May 23, 2002
Gueno wrote: [quote=MrWeizel]DB7 GT gör stillastående till 210km/h på fyran :worshipp:
Då tar jag hellre en SLR McLaren. 8)
115.09 bhp per liter.
626 bhp @ 6500 rpm
780 nm @ 3250-5000 rpm :worshipp:
3,7 sekunder till 96km/h.
En McLaren i Merca kaross... Är ju Endast försämrad... Utseendet e inte hälften så snyggt, sämre prestanda... Sen, vad är mest status, McLaren eller Mercedes?
Om man bortser från McLaren är ju det en riktigt skaplig bil 🙂
June 3, 2001
[Gamepredator wrote: Sulan]En McLaren i Merca kaross... Är ju Endast försämrad... Utseendet e inte hälften så snyggt, sämre prestanda... Sen, vad är mest status, McLaren eller Mercedes?
Om man bortser från McLaren är ju det en riktigt skaplig bil 🙂
Jag visste att den komentaren skulle komma.. från en saabnisse..
Du e bara bitter för att saab bara har fjutt motorer i sina konservburkar och du är för stolt för att erkänna det. 😛
March 15, 2002
Gueno wrote: Har kört en sån. 8)
Ljudet är nog det bästa med hela bilen. :worshipp:
Nått som e bra är att man i princip inte behöver göra nått alls med bilen överhuvetaget.
Motorkraft finns, 18" fälgar, tjolar, avgassystem.
Det är väl bara en phet stereo som ska in.
Frågan är om man får plats med en fet stereo.. Dubbla stroker18 tar en del plats..
May 23, 2002
Gueno wrote: [quote=[Gamepredator] Sulan]En McLaren i Merca kaross... Är ju Endast försämrad... Utseendet e inte hälften så snyggt, sämre prestanda... Sen, vad är mest status, McLaren eller Mercedes?
Om man bortser från McLaren är ju det en riktigt skaplig bil 🙂
Jag visste att den komentaren skulle komma.. från en saabnisse..
Du e bara bitter för att saab bara har fjutt motorer i sina konservburkar och du är för stolt för att erkänna det. 😛
Det är inte saabs image att bygga supersprotvagnar, Saab är bara premium med bra motorer 8) De har ju bevisat att de kan bygga duktiga maskiner om de vill (Eklunds Viggen 900hk@2l)
Hehe... Nya 9-3 SportCombi är ju rätt fet, synd bara att de inte har råd att bygga den på några år. 250hk och 20" fälgar som standard :bgrin:
June 3, 2001
[Gamepredator wrote: Sulan]De har ju bevisat att de kan bygga duktiga maskiner om de vill (Eklunds Viggen 900hk@2l)
Hehe... Nya 9-3 SportCombi är ju rätt fet 250hk och 20" fälgar som standard :bgrin:
Jag skulle vilja kontra med detta:
Är det verkligen saab själva som har byggt 2 liters monstret?
20" fälgs orginal.. 😮 har dom verkligen råd med det?
September 5, 2001
Nissan 200sx för den fattiga...eller Mazda 323 GT-R.
Mitsubishi Lancer EVO TME 6 (lr 8) för den exclusive.
Subaru Impreza för den exclusive som inte har råd med en EVO.
SL55 för den som har råd.
Audi S2 eller Ford Cosworth för trimmaren....
just nu letar jag efter en hyfsat billig EVO 6:a. Inte trimmad.
180k har jag att ge för den, någon som vet någon som säljer säg gärna till.
April 2, 2003
http://www2.blocket.se/view/15.....0&c=1
helförsäkring per år ligger runt 5000-6000.. Dock dyrare i storstad
May 23, 2002
Gueno wrote: [quote=[Gamepredator] Sulan]De har ju bevisat att de kan bygga duktiga maskiner om de vill (Eklunds Viggen 900hk@2l)
Hehe... Nya 9-3 SportCombi är ju rätt fet 250hk och 20" fälgar som standard :bgrin:
Jag skulle vilja kontra med detta:
Är det verkligen saab själva som har byggt 2 liters monstret?
20" fälgs orginal.. 😮 har dom verkligen råd med det?
I viss mån, ja. Saab och Maptun har byggt maskinen. Maptun gör jobbet, Saab backar upp. Som tex. BMW Motorsport och Alpina för BMW eller Brabus och AMG för Mercedes. BMW och Mercedes har ju inga riktigt grymma kärror som de har utvecklat själva, de har bara backat upp andra företag som sköter optimeringen.
Sen är ju 900 häst på ett ORÖRT block jävligt bra. Tyder på grymma ingenjörer. BMW (många jämförelser med BMW ) har inget block under 3l som står pall för de effekterna orörda.
20"... tydligen inte men det är jäkligt fett på en kombi. Sen tycker jag bilen är ruggigt snygg i sig.
January 28, 2003
[Gamepredator wrote: Sulan][quote=Gueno][quote=[Gamepredator] Sulan]De har ju bevisat att de kan bygga duktiga maskiner om de vill (Eklunds Viggen 900hk@2l)
Hehe... Nya 9-3 SportCombi är ju rätt fet 250hk och 20" fälgar som standard :bgrin:
Jag skulle vilja kontra med detta:
Är det verkligen saab själva som har byggt 2 liters monstret?
20" fälgs orginal.. 😮 har dom verkligen råd med det?
I viss mån, ja. Saab och Maptun har byggt maskinen. Maptun gör jobbet, Saab backar upp. Som tex. BMW Motorsport och Alpina för BMW eller Brabus och AMG för Mercedes. BMW och Mercedes har ju inga riktigt grymma kärror som de har utvecklat själva, de har bara backat upp andra företag som sköter optimeringen.
Sen är ju 900 häst på ett ORÖRT block jävligt bra. Tyder på grymma ingenjörer. BMW (många jämförelser med BMW ) har inget block under 3l som står pall för de effekterna orörda.
20"... tydligen inte men det är jäkligt fett på en kombi. Sen tycker jag bilen är ruggigt snygg i sig.
ska vi snacka motorer så är honda outstanding... på S2000 börjar ju rödmarkeringen vid 9500rpm, DET klarar fanimig ingen saab ens i maxvarv 😀
June 3, 2001
[Gamepredator wrote: Sulan]I viss mån, ja.
Sen är ju 900 häst på ett ORÖRT block jävligt bra.
20"... tydligen inte men det är jäkligt fett på en kombi. Sen tycker jag bilen är ruggigt snygg i sig.
Hmm.. okej.
Trodde det var Björn själv som byggt den med alla dom där underliga nissarna.
Är det orört är det ju en annan femma. 😀
Smaken är som baken - delad.
Själv har jag aldrig gillat kombibilar ("småbilar" som Vsjutti och saab nittifem kombi), det är fult med den stora "lådan" i bak + att det blir en 7-jefla turbolens.
Möjligen att jag skulle tänka mig en M5 touring.
Enda gången det är snyggt med "lådan" är på Honda CRV och BMW X5.
3 Guest(s)