February 21, 2003
MrWeizel wrote: ska vi snacka motorer så är honda outstanding... på S2000 börjar ju rödmarkeringen vid 9500rpm, DET klarar fanimig ingen saab ens i maxvarv 😀
Så sant så sant! Honda S2000 spräckte dessutom en magisk gräns på 120hk/liter slagvolym, vilket är högst ovanligt!
February 12, 2003
Ogrebeast wrote: [quote=MrWeizel]ska vi snacka motorer så är honda outstanding... på S2000 börjar ju rödmarkeringen vid 9500rpm, DET klarar fanimig ingen saab ens i maxvarv 😀
Så sant så sant! Honda S2000 spräckte dessutom en magisk gräns på 120hk/liter slagvolym, vilket är högst ovanligt!
Ska tillläggas att det är för icke turbomatade maskiner!
February 21, 2003
x-per wrote: [quote=Ogrebeast][quote=MrWeizel]ska vi snacka motorer så är honda outstanding... på S2000 börjar ju rödmarkeringen vid 9500rpm, DET klarar fanimig ingen saab ens i maxvarv 😀
Så sant så sant! Honda S2000 spräckte dessutom en magisk gräns på 120hk/liter slagvolym, vilket är högst ovanligt!
Ska tillläggas att det är för icke turbomatade maskiner!
Ja precis, det glömde jag att säga.
May 23, 2002
Ogrebeast wrote: [quote=MrWeizel]ska vi snacka motorer så är honda outstanding... på S2000 börjar ju rödmarkeringen vid 9500rpm, DET klarar fanimig ingen saab ens i maxvarv 😀
Så sant så sant! Honda S2000 spräckte dessutom en magisk gräns på 120hk/liter slagvolym, vilket är högst ovanligt!
120hk/l bräcker en wankel ganska lätt...
February 12, 2003
[Gamepredator wrote: Sulan][quote=Ogrebeast][quote=MrWeizel]ska vi snacka motorer så är honda outstanding... på S2000 börjar ju rödmarkeringen vid 9500rpm, DET klarar fanimig ingen saab ens i maxvarv 😀
Så sant så sant! Honda S2000 spräckte dessutom en magisk gräns på 120hk/liter slagvolym, vilket är högst ovanligt!
120hk/l bräcker en wankel ganska lätt...
Ja men vi snackar per slagvolym och en vankel har ingen "slag"volym!
En wankel verkar vara mycket bättre uttänkt än en kolvmotor....rotorn stannar ju inte som en kolvmotor gör...alltså det finns ju inga övre och undre dödläge på wankel så den är ju mycket effektivare
May 23, 2002
x-per wrote:
Ja men vi snackar per slagvolym och en vankel har ingen "slag"volym!
En wankel verkar vara mycket bättre uttänkt än en kolvmotor....rotorn stannar ju inte som en kolvmotor gör...alltså det finns ju inga övre och undre dödläge på wankel så den är ju mycket effektivare
Slagvolym=Storleken på förbränningskammaren, och Wankelmotorer har allt förbränningskammare.
Resten stämmer ju men wankeln har inte alls samma livslängd som en kolvmotor, kräver mycket mer service, dyrare att bygga, dyrare i drift, större delen av motorn är ju oljekyld också...
February 12, 2003
[Gamepredator wrote: Sulan][quote=x-per] Ja men vi snackar per slagvolym och en vankel har ingen "slag"volym!
En wankel verkar vara mycket bättre uttänkt än en kolvmotor....rotorn stannar ju inte som en kolvmotor gör...alltså det finns ju inga övre och undre dödläge på wankel så den är ju mycket effektivare
Slagvolym=Storleken på förbränningskammaren, och Wankelmotorer har allt förbränningskammare.
Resten stämmer ju men wankeln har inte alls samma livslängd som en kolvmotor, kräver mycket mer service, dyrare att bygga, dyrare i drift, större delen av motorn är ju oljekyld också...
Hmm aja läste det bara i en bok som jag har på min Fordonskurs men aja böcker har väll fel 🙂
Amen alltså kålla på Mazda RX8...har 2 "rotorer" på 649 cc styck å ändå levererar den 240 hk....det är starkt det....å tänk vilka effekter amn kan få upp dom i om man trimmar lite.....varför inte sätta in 2 "rotorer" till 😀
January 28, 2003
Gueno wrote: Såg nånstans att man kunde köpa turbokit till S2000 ganska dyrt dock..
Fatta va drag det skulle bli under locket på den då. :cy: 8)
särskilt med tanke på att den knappt är varvvillig.. :bgrin: *megaironi*
men klarar verkligen motorn av att man sätter i turbo utan att man modifierar den ganska kraftigt?
man får kanske se vad en sån går på om något år när det är dags med bil, fan va kul bil det hade varit att ha 😀
May 23, 2002
MrWeizel wrote: [quote=Gueno]Såg nånstans att man kunde köpa turbokit till S2000 ganska dyrt dock..
Fatta va drag det skulle bli under locket på den då. :cy: 8)
särskilt med tanke på att den knappt är varvvillig.. :bgrin: *megaironi*
men klarar verkligen motorn av att man sätter i turbo utan att man modifierar den ganska kraftigt?
man får kanske se vad en sån går på om något år när det är dags med bil, fan va kul bil det hade varit att ha 😀
När motorn klarar av 9000rpm så är den ganska väldimensionerad. En S2000 klarar en turbokonvertering bättre än de flesta motorer...
