna 🙂
Jag kommer nog att köpa en audi A8 när jag kommer ut ifrån utbildningen, nåt för runt 150k. Massor med bil för pengarna.
Men nu är jag student och vill mest ha ngt fint som man kan åka runt i, 60k är en FIN nissan 220sx, inga problem där inte. Ganska snabb och snygg, och jag vill bara komma från punkt a till punkt b.
Bara dumt att börja slösa, 5 mille är inte så hemskt mkt pengar.
September 19, 2002
1: Fetaste ljud/bildsystemet man får för ca 300k.
2: Nån ROLIG bil för runnt 100-200k, typ en beggad viper eller nåt. Slänga ut en hög med pengar på trim & styling om det inte redan är gjort.
3: HUS. Fint hus långt bort från människor så man får vara ifred.
4: En mindre datorpark med lagom fina datorer, inte det värsta utan lagom.
5: Ordentliga möbler, fin & bra säng & soffa & dylikt.
Resten skulle jag nog spara och fortsätta med mitt jobb & mitt liv i vanlig ordning fast en gnutta lyckligare. Skulle nog ta några månader ledigt först dock, så fort julrushen är över.
March 7, 2004
Krqagyzzz wrote: [quote=ZIre]Jag skulle köpa 2 volvo V70 och en porsche boxter till mig 😛 kanske en ny håddisk också och antagligen gräva hit fiber 😛
Varför två Volvo V70? vilken variant av Volvo V70?
en till mor en till far.. antagligen två 2.5T annat är overkill.. 😛 Den nya är ju sjukt läcker 😀
June 3, 2001
ZIre wrote: en till mor en till far.. antagligen två 2.5T annat är overkill.. 😛 Den nya är ju sjukt läcker 😀
Här har vi en kille med smak. 🙂
Den nya är grymt snygg.
Kom på att jag skulle ha hjälpt min mor ekonomiskt.
Renovering av kök och badrum + att jag skulle pyntat lånen.
March 9, 2004
Jag skulle nog anlita en ekonomisk rådgivare det första jag gör. Så att man kan få ut mest avkastning på pengar.
Sen skulle jag nog ha ungefära 200.000 på mitt bankkort och ha för att köpa det som faller mig in.
Sen desutom en ny dator (behöver inte vara en värsting)
Tv, Hemabiosystem och det viktigaste av allt
Donera en slant till NH
February 11, 2004
Gueno wrote: [quote=ZIre]en till mor en till far.. antagligen två 2.5T annat är overkill.. 😛 Den nya är ju sjukt läcker 😀
Den nya är grymt snygg.
Volvo Volvo, bara massa volvo, :cy: jag säger bara http://www.koenigsegg.se :bgrin: nej då, men det är väl som ni säger, dom fraktar arslet dit man vill och ser bättre ut en Opel Omega...
October 25, 2003
Swinger wrote: [quote=Gueno][quote=ZIre]en till mor en till far.. antagligen två 2.5T annat är overkill.. 😛 Den nya är ju sjukt läcker 😀
Den nya är grymt snygg.
Volvo Volvo, bara massa volvo, :cy: jag säger bara http://www.koenigsegg.se :bgrin: nej då, men det är väl som ni säger, dom fraktar arslet dit man vill och ser bättre ut en Opel Omega...
Jag ska ge dig en 240 -79 så hårt när du fyller 18
Det är fan värt 5k för att se din min
March 7, 2004
Gueno wrote: [quote=ZIre]en till mor en till far.. antagligen två 2.5T annat är overkill.. 😛 Den nya är ju sjukt läcker 😀
Den nya är grymt snygg.
:D/
1 Guest(s)