January 28, 2003
Gueno wrote: [quote=Östman]Honda är kvalitet! Mycket mer bil än detta får man inte för pengarna.
http://www2.blocket.se/view/1433696.htm?l=0&c=1
Skulle nog vilja säga att Skoda Octavia RS är mer bil för pengarna.
Dock inte 40 lökar men jag tänkte mer jenerellt (stava?).
Efter som att RS:n var 1 sekund långsammare än en BMW M3 -03 i superstage.
Det skilljer ju endå 500.000:- mellan bilarna. 😀
Självklart skulle jag inte tacka nej till en M3:a men inte heller åt en RS. 8)
fattar itne hur fan någon är beredd att hosta upp 180 000 för en tjeckisk wannabe-bmw...
visstvisst, mycket bil för pengarna, men man kan ju köpa nån annan riktigt cool begagnad bil och trimma duktigt för dom pengarna, blir fan så mycket coolare 😀
btw: generellt
June 3, 2001
MrWeizel wrote: fattar itne hur fan någon är beredd att hosta upp 180 000 för en tjeckisk wannabe-bmw...
visstvisst, mycket bil för pengarna, men man kan ju köpa nån annan riktigt cool begagnad bil och trimma duktigt för dom pengarna, blir fan så mycket coolare 😀
Men ditt nöt... nu var det NY bil jag snacka om. 😛
Dessutom skulle jag lätt göra det.
Fattar inte hur man kan hosta upp 500.000+ för t.ex en saab, Volvo eller Toyota som vissa gör. 🙄
Det är bortkastade pengar om nånting..
Tack. 🙂
March 24, 2003
Eller så köper man en begagnad bil kring 40 eller upp till 100000 kanske och slipper kasta bort några pengar över huvud taget. Bilen kan aldrig tappa mer i värde än vad man ger för den.
Köper man dessutom en honda så slipper man med stor sannolikhet några större reparationer, de bara rullar och rullar.
May 23, 2002
MrWeizel wrote:
fattar itne hur fan någon är beredd att hosta upp 180 000 för en tjeckisk wannabe-bmw...
Du är så jävla fel ute. Wannabe-BMW? Hur tänker du?? 😮 En typisk BMW har ett rent utseende, ingen vinge, en rak sexa och ingen turbo. Skodan bryter ju fan emot alla "BMW:s lagar". Skulle aldrig tacka nej till en RS.
Gueno: Skulle RS:n ha de 343/360 hästar som M3 spisen har så skulle den vara vinnaren i superstage av de två. Ändå har inte skodan samma raceambition som Beemern.
OT: Fick en riktig åktur idag, jag och fyra polare satt på ett hamburgerställe och goffade i oss lite efter vi vart på bio, varpå en av killarna kommer på att han ska köpa snus. Dock så dög inte nån av mackarna i närheten utan han skulle ut på vischan 4 mil ifrån hamburgerstället, klockan var då 20.39, butiken stänger 21.00.
Åkte en Mitsubishi Galant GTi.
20.58 anlände vi till butiken med skålheta mackor, en stressad spis och brinnande bromsar...
1 Guest(s)