January 17, 2002
http://www.aftonbladet.se/vss/.....__,00.html
För helvete, det skulle bli mycket mindre sånthär om man gav dem ett diagram på doseringar på olika droger. Vi kan inte stoppa droganvändningen, så vi borde minimera risken för dödsfall/olyckor direkt relaterat till intag istället.
Undrar hur mycket dödstalen hade sjunkit i sånna här fall om det fanns en bra lista att gå efter då man doserar? Tänk er alla små fjortisar som blir bjudna på tex GHB, istället för att dosera rätt häver dom ett glas istället...
CoLiC For stadsminister
January 17, 2002
Vamp wrote: Wow... hur dum är man om man äverhuvudtaget säljer till 3 16-åringar? Och hur j**la pantade är inte 16 åringarna som inte fattar att det är farligt!?
Jo, jag tror vi behöver en lista på hur mycket mindre pengar du får om du har lägre IQ utan att vara förståndshandikappad...
May 19, 2003
Farbror wrote: [quote=Vamp]Wow... hur dum är man om man överhuvudtaget säljer till 3st 16-åringar? Och hur j**la pantade är inte 16 åringarna som inte fattar att det är farligt!?
Hmm det e Fjortisar vi talar om...
Jo, det såklart. Men även fjortisar (tycker jag) borde ha lite hjärnceller som kan säga till dom att man inte ska hålla på med sånt.
Ja, hoppas dom har lärt sig en läxa iaf, och slutar köpa skit av Farbror Skum i gränden mellan 7:e och 8:e, kl 01.00 mitt i natten 🙄
April 20, 2002
Idioti att använda sig av syntetiska droger över huvud taget så länge det inte är inom sjukvården och väldigt kontrollerat.
Om någon blandar ut GHB med valfri dryck och sen klunkar i sig det får de helt enkelt ta konsekvenserna. Det var bra att de blev medvetslösa, nu kanske de inte är så otroligt korkade igen.
Ska man använda droger ska man se till att lära sig hur de påverkar kroppen och vilka riskerna är. Sen ska man läsa på ordentligt om hur stor dos man kan ta utan att överdrivet riskera överdos. Detta gäller även "fjortisar" som ni vill kalla dem. Har de inte hjärna att förstå dosering ska de inte tillåtas vara utanför sitt hus efter 19:00.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
September 28, 2003
Tintin wrote: Ska man använda droger ska man se till att lära sig hur de påverkar kroppen och vilka riskerna är. Sen ska man läsa på ordentligt om hur stor dos man kan ta utan att överdrivet riskera överdos. Detta gäller även "fjortisar" som ni vill kalla dem. Har de inte hjärna att förstå dosering ska de inte tillåtas vara utanför sitt hus efter 19:00.
that deserves a WORD! 8)
April 20, 2002
CoLiC wrote: [quote=BelGarath]ääh rensa bort lite svaga individer som inte står emot grupptrycket att testa droger är bara bra
Damn, på nått sätt håller jag fullständigt med dig...
Jag kan nog inte direkt säga att JAG håller med om det där men att de bestämmer själva ifall de ska ta droger eller inte och därför får stå sitt kast då de ligger och magpumpas, det tycker jag.
Är man dum så är man, det ska ingen annan lida för....:D
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
June 17, 2002
[Gamepredator wrote: Sulan]Fan va alla verkar vara för knark här då? Låter som det är helt ofarligt så länge de inte är fjortisar som håller på med det... Jaja, här ute gör vi helt allvarligt grismat av knarkare, mer HB åt folket...
HB e fan farligare än Hasch o Marijuana ju... Dessutom smakar det SKIT...
September 28, 2003
MULLVADEN wrote: [quote=[Gamepredator] Sulan]Fan va alla verkar vara för knark här då? Låter som det är helt ofarligt så länge de inte är fjortisar som håller på med det... Jaja, här ute gör vi helt allvarligt grismat av knarkare, mer HB åt folket...
HB e fan farligare än Hasch o Marijuana ju
det är fan vilken sprit som helst
June 17, 2002
fastbullit wrote: [quote=MULLVADEN][quote=[Gamepredator] Sulan]Fan va alla verkar vara för knark här då? Låter som det är helt ofarligt så länge de inte är fjortisar som håller på med det... Jaja, här ute gör vi helt allvarligt grismat av knarkare, mer HB åt folket...
HB e fan farligare än Hasch o Marijuana ju
det är fan vilken sprit som helst
Farligare ja...
Äckligare..nej...
Jack Daniel's slår ju allt som har med droger/sprit att göra...
July 11, 2002
Är man dum så är man, inget att ro för.
För något år sen på en stadsfest så hade dom sköna bajjamajor med tvål.
Det visade sig att tvålen innehöll någon slags drog/alkohol. Fjortisarna och kidsen drack sig fulla på tvålen som de sedan spydde sönder gatorna och blev rejält tagna.
Sedan togs tvålen bort :/
May 19, 2003
Smirnoff wrote: Är man dum så är man, inget att ro för.
För något år sen på en stadsfest så hade dom sköna bajjamajor med tvål.
Det visade sig att tvålen innehöll någon slags drog/alkohol. Fjortisarna och kidsen drack sig fulla på tvålen som de sedan spydde sönder gatorna och blev rejält tagna.
Sedan togs tvålen bort :/
Alltså, hade "fjortisarna" fixat tvålen med det, eller var det bara "fel" på tvålen? Om det nu var "fel" på tvålen, vem kommer då på idén att börja dricka den? :cy:
1 Guest(s)