February 12, 2002
February 21, 2003
-=*ThE_cRoW*=- wrote: En sån här.. Billig och snygg..
http://www2.blocket.se/view/15.....0&c=1
eller
Fula fattigmanswannabe-Porschar!
March 15, 2002
-=*ThE_cRoW*=- wrote: En sån här.. Billig och snygg..
http://www2.blocket.se/view/15.....0&c=1
eller
Ingen av dessa kommer ens i närheten av en amazon i bra skick som denna tex http://www2.blocket.se/view/13.....0&c=1 :worshipp: B18 med R eller S kam och TG4 topp det är grejer det ungeför 250-300 hästar beroende på bestyckningav förgasarna och det räcker till...
February 12, 2002
Ogrebeast wrote: [quote=-=*ThE_cRoW*=-]En sån här.. Billig och snygg..
http://www2.blocket.se/view/1537536.htm?l=0&c=1
eller
Fula fattigmanswannabe-Porschar!
Käft!! De är snygga!!! För de andra så är de bara billiga för att de inte är "populära" utan för att de flesta har den inställning du har till dem..
Jag har en liknande me AC,helskinninredning,el de mesta,targa fin stereo mm. Jag köpte den för 22 och har fixat för ca 4 å nu har jag en helt underbar bil. Lätt de skönaste man kan köra för de pengarna och upp en bra bit till.
February 21, 2003
-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=Ogrebeast][quote=-=*ThE_cRoW*=-]En sån här.. Billig och snygg..
http://www2.blocket.se/view/1537536.htm?l=0&c=1
eller
Fula fattigmanswannabe-Porschar!
Käft!! De är snygga!!! För de andra så är de bara billiga för att de inte är "populära" utan för att de flesta har den inställning du har till dem..
Jag har en liknande me AC,helskinninredning,el de mesta,targa fin stereo mm. Jag köpte den för 22 och har fixat för ca 4 å nu har jag en helt underbar bil. Lätt de skönaste man kan köra för de pengarna och upp en bra bit till.
Finns en anledning till att de inte är det. 🙄 I rest my case!
February 12, 2002
Ogrebeast wrote: [quote=-=*ThE_cRoW*=-][quote=Ogrebeast][quote=-=*ThE_cRoW*=-]En sån här.. Billig och snygg..
http://www2.blocket.se/view/1537536.htm?l=0&c=1
eller
Fula fattigmanswannabe-Porschar!
Käft!! De är snygga!!! För de andra så är de bara billiga för att de inte är "populära" utan för att de flesta har den inställning du har till dem..
Jag har en liknande me AC,helskinninredning,el de mesta,targa fin stereo mm. Jag köpte den för 22 och har fixat för ca 4 å nu har jag en helt underbar bil. Lätt de skönaste man kan köra för de pengarna och upp en bra bit till.
Finns en anledning till att de inte är det. 🙄 I rest my case!
Jag har förresten en med annan motor (inte turbo) så jag hjar ca 160 på bakjulen. Bilen har perfekt viktfördelning 54/46 och den tål en välda massa plågande. ( har varit med i de flesta stora långmilar lopp och kommit i mål 😛 )+(inte jag och min bil då men 924an)
Endra riktiga anledningen till att de inte är populär( förutom att de är en "budget" Porsche) är att den skillde sig i utseende så mycket från de Porschar som gälde då den blev intruduserad!
Men det här är den "perfekta" formen på en bil (med marginal för lite modifikationer idag då) 😛 😛
Edit: Den är då fruktansvärt mycket snyggare än 911or från den tiden!!!
Dock mer status att köra en 911 men men..
May 23, 2002
MoNsTeR wrote: [quote=-=*ThE_cRoW*=-]En sån här.. Billig och snygg..
http://www2.blocket.se/view/1537536.htm?l=0&c=1
eller
Ingen av dessa kommer ens i närheten av en amazon i bra skick som denna tex http://www2.blocket.se/view/1399679.htm?l=0&c=1 :worshipp: B18 med R eller S kam och TG4 topp det är grejer det ungeför 250-300 hästar beroende på bestyckningav förgasarna och det räcker till...
300 häst ur en B18 utan överladdning kan du glömma.
300/1.8 = 166hk/l. Högre litereffekt än en S2000 eller vilken sporthoj som helst...
March 24, 2003
Honda är kvalitet! Mycket mer bil än detta får man inte för pengarna.
http://www2.blocket.se/view/14.....0&c=1
June 3, 2001
Östman wrote: Honda är kvalitet! Mycket mer bil än detta får man inte för pengarna.
http://www2.blocket.se/view/14.....0&c=1
Skulle nog vilja säga att Skoda Octavia RS är mer bil för pengarna.
Dock inte 40 lökar men jag tänkte mer jenerellt (stava?).
Efter som att RS:n var 1 sekund långsammare än en BMW M3 -03 i superstage.
Det skilljer ju endå 500.000:- mellan bilarna. 😀
Självklart skulle jag inte tacka nej till en M3:a men inte heller åt en RS. 8)
1 Guest(s)