May 8, 2001
xobos wrote: Har varit på en del arbetsintervjuer. Varje gång jag får frågan "vad kan du tillföra till företaget" så blir jag helt ställd. Vet inte riktigt vad som är bästa svaret!
Vad skulle ni svara?
Om företaget är te.x en datorbutik.
Kanske att du kan bidra till att skapa en trevlig stämning då du verkligen tycker att det är roligt att arbeta med datorer och hårdvara viket skulle smitta av sig på övriga anställda?
Att du skulle bidra till att öka kundnöjdheten för att du har lätt för att "möta" människor?
Att du skulle påverkar försäljningen positivt för att du är en duktig säljare?
Desktop: Gigabyte GA-MA770-DS3 | AMD Phenom II 955 BE | 8GB PC6400 | Samsung 1TB + 500GB | Powercolor HD3870
3DMark 2006: 11932 3DMark Vantage: P5137
Laptop: Macbook Pro 2012 | 8GB | Samsung 830 128GB SSD
HTPC: Mac Mini | 3GB | 500GB
February 27, 2003
jonaz wrote: [quote=xobos]Har varit på en del arbetsintervjuer. Varje gång jag får frågan "vad kan du tillföra till företaget" så blir jag helt ställd. Vet inte riktigt vad som är bästa svaret!
Vad skulle ni svara?
Kanske att du kan bidra till att skapa en trevlig stämning då du verkligen tycker att det är roligt att arbeta med datorer och hårdvara viket skulle smitta av sig på övriga anställda?
Att du skulle bidra till att öka kundnöjdheten för att du har lätt för att "möta" människor?
Att du skulle påverkar försäljningen positivt för att du är en duktig säljare?
Här lär man sig mycket 🙂
February 12, 2003
Delph1 wrote: Jag brer alltid på som bara den. Är man jävligt bra på saker och ting så är ska man väl berätta det för dom, och givetvis resten av världen med 😉
//Andreas
Som "min häck ser jävligt bra ut i tajta genomskinliga vita byxor när jag har tangatrosor på mig" då eller? :bgrin:
November 4, 2001
Beror enligt mig helt på intervjuaren. Man får försöka känna av vilken sorts person det är, och utefter det välja om man ska bre på som fan och överdriva, eller om man bara rakt uppochner ska berätta det som verkligen stämmer.
Har bara varit på två intervjuer, men båda dom gångerna så sa jag bara precis som det var utan några märkvärdigheter. Det kändes bra för då vet jag att jag kan leva upp till vad jag sagt. Fick dock inget av jobben 🙄
xobos wrote: Har varit på en del arbetsintervjuer. Varje gång jag får frågan "vad kan du tillföra till företaget" så blir jag helt ställd. Vet inte riktigt vad som är bästa svaret!
Vad skulle ni svara?
Kompetens, och ett glatt humör..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
August 9, 2005
beror ju naturligtvis också på vad du är bra på.
Är du grym på hårdvara så berätta om vilken kompetens du kan tillföra på det ormrådet.
Variera dig själv beroende på företag/tjänst/intervjuperson är också ett bra råd.
Tänk efter innan du går dit, vad kan just det här företaget vilja att en anställd har för egenskaper?
1 Guest(s)